» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 333 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

AI-sökmotorn Perplexity planerar att införa varumärkesfinansierade sökfrågor

AI-sökmotorn Perplexity kommer snart att använda annonser på ett nytt sätt. Den planerar att implementera varumärkesfinansierade frågor som uppföljande föreslagna frågor till pågående AI-samtal. När en fråga ställs i Perplexity föreslår den ibland ytterligare frågor som kan ställas till AI-chatten. Dessa relaterade frågor står för 40% av Perplexitys frågor. Perplexity kommer att låta varumärken påverka dessa relaterade frågor, vilket potentiellt kan styra användare mot specifika produkter. AI-motorn kommer att lansera föreslagna sponsrade frågor i de kommande kvartalen.

Direktlänk Dela CNET Networks fördjupade 3 april
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare