» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 229 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «
Apple Pay är en digital plånbok och betalningstjänst utvecklad av Apple Inc. Tjänsten låter användare betala för varor och tjänster med sina iPhones, iPads eller Apple Watch-enheter, utan att behöva använda fysiska kreditkort eller kontanter. Apple Pay fungerar genom att lagra användarens kortinformation säkert på deras enhet och skicka betalningsinformationen via NFC-teknik (Near Field Communication) vid kassan. Användaren verifierar köpet med Face ID, Touch ID eller en pinkod. Apple Pay är snabbt, säkert och bekvämt, och accepteras på många butiker, restauranger och webbplatser över hela världen.
Senaste nytt kring Apple Pay
Nya betalningsalternativ för prenumerationstjänster
En okänd nyhetstjänst erbjuder nu flera betalningsalternativ för sina prenumerationer. Utöver traditionella betalningsmetoder som Visa, Mastercard och Amex, kan kunder nu även betala med Apple Pay, Google Pay, Swish och Klarna. Tjänsten har ingen bindningstid och kunder kan välja prenumerationsperiod. Priset blir bättre ju längre period man väljer.

Läs artiklar och kommentera före alla andra
Du kan nu läsa artiklar och kommentera dem före alla andra. Det finns inga bindningstider och du kan välja den period du föredrar, med längre perioder som erbjuder bättre priser. Betalningsalternativen inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan du också använda Swish och Klarna.
Nya betalningsalternativ för tidningsprenumerationer
Tidningsläsare kan nu prenumerera på artiklar och kommentera dem före alla andra, utan annonser och utan bindningstid. Prenumeranter kan välja sin prenumerationsperiod, med längre perioder som erbjuder bättre priser. Betalningsalternativ inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. Engångsköp kan också göras med Swish och Klarna.
Betala för nyheter på olika sätt
En nyhetstjänst erbjuder nu flera betalningsalternativ för att läsa artiklar. Utöver att betala med Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex, kan användare nu också göra engångsköp med Swish och Klarna. Tjänsten har ingen bindningstid och användare kan välja betalningsperiod. Ju längre period, desto bättre pris.
Nya betalningsalternativ för prenumerationer
Kunder kan nu välja hur de vill betala för sina prenumerationer. Betalningsalternativen inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan kunder även använda Swish och Klarna. Dessutom finns det ingen bindningstid och kunder kan välja den period de föredrar, med bättre priser för längre perioder.
Alternativa betalningsmetoder för prenumerationer
En artikel presenterar olika prenumerationsalternativ och betalningsmetoder. Prenumeranter kan välja sin prenumerationsperiod och ju längre period de väljer, desto bättre blir priset. Bland tillgängliga betalningsmetoder finns Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan kunderna också använda Swish och Klarna.
Ny betalningsmetod för prenumerationer
Artikeln beskriver olika betalningsalternativ för prenumerationer. Du kan betala med Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. Dessutom kan du använda Swish och Klarna för engångsköp. Det finns ingen bindningstid och du kan välja period för din prenumeration. Ju längre period du väljer, desto bättre pris får du.
Nya betalningsalternativ för prenumerationer
Användare kan nu prenumerera på artiklar och kommentera dem före alla andra. Det finns inga annonser och ingen bindningstid. Användaren kan välja prenumerationsperiod och ju längre period, desto bättre blir priset. Betalningsalternativ inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan användare även välja att betala med Swish och Klarna.
OpenAI låter användare skapa anpassade versioner av ChatGPT
OpenAI tillåter nu användare att skapa anpassade versioner av ChatGPT för att utföra specifika personliga och professionella uppgifter. Med det nya alternativet kan användare snabbt skapa sina egna specialiserade versioner av ChatGPT som kan hjälpa till att undervisa ett barn i matematik eller förklara reglerna för ett brädspel. Ingen kodning krävs, sa företaget. OpenAI planerar också att introducera en butik senare denna månad där användare kan hitta skräddarsydda GPTs från andra användare och tjäna pengar på sina egna, mycket som de kanske gör med appar i Apple Inc: s App Store.
Nya betalningsalternativ för prenumerationer
Användare kan nu välja hur de vill betala för prenumerationer. Betalningsalternativen inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. Dessutom kan engångsköp göras med Swish och Klarna. Användare kan välja prenumerationens varaktighet, med bättre priser för längre perioder. Det finns ingen bindningstid.
Betalningsalternativ för prenumerationstjänster
Prenumerationstjänster erbjuder flera betalningsalternativ för sina kunder. Kunder kan alltid betala med Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp finns även alternativet att använda Swish och Klarna. Dessutom finns det ingen bindningstid och kunderna kan välja prenumerationsperiod. Ju längre period, desto bättre pris.
Ny betalningsmetod för nyhetsartiklar
Läsare erbjuds möjligheten att prenumerera på nyhetsartiklar utan bindningstid och med flera betalningsalternativ. Ju längre prenumerationsperiod, desto bättre pris. Betalningsmetoder inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan läsare även använda Swish och Klarna.
AI spelar en viktig roll i att förbättra kundcentrerade betalningssystem
Antony Robinson, marknadschef på Novalnet AG, diskuterar vikten av att ha ett kundcentrerat onlinebetalningssystem som är både enkelt och säkert. Han nämner företag som Amazon, Apple Pay och Uber som har perfektionerat betalningsprocesser som kunderna uppskattar. Robinson betonar också rollen som AI spelar i att förbättra betalningssystem, genom att skapa personliga upplevelser, erbjuda omedelbart stöd och förutse kundpreferenser, samt förbättra betalningssäkerheten. Kommunikation spelar också en viktig roll för att säkerställa att kunderna förstår dessa processer.
Nya betalningsalternativ för prenumerationstjänster
Prenumerationstjänster erbjuder nu fler betalningsalternativ för sina kunder. Utöver de vanliga alternativen som Visa, Mastercard och Amex, kan kunder nu också betala med Apple Pay, Google Pay, Swish och Klarna. Dessutom finns det ingen bindningstid och kunderna kan välja den period de vill prenumerera på, med bättre priser för längre perioder.
Betala för tidig tillgång till artiklar och annonsfritt innehåll
Läsare erbjuds möjlighet att få tillgång till artiklar innan andra, kommentera innan andra och njuta av en annonsfri upplevelse. Det finns ingen bindningstid och läsaren kan välja sin egen prenumerationsperiod. Betalningsmetoder inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan läsarna även använda Swish och Klarna.
Flera betalningsalternativ för prenumeration
För att prenumerera på artiklar finns det flera betalningsalternativ tillgängliga. Användare kan alltid betala med Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan användare även använda Swish och Klarna. Det finns ingen bindningstid och priset varierar beroende på prenumerationsperioden, med längre perioder som ger bättre pris.
Betalningsalternativ för onlineartiklar
Artikeln diskuterar olika betalningsalternativ för att läsa artiklar online. Användare kan välja sin egen prenumerationsperiod, med längre perioder som erbjuder bättre priser. Betalningsmetoder inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. Engångsköp kan också göras med Swish och Klarna.
Betalningsalternativ för prenumerationstjänster
En prenumerationstjänst erbjuder kunderna att läsa artiklar före alla andra och kommentera före alla andra utan annonser. Det finns ingen bindningstid och ju längre period kunden väljer, desto bättre blir priset. Betalningsalternativ inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. Vid engångsköp kan kunden även använda Swish och Klarna.
Välj hur du vill betala för ditt abonnemang
Läs artiklar och kommentera före alla andra med ett abonnemang som inte har någon bindningstid. Ju längre period du väljer, desto bättre blir priset. Du kan betala med Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. Vid engångsköp kan du även använda Swish och Klarna.
Betala för artiklar med olika betalningsmetoder
Läsare erbjuds nu att betala för artiklar med olika betalningsmetoder. Ingen bindningstid ingår och priset varierar beroende på vald period. Betalningsalternativen inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan läsare också använda Swish och Klarna.
Betalningsalternativ för prenumerationstjänster
Artikeln diskuterar olika betalningsalternativ för prenumerationstjänster. Det nämns att det inte finns någon bindningstid och att ju längre period du väljer, desto bättre pris får du. Betalningsalternativen inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan du även använda Swish och Klarna.
Ny betalningsmetod för tidningsartiklar
En ny betalningsmetod för tidningsartiklar har introducerats. Användarna kan nu välja deras betalningsperiod och det finns ingen bindningstid. Dessutom, ju längre perioden är, desto bättre blir priset. Användare kan betala med Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. Engångsköp kan också göras med Swish och Klarna.
Nya betalningsalternativ för artiklar
Läsare erbjuds nu flera alternativ för att betala för sin läsning. Förutom traditionella betalningsmetoder som Visa, Mastercard och Amex, kan läsare nu också använda Apple Pay, Google Pay, Swish och Klarna. Dessutom finns det inga bindningstider och priset blir bättre ju längre period man väljer att betala för. Läsare kan även kommentera före alla andra och får tillgång till artiklar före alla andra.
PayPals framtidsplaner för AI och utmaningar i betalningssektorn
John Kim, produktchef för PayPal, diskuterar företagets användning av artificiell intelligens (AI) och dess framtid i betalningssektorn. Kim påpekar att bedrägerier blir allt mer sofistikerade och att AI kan hjälpa till att identifiera ovanliga mönster och förutse förändringar. PayPal planerar att lansera tre nya produkter med koppling till AI inom de närmaste 120 dagarna. Kim erkänner dock att det finns viss skepticism kring AI och att kostnaden för att utveckla och driva sådan teknik kan vara ett problem. Han diskuterar också utmaningarna med att differentiera PayPal från konkurrenter som Apple Pay och Google Pay.
PayPal integrerar AI för att förbättra säkerheten och konkurrenskraften
Artificiell intelligens (AI) har varit ett hett ämne sedan ChatGPT lanserades tidigare under 2023. Företag, skolor, universitet och även ideella organisationer söker sätt att införliva AI i sina verksamheter. John Kim, produktchef för PayPal, diskuterade hur företaget använder AI-teknologier i sin verksamhet och PayPals framtid inom betalningar. Kim nämnde att bedrägerier blir allt mer sofistikerade och att AI kan hjälpa till att upptäcka ovanliga mönster och förutse förändringar. PayPal planerar att lansera tre nya produkter kopplade till AI inom de närmaste 120 dagarna.
Olika betalningsalternativ för prenumerationer
Artikeln handlar om olika betalningsalternativ för att prenumerera på artiklar. Det finns ingen bindningstid och ju längre prenumerationstid, desto bättre blir priset. Betalningsalternativen inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan användare även välja att betala med Swish och Klarna.
Nya betalningsalternativ för prenumerationer
Artikeln beskriver olika betalningsalternativ för prenumerationer. Det framgår att kunder kan välja sin prenumerationsperiod och att priset blir bättre ju längre period man väljer. Betalning kan göras med Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan även Swish och Klarna användas.
Betala för innehåll med olika betalningsmetoder
Artikeln handlar om olika betalningsalternativ för att få tillgång till premiuminnehåll. Användare kan välja sin prenumerationsperiod och ju längre period, desto bättre pris. Betalningsalternativen inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan användare även använda Swish och Klarna.
Nyhetsartikel om betalningsalternativ
Artikeln handlar om olika betalningsalternativ som erbjuds till läsare. Det finns ingen bindningstid och priset varierar beroende på den valda perioden. Betalningsmetoder inkluderar Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. Vid engångsköp kan läsarna även använda Swish och Klarna.
Nya betalningsalternativ för läsare
Läsare kan nu välja sin betalningsperiod och hur de vill betala för sitt abonnemang. Det finns inga bindningstider och läsare kan betala med Apple Pay, Google Pay, Visa, Mastercard och Amex. För engångsköp kan läsare också använda Swish och Klarna.
Möjlighet att betala för artiklar med flera betalningsmetoder
Läsare erbjuds nu möjligheten att betala för artiklar med flera olika betalningsmetoder. Utöver traditionella metoder som Visa, Mastercard och Amex kan användare nu även betala med Apple Pay, Google Pay, Swish och Klarna. Dessutom tillhandahålls ingen bindningstid och ju längre period man väljer att betala för, desto bättre blir priset.
Shopify och BCG undersöker faktorer som påverkar konverteringsgraden i e-handel
Shopify har nyligen samarbetat med Boston Consulting Group (BCG) för att undersöka beteendet hos online-shoppers och identifiera faktorer som påverkar konverteringsgraden. Studien, som omfattade 220 000 e-handelsplatser och över en miljard datapunkter, identifierade sex huvudområden som handlare kan kontrollera och optimera för att förbättra konverteringsgraden: kassaupplevelse, betalningar, trafikkälla, kundvagnsbyggande, anpassning och prestanda. Studien fann att förbättrad hastighet vid varje steg av kassaupplevelsen korrelerar med en högre konverteringsgrad. Dessutom kan användning av accelererade betalningsmetoder som Meta Pay, Amazon Pay, PayPal, Shop Pay, Apple Pay och Google Pay öka konverteringsgraden dramatiskt. Shopify planerar att göra Shop Pay tillgängligt för företagsföretag utanför Shopify senare i år.