" "

Marknadsföring i sociala medier

Allt fler företag slåss om uppmärksamheten i sociala medier och det är viktigare än någonsin att lära sig hantera de olika kanalerna för att attrahera både följare och kunder.

Under den här fullmatade praktiska utbildningsdagen kommer du få reda på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, hur du sätter mätbara mål, bygger varumärket och vilka sociala medier som är bäst att synas i för ditt företag. Hela dagen jobbar vi aktivt på egen medhavd dator. Testar. prövar och övar!

Du kommer att påbörja arbetet med att ta fram en strategi som sedan kan kopplas till företagets affärsmål.

Efter avslutad kurs kommer du att veta vilka kanaler som är rätt för dig och ha en plan för att lyckas.

Du får lära dig:

  • Skillnaden mellan traditionell och digital marknadsföring
  • Arbeta utifrån en strategi i 5 steg som tar dig förbi dina konkurrenter
  • Spara tid och pengar genom tydliga mätbara mål
  • Hur du skapar och återanvänder relevant och engagerande innehåll för bästa resultat
  • Skapa din dagliga handlingsplan som ger överblick och ordning
  • Jobba effektiv med tidsbesparande verktyg

I dag handlar det inte om att vara eller inte vara med i sociala medier. Det handlar om hur bra du gör det.

Strategin – grunden för att lyckas

Att ha en enkel strategi är grunden för hur du lyckas i sociala medier. Under dagen får du påbörja arbetet med att ta fram en strategi för företagets närvaro i sociala medier. Strategin hjälper dig att komma till nästa nivå i sociala medier.

Hur ska du veta vilka sociala medier som är rätt för dig?

Vi kommer gå igenom skillnaderna mellan de vanligaste sociala medier som kan vara aktuella för dig och din marknadsföring. Vi tittar på faktorer som din verksamhet och vilken målgrupp du har.

Det är lätt att säga att du ska vara där dina kunder är, men det handlar inte enbart om det. Vilka aktiviteter du planerar att genomföra spelar också in. Olika sociala medier lämpar sig för olika inlägg. Tänk på att det är vad dina kunder förväntar sig och efterfrågar som du ska göra. Därför är det viktigt att du tänker utifrån och in och alltid har läsaren i fokus.

Så skapar du fler affärer genom sociala medier

I den här kursen lär du dig hur du på olika sätt kan utnyttja sociala medier för att öka antalet affärer. Det som krävs är strategi, tid, planering och förståelse för vad som fungerar. Du kommer lära dig anpassa och återanvända innehåll för varje plattform vilket innebär att du syns mer, sprider ditt varumärke på bästa sätt och genererar fler leads.

När ska du posta och hur ofta?

Vi vet att du inte har all tid i världen på att vara aktiv i sociala medier och därför kommer du lära dig skapa din dagliga handlingsplan. Planen inkluderar vilken typ av innehåll, hur ofta och när samt i vilka kanaler du ska göra inlägg i. Du kommer lära dig av konkurrenterna genom att analysera vad de gör.

”Inom fem år kommer huvuddelen av utbytet mellan köpare och säljare att ske på nätet via sociala medier och video”. – TeleSmart Communications.

 

Investering:

6450:- exkl. moms.

Heldagsutbildning, 08.45-16 inkl riktigt god lunch, förmiddags- och eftermiddagsfika.

BOKA KURS HÄR

Pris: 6 450kr ex. moms
Begränsat antal platser: 20st

Inte helt rätt kurs för dig?
Kolla in våra andra kurser

"