" "

GOOGLE ANALYTICS FÖR FÖRETAG

Mät dig rätt!

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.”
Redan på 1800-talet satte affärsmannen John Wanamaker ord på alla marknadsförares största ångest – att mäta och utvärdera hur det faktiskt går. Faktum är att lite förändrats – även idag är mätning en av de stora utmaningarna för många marknadsförare.
 
Känner du att du är mitt uppe i, eller i början på en digital satsning, och inte har koll på effekten av olika marknadsaktiviteter? Kanske är du osäker på vad dina besökare tycker om din webbplats eller om dina annonskampanjer på sociala medier verkligen ger något? Då är denna kurs med fokus på Google Analytics något för dig!
 
Google Analytics kan vara ett av de avgörande instrumenten för att du som företagare ska lyckas med en digital satsning. . Vår erfarenhet är att väldigt många bolag lägger ut en hejdlöst massa tid och pengar på att gissa sig till framgång i sociala medier, på sin sajt och annan marknadsföring. Nu är det slut gissat. 
 
Denna kurs lär dig grunderna i detta fantastiska redskap. Du kommer få insikter kring digital analys med fokus på Google ANalytics. Vi kommer också jobba aktivt hela dagen så att alla dessa insikter förankras. Och inte nog med det – under kursen kommer du få utrymme att förbättra Analytics-kontot för din verksamhet, så att du får helt rätt förutsättningar att mäta, utvärdera och förbättra effekten av den digitala marknadsföringen. 
 
Så – nu är det slut på gissningar och dags att förstå vilken del av din värdefulla marknadsbudget som tar dig till framgång!

Nå dina mål
Kursen riktar sig till dig med begränsade kunskaper i Google Analytics. Vi kombinerar föreläsningsstunder med diskussioner och arbete i små grupper. Du kommer efter kursen veta hur du skall använda Analytics på bästa sätt och förstå vilka nyckeltal du ska följa upp för att bättre förstå din målgrupp.
  • Vi lär dig:
    • Digital analys genom din målgrupps kundresa
    • Nyckeltal och mätbarhetsplan för olika digitala kanaler (webb/Facebook/Instagram mm)
    • Grunderna i Google Analytics – så fungerar plattformen
    • Viktigaste rapporterna i Google Analytics – så läser du av dem
    • Kampanjtaggning – så läser du av effekten på nyhetsbrev och sociala medier
    • Hur du jobbar strategiskt med Google Analytics – steg för steg
    • Hur vi skapar actions av digital analys och insikter från Analytics
    • Andra mätverktyg och plattformar som är användbara för ännu bättre insikter

 

Förutsättningar:

Du jobbar över Wi-Fi på egen dator.

Längd: 7,5 tim
Kostnad: 6450 kr, exkl. moms. Lunch och fika ingår.
Kursledare: Miranda Rosengren​ och Fredrik Johansson

BOKA KURS HÄR

Pris: 6 450kr ex. moms
Begränsat antal platser: 20st

Inte helt rätt kurs för dig?
Kolla in våra andra kurser

"