» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 346 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

AI i Super Bowl-reklam: Framtidens marknadsföring eller bara hype?

Under Super Bowl i år var teman kring artificiell intelligens (AI) framträdande, med AI-drivna produktlanseringar och annonser skapade med hjälp av generativ AI. Teknikjättar som Microsoft och Google visade upp sina AI-funktioner i annonser, medan andra varumärken som Avocados From Mexico använde AI-verktyg för att skapa guacamole-recept. Trots detta föreslår experter att verkligheten inte lever upp till hypen kring AI-ledda annonser under Super Bowl. Super Bowl är den största natten för annonsörer och varumärken är långt ifrån villiga att riskera sitt rykte på en annons genererad av generativ AI.

Direktlänk Dela Adweek fördjupade 12 februari
2 400+ svenska företag och offentliga verksamheter har gått vår kurs "AI på jobbet".

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare