» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 148 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Maxis är ett amerikanskt företag som specialiserar sig på att utveckla och publicera dator- och videospel. Det grundades 1987 av Will Wright och Jeff Braun och är mest känt för att skapa populära spelserier som SimCity, The Sims och Spore. Maxis ägs för närvarande av Electronic Arts, en av världens största spelförläggare. Företaget har genom åren skapat flera banbrytande och kritikerrosade spel som har haft stor inverkan på spelindustrin och underhållit miljontals spelare över hela världen.

Senaste nytt kring Maxis

Maxis utökar sitt strategiska samarbete med Google Cloud

Maxis har utökat sitt strategiska samarbete med Google Cloud genom att integrera generativ artificiell intelligens (GenAI) i sina arbetsflöden och tjänsteerbjudanden. Detta understryker kommunikationstjänsteleverantörens fortsatta engagemang för att leverera den bästa innovationen för att gynna sina kunder genom att pilotera de senaste tekniska framstegen i sina dagliga verksamheter. Maxis planerar att vara i framkant för att driva antagandet för både offentliga och privata sektorer. Genom GenAI kommer Maxis också att fokusera på att anta en helhetssyn som integrerar data, AI och cybersäkerhet för att förbättra sin digitala motståndskraft och skapa en säkrare och mer säker miljö för sina kunder och verksamheter.

Direktlänk Dela The Edge Malaysia fördjupade 2 april
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Maxis och Google Cloud samarbetar för att integrera GenAI-innovationer

Maxis och Google Cloud har inlett ett samarbete för att integrera GenAI-innovationer. Som en del av detta samarbete kommer Maxis att arbeta med Google Cloud för att möjliggöra företagsklassad GenAI inom sina interna och kundtjänstmiljöer.

Direktlänk Dela The Economic Times fördjupade 27 februari

Generativ AI kan förändra framtiden för videospel

Artificiell intelligens (AI) har använts i videospel sedan 1950-talet, och nu öppnar den snabba utvecklingen av generativ AI upp för nya möjligheter inom spelvärlden. Generativ AI kan skapa text, bilder och ljud baserat på en uppmaning, vilket kan förändra icke-spelbara karaktärer (NPC:er) i spel. Alexis Rolland från La Forge China, en forsknings- och utvecklingsenhet för Ubisoft, säger att generativ AI kan hjälpa till att skapa mer realistiska och naturliga gester hos NPC:er. Jitao Zhou, en student vid Rikkyo University i Tokyo, arbetar med att generera mer realistiska NPC:er som är smartare och mindre förutsägbara. Kinesiska spelbolaget NetEase använder ChatGPT för att generera NPC-dialog i sitt nyligen släppta mobilspel ´Justice´. Julian Togelius, docent vid New York University, varnar dock för att spelutvecklare kan förlora kontrollen över spelberättelsen om de använder AI-genererade NPC:er.

Direktlänk Dela CBS 58 fördjupade 27 oktober

Generativ AI förväntas förändra videospel

Generativ AI, som skapar text, bilder och ljud som svar på en prompt, förväntas förändra videospel, särskilt icke-spelbara karaktärer (NPCs). Dessa karaktärer har typiskt sett ett fast beteendemönster och deras manér och tal är ofta stela och onaturliga. La Forge, den kinesiska grenen av spelutgivaren Ubisofts forsknings- och utvecklingsenhet, har lanserat Ghostwriter, ett AI-verktyg som genererar text för att hjälpa författare att skapa mer varierad originaldialog för NPCs. Andra företag, som kinesiska NetEase och Replica Studios, använder redan generativ AI för att göra NPC-dialoger mer realistiska. Denna teknik kan dock innebära risker, som att spelutvecklare kan förlora kontrollen över spelets narrativ.

Direktlänk Dela CNN fördjupade 23 oktober

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare