» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 148 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Åkestam Holst är en svensk reklambyrå som grundades 2004 av Johan Åkestam, Andreas Ullenius och Jesper Holst. Byrån är baserad i Stockholm och har blivit känd för sina kreativa och innovativa reklamkampanjer för olika kunder och varumärken. Åkestam Holst har vunnit flera nationella och internationella priser för sitt arbete, bland annat Cannes Lions och Eurobest. Byrån erbjuder tjänster inom strategi, konceptutveckling, design, kommunikation och digitala lösningar. Åkestam Holst arbetar med kunder från en mängd olika branscher, inklusive telekom, mode, livsmedel och fordon.

Senaste nytt kring Åkestam Holst

Åkestam Holsts guldäggskampanj använder AI-teknik

Under de senaste åren har AI-utvecklingen lett till en omfattande debatt i branschen, med Åkestam Holsts guldäggskampanj som det senaste exemplet. Det nyligen Guldäggs-nominerade filmkonceptet har varit igång sedan 2021, och i april månads film avbildas karaktärerna för första gången med AI-teknik. Produktionsbolaget Esteban har som vanligt stått för produktionen - och denna gång även promptandet. AI-filmen ´Dagens rätt´ började sändas den 1:a april i såväl digitala kanaler som i tv.

Direktlänk Dela Resumé fördjupade 2 april
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Åkestam Holst låter AI skapa årets Guldäggskampanj

Åkestam Holst, en reklambyrå, har valt att överlåta utformningen av årets kampanj för Guldägget till artificiell intelligens (AI). Istället för att själva skapa kampanjen har byrån låtit AI ta fram idéer, manus, koncept och utförande. Kampanjen inkluderar bland annat film, annonser och utomhusreklam. Vid årets Guldäggsgala kommer det också att delas ut ett specialpris vid namn AI-ägget.

Direktlänk Dela Resumé fördjupade 11 mars

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare