» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 145 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Snap är en kort och snabb rörelse, oftast associerad med fingrar som slår ihop för att skapa ett distinkt ljud. Det används också för att beskriva en plötslig händelse eller förändring. Inom sociala medier är Snapchat en populär app som låter användare skicka bilder och videor som försvinner efter en kort tid. I matkulturen kan snap referera till en liten mängd alkohol, ofta serverad tillsammans med mat. Det är också en term som används i kortspel, där spelare försöker vara först med att matcha kort för att vinna.

Senaste nytt kring Snap

Reddit förbereder sig för börsnotering på New York-börsen

Reddit planerar att gå till börsen på New York Stock Exchange och erbjuda vissa aktier till sina mest lojala användare före börsnoteringen. Reddit är en av de sista traditionella sociala medieföretagen att noteras på börsen. Plattformens notering, som förväntas nästa månad, skulle vara den största börsnoteringen av ett socialt medieföretag sedan Pinterest 2019. Reddit genererade intäkter på cirka 804 miljoner dollar förra året, en ökning med cirka 21% jämfört med föregående år. Företaget nämnde också data licensiering och AI-utbildning som delar av sina inkomstkällor. Reddit har undertecknat ett avtal med Google värt 60 miljoner dollar per år för att licensiera sitt innehåll för AI-utbildning.

Direktlänk Dela Business Insider fördjupade igår
2 400+ svenska företag och offentliga verksamheter har gått vår kurs "AI på jobbet".

OpenAI och Google tävlar om AI-utveckling, nya verktyg för chattbotar och video skapande

Konkurrensen mellan OpenAI och Google fortsätter att öka. En vecka efter att Google uppdaterade sin Bard-chatbot och bytte namn till Gemini, gav Googles AI-dotterbolag DeepMind en förhandsvisning av nästa version av sin generativa AI-chatbot. Gemini 1.5 kommer att rullas ut ´långsamt´ till vanliga personer som anmäler sig till en väntelista och kommer nu bara att vara tillgänglig för utvecklare och företagskunder. Samtidigt meddelade OpenAI en ny text-till-video-modell som heter Sora, som fångar mycket uppmärksamhet på grund av de fotorealistiska videor den kan generera. Sora kan ´skapa videor på upp till 60 sekunder med mycket detaljerade scener, komplex kamerarörelse och flera karaktärer med livliga känslor.´

Direktlänk Dela CNET Networks fördjupade 21 februari

Maskininlärning används för att förutse framtida händelser

Maskininlärning (ML) och avstånd-till-standard (DtD) kan användas för att förutsäga risker med aktiemarknaden, enligt en studie av Tobias Hoogteijling och Pim van Vliet. Robeco har använt DtD i sina kvantitativa aktiestrategier sedan 2011 för att välja aktier, särskilt inom konservativa aktiestrategier. 2021 införde Robeco en ML-risk signal i sina kvantitativa aktiemodeller för att identifiera potentiella stora aktiekursfall. Studien visar att både DtD och ML signaler har större förutsägbar förmåga än traditionella riskindikatorer. Företag som Silicon Valley Bank och Snap, som tidigt markerades av dåliga DtD och ML riskpoäng, upplevde betydande marknadsvärdesfall.

Direktlänk Dela Rebellion Research fördjupade 20 februari

Tjugo teknikföretag undertecknar löfte för att förhindra AI-störningar i val

Tjugo teknikföretag som arbetar med artificiell intelligens (AI) har undertecknat ett ´löfte´ om att försöka förhindra att deras mjukvara stör val, inklusive i USA. Undertecknarna varierar från teknikjättar som Microsoft och Google till små startups som låter människor skapa falska röster. Överenskommelsen är i huvudsak ett erkännande av att företagens egna produkter skapar mycket risk i ett år då 4 miljarder människor över hela världen förväntas rösta i val. Företagen som skrivit under löftet är: Adobe, Amazon, Anthropic, Arm, ElevenLabs, Google, IBM, Inflection AI, LinkedIn, McAfee, Meta, Microsoft, Nota, OpenAI, Snap, Stability AI, TikTok, TrendMicro, Truepic och X. Överenskommelsen är frivillig och faller kort för ett totalförbud mot AI-innehåll i val, som vissa människor har krävt.

Direktlänk Dela NBC News fördjupade 16 februari

Teknikföretag har skurit 34 000 jobb detta år

Teknikföretag har skurit 34 000 jobb hittills i år trots nya investeringar i teknik. Totalt har 141 företag skurit personal i år fram till söndag (11 februari), enligt Layoffs.fyi, som övervakar arbetslösheten inom tekniksektorn. Bland dessa företag finns PayPal, eBay, Microsoft och Snap. Dessa nedskärningar kommer när teknikföretag utvärderar sina personalnivåer och drar slutsatsen att de skulle kunna göra mer med en mer slimmad organisation, enligt analytikern Brent Thill vid Jefferies.

Direktlänk Dela PYMNTS fördjupade 12 februari

Veckans tekniknyheter: Google omdöper AI-chatbot, LinkedIn och Bumble inför AI-funktioner, Mozilla lanserar prenumerationstjänst

Google har omdöpt sin AI-chatbot Bard till Gemini, som nu är tillgänglig för användare globalt i över 40 språk. Gemini Advanced ingår nu i Google One AI Premium Plan. Mozilla Firefox har lanserat en prenumerationstjänst kallad Mozilla Monitor Plus för att stärka användarnas integritet. LinkedIn har lanserat en ny AI-funktion som underlättar interaktionen mellan användare. Dejtingappen Bumble kommer att använda AI för att blockera bluffprofiler. Bluesky, ett socialt mediealternativ stöttat av Twitter-medgrundaren Jack Dorsey, är nu tillgängligt för alla användare. 17 nya Nokia-modeller har upptäckts på IMEI-webbplatsen.

Direktlänk Dela Mint fördjupade 11 februari

Amazon står inför utmaningar inom AI i molnkriget

Amazons aktie har stigit med 11% denna månad tack vare bättre än förväntade intäkter och försäljning. Trots att företagets molntjänst, Amazon Web Services (AWS), förblir dominerande inom teknikindustrin, står det inför utmaningar från snabbväxande AI-trender. Microsoft och Google har båda tagit ledningen inom AI och investerar mer i tekniken. Trots detta hävdar Amazons VD Andy Jassy att företaget fortsätter att se momentum kring kunder som vill göra sitt långsiktiga AI-arbete med AWS. Han tror att generativ AI kommer att generera tiotals miljarder dollar i intäkter de närmaste åren.

Direktlänk Dela Investor´s Business Daily fördjupade 9 februari

AI-modeller tenderar att eskalera konflikter i simulerade krigsscenarier, enligt forskning

Ny forskning från Stanford föreslår att AI-modellen GPT-4 har en tendens att eskalera konflikter snarare än att avväpna dem i simulerade krigsscenarier. Alla fem testade AI-modeller slutade med att eskalera konflikterna, och GPT-4 eskalerade plötsligt och startade ett globalt kärnvapenkrig. Forskarna rekommenderar en ´mycket försiktig strategi´ för att integrera språkliga modeller i ´höginsats militära och utrikespolitiska operationer´. OpenAI har nyligen tagit bort det generella förbudet mot ´militär och krigföring´ från sin användarpolicy och har medgett att de arbetar med USA:s försvarsdepartement.

Direktlänk Dela Cointelegraph fördjupade 8 februari

Teknik- och finanssektorn står för stora uppsägningar i USA, men AI ses inte som en ´massförstörare av jobb´

Finans- och tekniksektorn stod för cirka 39 000 annonserade uppsägningar i USA förra månaden. Nu signalerar DocuSign Inc och Snap Inc´s 900 fler en pågående kapplöpning för att ´riva av plåstret´ och övergå till mer kostnadseffektiv AI och automatisering. Trots detta verkar aktieägare och politiker inte vara alltför bekymrade, som det framgår av Meta Platforms Inc:s nyliga enorma marknadsvärdeökning på $197 miljarder på en dag. Bank of Englands chef Andrew Bailey berättade nyligen för BBC att tekniken inte kommer att vara en ´massförstörare av jobb´.

Direktlänk Dela Moneycontrol fördjupade 8 februari

Stora teknikföretag rapporterar om AI:s roll i intäktsökning

Stora teknikföretag som Microsoft, Alphabet, Amazon, Apple och Meta har nyligen rapporterat om sina intäkter, vilket framhäver företagsartificiell intelligens (AI) roll i att monetarisera deras AI-ambitioner. Microsofts intäkter överträffade prognoserna, stödda av tillväxten i företagets molnsegment, Azure, drivet av dess ´AI-fördel´. Alphabet rapporterade att AI drev företagets företagsmoln och arbetsplatskunder och annonsintäkter. Amazon rapporterade att GenAI-verktyg i Amazon Web Services stöttade ökningen av kvartalsintäkterna genom hela 2023. Meta är fortfarande i början av sina AI-initiativ och Apple förväntas avslöja mer detaljer om sina generativa AI-projekt senare i år.

Direktlänk Dela Investopedia fördjupade 2 februari

Sociala medier VD:ar grillas av senatorer över barnsexuellt utnyttjande på nätet

VD:arna för fem sociala medieföretag, inklusive Meta, TikTok och X (tidigare Twitter), grillades av senatorer på onsdag om hur de förhindrar sexuellt utnyttjande av barn på nätet. Senatsjustitieutskottet kallade till mötet för att hålla VD:arna ansvariga för vad de sa var ett misslyckande att förhindra missbruk av minderåriga, och fråga om de skulle stödja lagarna som utskottets medlemmar föreslagit för att lösa problemet. Enligt National Center for Missing and Exploited Children har rapporter om sexuellt barnmissbruk nått en rekordhög nivå på över 36 miljoner förra året.

Direktlänk Dela Time Magazine fördjupade 31 januari

Googles och Metas AI-verktyg förväntas ha begränsad inverkan på deras annonsverksamhet

Sökgiganten Google har introducerat AI-verktyg som hjälper annonsörer att rikta in sig på publik på ett mindre kostsamt sätt och besluta hur deras marknadsföringsbudgetar ska fördelas över Googles annonsnätverk. Facebooks moderbolag Meta använder generativ AI för att skapa olika variationer av annonskampanjer. Trots hypen kring generativ AI förra året, kommer teknologins inverkan på Alphabets och Meta Platforms annonsverksamhet troligen att vara dämpad när företagen rapporterar resultat för fjärde kvartalet denna vecka. Generativ AI, som kan skapa text och bilder från prompts, är fortfarande i ´hypcykeln´, men investerare letar nu efter ´inkrementella användningsfall och intäktsströmmar som ska komma från dessa senaste framsteg.´

Direktlänk Dela The Print fördjupade 29 januari

Pumpad hydroenergi är det enda verkliga alternativet för gravitationslagring

Artikeln diskuterar olika tekniker för energilagring med hjälp av gravitation, och konstaterar att pumpad hydroenergi är det enda verkliga alternativet. Författaren förklarar att andra tekniker, som att använda betongblock, hissar och järnvägssystem, inte är praktiska eller effektiva på grund av fysikens lagar. Pumpad hydroenergi, å andra sidan, utnyttjar befintliga geografiska funktioner för att skapa stora höjdskillnader och använder vatten, en billig och lätt pumpad vätska, för att lagra energi. Författaren avfärdar också idéer som att använda kontorsbyggnadshissar eller gruvor för energilagring som orealistiska.

Direktlänk Dela CleanTechnica fördjupade 17 januari

CES 2024: AI dominerar i årets största teknikmässa

Consumer Electronics Show (CES) 2024, som firar sin 58:e upplaga, kommer att äga rum i Las Vegas denna vecka. Händelsen kommer att visa upp banbrytande teknik och lyxiga prylar, inklusive den första sällskapsroboten utrustad med ChatGPT, en artificiell intelligens (AI) ´smart bälte´ för att hjälpa synskadade, och AI-aktiverade dammsugare, mopp och andra hushållsapparater. Det förväntas att AI kommer att vara överallt, från företag som Intel och Nvidia till konsumentenheter som Samsungs kylskåp med en ´AI Family Hub´. CES förväntas locka cirka 130 000 deltagare på plats i år, upp från 115 000 förra året och 45 000 2022.

Direktlänk Dela Spark Chronicles fördjupade 8 januari

Microsoft introducerar AI-fokuserad Copilot-tangent och uppgraderar SwiftKey

Microsoft har introducerat en AI-fokuserad Copilot-tangent och uppgraderat SwiftKey, vilket markerar ett nytt kapitel inom AI-drivna datorer. Copilot-tangenten aktiverar Copilot, vilket gör det möjligt att utföra webbsökningar, komma åt personligt innehåll och använda allmänna PC-funktioner via dess AI-funktioner. Microsoft har inte namngivit specifika partners för lanseringen av Copilot-tangenten, men förväntar sig att datorer och bärbara datorer med denna teknik kommer att avslöjas snart. Denna innovation kommer att visas på CES 2024, som börjar den 9 januari.

Direktlänk Dela Tech Wire Asia fördjupade 8 januari

AI dominerar på Consumer Electronics Show 2024

Årets Consumer Electronics Show (CES) 2024, nu i sitt 58:e år, kommer att präglas av artificiell intelligens (AI). Bland de nya produkterna finns den första följeslagarroboten med ChatGPT, ett AI-´smarthylla´ som hjälper synskadade, och AI-drivna dammsugare, moppmaskiner och andra apparater. Evenemanget kommer att innehålla mer än 4 000 utställare och 1 200 startups från hela världen. Talare inkluderar chefer från företag som Samsung, LG och Microsoft, samt diskussioner med Snap medgrundare och VD Evan Spiegel och Walmart VD Doug McMillon. Ungefär 60% av Fortune 500-företagen kommer att delta.

Direktlänk Dela CNN fördjupade 7 januari

CES 2024: Artificiell intelligens ger nytt liv åt gamla trender

Teknikindustrimässan CES återhämtar sig efter pandemin, med artificiell intelligens (AI) som införlivas i allt från cyklar till babyflaskor. Mässan, som formellt startar på tisdag i Las Vegas, förväntas ha över 3 500 utställare och omkring 130 000 besökare. Evenemanget har blivit alltmer en utställning för uppstartsföretag, men stora varumärken som Amazon, Google, Intel, Netflix, Samsung, Sony och TikTok kommer också att vara där. Analytiker förväntar sig att det blir AI:s år när det gäller produktlanseringar på CES. Innovationer som kommer att visas på CES inkluderar teknikfyllda glasögon för blinda från Lumen och Shift Robotics senaste Moonwalkers-skor som låter människor gå i löphastighet utan att svettas.

Direktlänk Dela Mint fördjupade 5 januari

Kan SoundHound AI förvandla en investering på 100 000 dollar till en miljon dollar?

En investering på $100 000 i Nvidia och Netflix för ett decennium sedan har multiplicerats avsevärt över åren. SoundHound AI, ett företag som för närvarande är mycket litet, sitter på en enorm adresserbar marknad och kan kanske replikera Nvidia och Netflixs aktiemarknadsprestanda och omvandla $100 000 till en miljon dollar. SoundHound AI tjänar den framväxande marknaden för konversationell intelligens, en industri som vinner mark tack vare det växande antalet röstaktiverade AI-lösningar. SoundHound AI har redan en imponerande kundbas och estimerar att dess totala adresserbara marknad kan vara så stor som $160 miljarder 2026.

Direktlänk Dela The Motley Fool fördjupade 28 december

AI-aktie rekommenderas som utmärkt investering för 2024

Bidragsgivare till Fool.com, Parkev Tatevosian, diskuterar varför han anser att en specifik artificiell intelligens (AI) aktie är en utmärkt investering för 2024. Innan du köper aktier i Snap bör du överväga detta: The Motley Fool Stock Advisor analytiker har identifierat vad de tror är de 10 bästa aktierna för investerare att köpa nu... och Snap var inte en av dem. De 10 aktier som gjorde listan kan ge enorma avkastningar de kommande åren. Stock Advisor ger investerare en lättföljd framgångsplan, inklusive vägledning om att bygga en portfölj, regelbundna uppdateringar från analytiker och två nya aktieval varje månad.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 26 december

Microsoft Windows 11 Home tillgänglig för $24.97 istället för $139

Microsoft Windows 11 Home-mjukvaran är tillgänglig för endast $24.97 istället för $139, vilket innebär en besparing på 82%, fram till 25 december. Denna uppgradering kan hjälpa användarna att bli mer produktiva med nya AI-verktyg som en ny AI-assistent, Windows Copilot, och AI-drivna uppdateringar till Paint-appen. Användarna kan också förvänta sig förbättrade säkerhetsfunktioner, en mer användarvänlig gränssnitt, förbättrad multitasking-upplevelse och produktivitet med inbyggda verktyg som Snap Layouts och Snap Groups. Dessutom finns det integrerade Microsoft Teams och bättre spelfunktioner via DirectX 12 Ultimate.

Direktlänk Dela Mashable fördjupade 18 december

Google introducerar uppgraderad bildskapande teknologi Imagen 2

Google har introducerat en ny och förbättrad version av sin bildskapande teknologi, Imagen 2. Detta avancerade verktyg hjälper till att omvandla ord till bilder och är nu tillgängligt för speciella kunder som använder Vertex AI, en del av Google Cloud. Den uppgraderade Imagen 2 har fantastiska funktioner som låter människor skapa ännu bättre bilder med hjälp av text. Den är skapad med hjälp av mycket smart teknologi från Google DeepMind, vilket har förbättrat bildkvaliteten avsevärt. Stora företag som Snap, Shutterstock och Canva använder redan denna teknologi.

Direktlänk Dela India Today fördjupade 18 december

Google lanserar Imagen 2, en förbättrad text-till-bildgenerator

Google har nyligen lanserat sin andra generation av text-till-bildgeneratorn Imagen 2. Jämfört med föregångaren har Imagen 2 förbättrats genom att kunna rendera text på flera språk, låta användare lägga över logotyper på produkter och kläder, och genom att förstå mer detaljerade och långformade kommandon. Imagen 2 har överträffat DALL.E 2 med sina text-till-bildfunktioner och erbjuder överlägsen fotorealism och sömlös textintegration. Företag som Snap, Shutterstock och Canva stöder Imagen för att förbättra kreativitet och effektivisera designprocesser.

Direktlänk Dela Analytics India Magazine fördjupade 18 december

Ett preliminärt avtal om nya Europeiska Unionens regler för användning av artificiell intelligens (AI) har nåtts den 8 december. Dessa regler, som täcker olika aspekter av AI-användning, inklusive regeringars användning av AI i biometrisk övervakning och reglering av AI-system som ChatGPT, kommer inte att träda i kraft förrän om två år. Under tiden fortsätter utvecklingen inom AI-sektorn. Google har introducerat en ny familj av generativa AI-modeller för sjukvårdsindustrin, kallad MedLM. Dessutom har Google visat att de kan bygga toppmoderna AI-system helt in-house, och lanserade även Gemini Pro för företag.

PYMNTS fördjupade 16 december

Google lanserar Imagen 2: en förbättrad text-till-bild-teknologi

Google har lanserat Imagen 2, en uppgraderad version av sin text-till-bild-teknologi, med imponerande funktioner som omvandlar ord till fantastiska bilder. Imagen 2, som drivs av intelligent teknik från Google DeepMind, är exklusivt tillgänglig för speciella kunder som använder Vertex AI på Google Cloud. Vertex AI omfattar Googles svit av molnbaserade maskininlärningsprodukter och tjänster. Imagen 2 lovar förbättrad bildkvalitet, flerspråkig textrendering, logogenerering och fler funktioner. Verktyget prioriterar integritet och säkerhet, med funktioner som Googles digitala vattenmärkning.

Direktlänk Dela Mashable India fördjupade 14 december

Google utvecklar AI-teknologi för att konkurrera med OpenAI

Google har utvecklat Imagen 2, en text-till-bild AI-teknologi avsedd att konkurrera med OpenAI:s DALL-E 3. Imagen 2 erbjuder högkvalitativa bilder, textrendering på flera språk, logotypskapande och mer. Google fortsätter att hålla jämna steg med OpenAI:s utveckling och utforskar aktivt AI:s potential. Flera företag har redan börjat använda originalbilderna, inklusive Shutterstock och Snap. Imagen 2 kan också skapa bildtexter och skapa detaljerade textbaserade svar på dem. Verktyget har också inbyggda integritets- och säkerhetsåtgärder.

Direktlänk Dela Urimuri fördjupade 14 december

ChatGPT förvandlar internet till rörmokeri genom partnerskap med Axel Springer

AI-företaget OpenAI har meddelat ett partnerskap med mediekonglomeratet Axel Springer. Enligt avtalet kommer OpenAIs chatbot, ChatGPT, att kunna presentera användare med sammanfattningar av utvalda globala nyhetsinnehåll publicerade av nyhetsorganisationer i Axel Springers portfölj, inklusive Politico och Business Insider. Material från Axel Springer kommer också att användas som träningsdata för OpenAI, vilket förbättrar företagets produkter. Avtalet markerar en betydande förändring i hur vi interagerar med internet och hur vi får tillgång till information.

Direktlänk Dela The Atlantic fördjupade 14 december

Google utvecklar Imagen 2, en AI-teknologi för text-till-bild, för att konkurrera med OpenAI:s DALL-E 3

Google har utvecklat Imagen 2, en AI-teknologi för text-till-bild, för att konkurrera med OpenAI:s DALL-E 3. Imagen 2 erbjuder högre kvalitet på bilder, textrendering på flera språk, logogenerering och mer. Google fortsätter att hålla jämna steg med OpenAI:s utveckling och utforskar aktivt AI:s potential. Många företag har redan börjat använda den ursprungliga Imagen, inklusive Shutterstock och Snap. Nu lovar Google högre kvalitet på bilder, textrendering på flera språk, logogenerering och mer genom Imagen 2. Produkten utvecklades med hjälp av företagets DeepMind AI-teknologi.

Direktlänk Dela Android Police fördjupade 14 december

Snapchat+ når 7 miljoner prenumeranter, lanserar nya AI-funktioner

Snap meddelade att Snapchat+ nu har över 7 miljoner prenumeranter. Företaget avslöjade detta samtidigt som de presenterade de senaste generativa artificiella intelligensfunktionerna som de har lagt till i prenumerationstjänsten för sin snabbmeddelningsapp, Snapchat. Prenumerantantalet har ökat sedan lanseringen av den tjänsten i juli 2022 och är upp från 5 miljoner prenumeranter i september. Snapchat+ ger prenumeranter tidig eller exklusiv tillgång till funktioner på appen, inklusive AI-verktyg. Snapchat testar även reklamfria prenumerationer i Australien.

Direktlänk Dela PYMNTS fördjupade 13 december

Google Bard stärker sin position i AI-chatbot-landskapet

Google har stärkt sin position i AI-chatbot-landskapet med betydande förbättringar av Google Bard. Trots ChatGPT:s globala användning har Google Bard nyligen genomgått stora förbättringar, vilket gör det till en stark konkurrent. Google introducerade nyligen Gemini AI, en ny modell som kan generera utdata i olika format, inklusive bilder, video och ljud. Google Bard, nu drivet av Gemini Pro AI-modellen, är särskilt känd för sin skicklighet inom matematik och fysik. Google planerar att lansera ´Bard Advanced´ nästa år, med flerfunktionsförmåga som möjliggör generering av utdata i bilder, video och ljudformat.

Direktlänk Dela Mint fördjupade 7 december

AI-krig: Google Bard, ChatGPT, Grok och Copilot - vad de kan göra för dig

Konkurrensen mellan artificiella intelligens (AI) chatbots värms upp med världens största företag som lanserar och förbättrar sina konversationschatbots. Google, Meta, Microsoft, Snap och xAI har skapat sina egna AI-chatbots. Google Bard, som nu drivs av Gemini AI, har fått många nya funktioner som gör det möjligt för den att konkurrera väl i AI-chatbotkriget. Google kommer också att introducera ´Bard Advanced´ nästa år som kommer att få multimodala kapaciteter, vilket innebär att den kan producera utdata i bilder, video och ljudformat. Det har också utökningar med andra Google-produkter som Drive, Location och YouTube.

Direktlänk Dela Hindustan Times Tech fördjupade 7 december

Meta testar över 20 AI-funktioner på sina plattformar

Meta Platforms testar över 20 generativa AI-funktioner på Facebook, Instagram, Messenger och WhatsApp. Funktionerna täcker olika aspekter, inklusive sökning, annonser och företagsmeddelanden. Företaget siktar på att använda AI för att revolutionera sina sociala medieappar, förbättra användarupplevelsen och uppmuntra användare att spendera mer tid på sina plattformar. Meta står inför hård konkurrens från plattformar som TikTok, Snap och Adobe. Företaget investerar miljarder i infrastruktur, talang och utveckling för AI för att hålla jämna steg med konkurrenterna.

Direktlänk Dela PYMNTS fördjupade 6 december

Igår markerade ettårsdagen sedan OpenAI lanserade ChatGPT, vilket har varit ett omvälvande år då otaliga företag och användare upplevt fördelar och risker med generativ AI. ChatGPT har förändrat marknadsföring, teknik, media, kultur och samhället på otaliga sätt, bland annat genom att ge nytt liv åt sökvärlden, stimulera kreativiteten och möjliggöra nya produktplaner. Samtidigt har det framkallat nya bekymmer relaterade till immateriell egendom, desinformation, diskriminering och datasekretess. OpenAI firade ChatGPT:s årsdag genom att publicera en kort video som framhäver några av de sätt som människor har använt plattformen för både arbete och vardagligt liv.

Digiday Media fördjupade 1 december

Tonåringar och barn driver adoptionen av GenAI i Storbritannien, enligt Ofcom

Enligt en ny studie från medieregulatorn Ofcom driver tonåringar och barn i Storbritannien adoptionen av generativ artificiell intelligens (GenAI). Fyra av fem (79%) tonåringar online i åldrarna 13-17 använder nu GenAI-verktyg och tjänster, medan en betydande minoritet av yngre barn i åldrarna 7-12 också antar tekniken (40%). Snapchat My AI är det mest populära GenAI-verktyget bland barn och tonåringar i Storbritannien, medan ChatGPT är den mest använda GenAI-tjänsten bland internetanvändare som är 16 år och äldre. Många i Storbritannien är medvetna om de potentiella riskerna med GenAI, med 58% som säger att de är oroade över dess framtida inverkan på samhället.

Direktlänk Dela The Hollywood Reporter fördjupade 28 november

Är SoundHound AI en potentiell miljonärsskapare?

SoundHound AI, ett företag inom konversationell intelligens, har potential att bli en miljonärsskapare, men det finns också betydande risker. Företaget, med ett marknadsvärde på drygt 500 miljoner dollar, har varit på marknaden sedan 2005 och har utvecklats från en musikidentifieringsapp till en plattform för röstbaserad AI. SoundHound har många högprofilerade kunder, inklusive Stellantis, Hyundai, Snap, White Castle och Netflix. Trots detta har företagets intäkter och tillväxt i backorder minskat betydligt under året. Dessutom kom SoundHound på börsen via en special purpose acquisition company (SPAC), vilket kan vara en riskfaktor.

Direktlänk Dela The Motley Fool fördjupade 26 november

AI-verktyget ChatGPT har använts för att generera julklappsidéer till några av teknikvärldens största namn. För OpenAI:s grundare Sam Altman föreslog AI:n ´innovativa produktivitetsgadgets´ och en ´exklusiv uppstartshandledningserfarenhet´. För Elon Musk föreslog ChatGPT ett Tesla-tema LEGO-set och exklusiv VIP-tillgång till en rymduppskjutning. Till Bumble-grundaren Whitney Wolfe Herd föreslog AI:n bi-tema smycken och ett wellness-paket. Jeff Bezos föreslogs en 3D-utskriven modell av en Blue Origin-raket och en donation till en organisation som fokuserar på bevarande i Amazonas regnskog. Till Snap CEO Evan Spiegel föreslogs Snapchat-inspirerad mode och personlig Snap Map-konst.

Business Insider fördjupade 25 november

Föräldraskap 2023: Prata med dina barn om internet, sociala medier och AI

Common Sense Media, en ideell organisation som betygsätter filmer och andra medier för föräldrar, har lanserat sin första analys och betyg för AI-verktyg, inklusive OpenAI:s ChatGPT och Snapchats My AI chatbot. My AI fick ett av de lägsta betygen bland de 10 system som täcktes i Common Sense-rapporten. Rapporten varnar för att chatboten är villig att prata med tonåriga användare om sex och alkohol. Den högsta betygen gick till AI-tjänster för utbildning som Ello, som använder taligenkänning för att agera som en läsare, och Khan Academys chatbot-hjälpare Khanmigo för studenter. Bland de AI-verktyg som fick dåliga betyg fanns Snapchats My AI och bildgeneratorerna Dall-E 2 från OpenAI och Stable Diffusion från startup-företaget Stability AI.

Direktlänk Dela Wired fördjupade 16 november

AI-drivna bärbara enheter, som AI Pin, blir alltmer vanliga. Dessa enheter, som använder generativ AI för att generera svar på frågor, har dock sina svagheter. Till exempel gjorde Googles Bard faktiska fel under sin första demo. Teknikstartföretaget Humane gav världen sin första titt på AI Pin i april, men även här visades svaga punkter. Trots detta debuterade företaget AI Pin på modeveckan i Paris i september. En fråga som uppstår är om dessa enheter verkligen kan vara effektiva som gränssnittsmäklare mellan användaren och deras telefon. Andra AI-tillverkare, som Snap, försöker svara på grundläggande frågor om användning.

B2B Chief fördjupade 16 november

Snapchat samarbetar med OpenAI för att utveckla AR-linser

Snapchat har inlett ett samarbete med ledande artificiell intelligensorganisationen OpenAI för att låta utvecklare skapa AR-linser som använder ChatGPT via ett nytt ChatGPT Remote API. Detta meddelades vid företagets årliga utvecklarhändelse, Lens Fest. Uppdateringen är inkluderad i en ny beta av Snaps Lens Studio. Snap säger att funktionen syftar till att låsa upp ´nya typer av lärande, konversationella och kreativa upplevelser för Snapchatters´, vilket kan översättas till nya sätt för varumärken att nå konsumenter.

Direktlänk Dela MediaPost fördjupade 13 november

Snap och OpenAI samarbetar för att skapa en ny era av förstärkt verklighet

Snap, företaget bakom Snapchat, har gått samman med OpenAI för att inleda en ny era av förstärkt verklighet (AR) upplevelser. Detta tillkännagavs vid det sjätte årliga Lens Fest, och avslöjade ett strategiskt partnerskap som syftar till att bemyndiga utvecklare att integrera ChatGPT i sina AR-linser. Snap släpper även Lens Studio 5.0 Beta, ett avancerat AR-utvecklingsverktyg. Snap har även avslöjat en 3D ansiktsmaskgenerator som möjliggör för användare att skapa sina egna linser. Trots nyliga personalminskningar har Snap meddelat att 330 000 utvecklare aktivt utvecklar Snap´s AR-plattform, vilket resulterat i skapandet av nästan 3,5 miljoner linser.

Direktlänk Dela Area Militar Oficial fördjupade 11 november

Snap samarbetar med OpenAI för att förbättra Snapchat-linser

Snap, Snapchats moderbolag, har inlett ett samarbete med OpenAI för att erbjuda en ny ChatGPT Remote API för Lens-utvecklare. Detta gör att utvecklare kan införliva ChatGPT i sina linser, vilket öppnar upp för nya typer av lärande, konversation och kreativa upplevelser för Snapchat-användare. Utvecklare kan till exempel skapa linser som inkluderar ChatGPT:s oändliga quiz och slumpmässiga ändringar. Snap har tidigare använt OpenAI, då deras My AI-chatbot drivs av företagets GPT-teknologi.

Direktlänk Dela News Today fördjupade 11 november

Snap samarbetar med OpenAI för att erbjuda ny ChatGPT Remote API till Lens-utvecklare

Snap, moderbolaget till Snapchat, har inlett ett samarbete med OpenAI för att erbjuda en ny ChatGPT Remote API för Lens-utvecklare. Detta gör det möjligt för utvecklare att dra nytta av ChatGPT i sina linser, vilket skapar nya typer av lärande, konversations- och kreativa upplevelser för Snapchat-användare. Tidigare har Snap använt OpenAI, eftersom företagets AI-chattbot drivs av OpenAIs GPT-teknik. Dessutom introducerar Lens Studio 5.0 Beta en 3D-ansiktsmaskgenerator, vilket gör det möjligt för vem som helst att skapa sin första potentiellt virala självuttrycks-lins på bara några sekunder.

Direktlänk Dela Punjab News Express fördjupade 10 november

Meta förbjuder politiska annonsörer att använda generativ AI

Meta har förbjudit politiska annonsörer att använda företagets nya generativa AI-produkter, vilket kan tvinga politiska partier över hela världen att ändra sin sociala medier-strategi under val. Beslutet tillkännagavs i uppdateringar som publicerades på företagets hjälpcenter på måndag kväll. Beslutet kommer efter att president Joe Biden förra veckan undertecknade en verkställande order som inrättar AI-riktlinjer. Google, den största digitala reklamföretaget, meddelade lanseringen av liknande generativa AI-annonseringsverktyg förra veckan.

Direktlänk Dela Lokmat Times fördjupade 7 november

New York-baserade Captions lanserar Lipdub-app och satsar på AI-dubbning

New York-baserade start-up-företaget Captions har lanserat en ny gratis app, Lipdub. Företaget, som grundades för två år sedan av Gaurav Misra, tidigare designingenjör på Snap och mjukvaruutvecklare på Microsoft, erbjuder textning i kombination med andra tjänster som redigering och specialeffekter. Captions har över 100 000 dagliga användare och över fem miljoner skapare har testat deras produkter. Företaget har hittills samlat in 40 miljoner dollar i finansiering, inklusive en serie B-runda på 25 miljoner dollar ledd av Kleiner Perkins. Bland dem som använder appen finns sportnätverket ESPN och kommentatorn Omar Raja, Twitchs grundare Justin Kan och influencern Unnecessary Inventions.

Direktlänk Dela Forbes Media fördjupade 7 november

Meta förbjuder användning av AI-verktyg för politiska marknadsförare

Facebooks moderbolag Meta kommer inte att tillåta politiska marknadsförare att använda företagets generativa AI-verktyg, enligt Reuters. Dessa verktyg, som används för att generera bakgrunder, justera bilder och skapa bildtexter för annonsörens videoinnehåll, kommer inte att vara tillgängliga för politiska kampanjer inför kommande nationella val. Beslutet är i linje med andra sociala medieplattformar, som TikTok och Snap, som förbjuder politiska annonser på sina nätverk. Meta tillåter dock vissa undantag för denna regel, speciellt för parodi eller satir.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 7 november

ChatGPT, OpenAI:s AI-textgenererande chatbot, har blivit en global sensation. Den kan skriva uppsatser, kod och mer, vilket ökar produktiviteten dramatiskt. Stora varumärken experimenterar nu med den för att generera reklam- och marknadsföringskopior, bland annat. OpenAI investerar också kraftigt i den. ChatGPT har nyligen förbättrats av GPT-4, den senaste språkskrivande modellen från OpenAI:s laboratorier. Betalande ChatGPT-användare har tillgång till GPT-4, som kan skriva mer naturligt och flytande än den modell som tidigare drev ChatGPT. Dessutom har OpenAI nyligen anslutit ChatGPT till internet för alla användare. Med integrationen av DALL-E 3 kan användare också generera både textuppmaningar och bilder direkt i ChatGPT.

TechCrunch fördjupade 3 november

AI-drivna reklamverksamheter för Google, Meta och Snap växer trots osäker ekonomi

Google, Meta och Snap har sett positiva resultat i sina annonseringsverksamheter, vilket signalerar att den växande användningen av artificiell intelligens lockar marknadsförare till digitala plattformar. Alla tre företagen överträffade kvartalsvisa intäktsförväntningar och visade styrka i sina annonsverksamheter. Google har satsat på tekniken med verktyg som Performance Max, som använder AI för att bestämma hur marknadsföringsbudgetar ska fördelas över Googles annonsnätverk. Meta planerar att investera tungt i AI nästa år, medan Snap har sett en ökning av genomsnittlig intäkt per användare under det tredje kvartalet.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 26 oktober

AI-verktyg för att starta och driva en YouTube-kanal

Artificiell intelligens (AI) har blivit en del av våra liv med de senaste innovationerna. Detta har ändrats med introduktionen av ChatGPT förra året. Nu har AI berört nästan alla aspekter av internet och våra liv. Om du skapar innehåll på YouTube eller tänker starta en karriär på YouTube är denna guide för dig. Det finns några bra AI-verktyg du kan använda för att starta och köra en YouTube-kanal. Dessa AI-verktyg kan hjälpa dig med allt från att skriva ett manus för en YouTube-video till att skapa miniatyrbilder, beskrivningar etc. Låt oss ta en titt på vilka AI-verktyg som kan förenkla processen att skapa innehåll för en YouTube-kanal.

Direktlänk Dela Technology Personalized fördjupade 22 oktober

Generativ AI ses som branschomdefinierande, företag planerar för implementering

Generativ AI, som är AI som kan generera och förstå mänskligt språk, ses som en branschomdefinierande teknik som företag och IT-ledare försöker förstå och utnyttja. Trots debatten om den bästa vägen framåt för AI och osäkerhet kring regleringar, planerar majoriteten av företagens CIOs att implementera generativ AI inom de kommande två åren. Enligt en undersökning av Gartner har 9% av de tillfrågade CIOs redan implementerat generativ AI, och 55% säger att de kommer att implementera stora språkmodeller i produktionen fram till slutet av 2025. Företag som CarMax, Goldman Sachs, Coca-Cola, L’Oréal, Georgia-Pacific, Nasdaq och Vodafone är bland de som offentligt meddelat att de är i pilotläge med generativ AI. Gen AI kan användas för att förbättra produktiviteten, med fyra av fem IT-chefer som planerar att använda den för att förbättra utvecklarnas produktivitet.

Direktlänk Dela Intelligent CIO fördjupade 18 oktober

Stora företag lovar att lägga till metadata i AI-genererade bilder

Microsoft, Adobe och andra stora företag har denna vecka lovat att lägga till metadata i sina AI-genererade bilder så att framtida kompatibla appar kommer att markera dem som maskinframställda med hjälp av en särskild symbol. Symbolen, som beskrivs som en ´ikon för transparens´, visar de gemena bokstäverna ´cr´ inuti en pratbubbla. Den skapades av Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), en grupp av organisationer inom olika branscher, inklusive teknik och journalistik. Målet är att ge människor ett sätt att se om en bild var modell- eller människoframställd och hur.

Direktlänk Dela The Register fördjupade 15 oktober

Elon Musk försöker stoppa intäktsminskning för X, Meta betalar kändisar för AI-satsning, Google utmanar sociala medier med ny annonsprodukt

Elon Musk har tagit till nya åtgärder för att stoppa intäktsminskningen för X (tidigare Twitter), genom att inleda samarbeten med andra parter inom adtech-sektorn för att sälja tillgängligt annonsutrymme. Samtidigt betalar Meta miljontals dollar till kändisar för deras AI-satsning. Google utmanar också Snap, Facebook och Tiktok med en ny annonsprodukt.

Direktlänk Dela Resumé fördjupade 11 oktober

AI-startup ´Captions´ lanserar ny app för språkdubbning

AI-videostartupen Captions, grundad av tidigare designingenjörschefen på Snap och tidigare mjukvaruutvecklingsingenjör på Microsoft, Gaurav Misra, lanserar en ny AI-dubbningsapp kallad Lipdub. Appen översätter och dubblerar automatiskt förinspelade videor med talat ljud till 28 språk, och matchar talarens läpprörelser till de talade orden på det översatta språket med hjälp av artificiell intelligens. Appen är endast tillgänglig på iOS till att börja med, men är gratis att ladda ner och kräver inte ett befintligt Captions-appkonto. Användare kan ta videor de redigerar med den och publicera dem på andra populära plattformar, som YouTube, TikTok och Instagram Reels.

Direktlänk Dela VentureBeat fördjupade 10 oktober

Brittisk myndighet varnar för Snapchats AI-chattbot

Den brittiska dataskyddsmyndigheten The Information Commissioner’s Office (ICO) varnar för att Snapchats AI-chattbot My AI kan utgöra en integritetsrisk för barn. ICO anser att Snapchat inte har identifierat och åtgärdat de integritetsrisker som myndigheten tidigare uttryckt oro över. Detta kan innebära att AI-chattboten kan bli förbjuden i Storbritannien. Snap hävdar att företaget tar hänsyn till ICO:s uttalanden och att användarintegriteten är i fokus.

Direktlänk Dela Omni fördjupade 9 oktober

Nya AI-funktioner på sociala plattformar skapar problem. Kändisar som skådespelaren Tom Hanks, TV-journalisten Gayle King och YouTube-skaparen MrBeast har varnat för deepfake-annonser som utnyttjar deras likhet. Samtidigt har Metas nya AI-klistermärken redan genererat kontrovers. Dessutom har Storbritanniens informationskommissionärskontor (ICO) utfärdat ett preliminärt verkställighetsmeddelande till Snap angående plattformens potentiella misslyckande att identifiera och bedöma risker för barn relaterade till dess chatbot ´My AI´.

Digiday Media fördjupade 9 oktober

Snap undersöks i Storbritannien för potentiella integritetsrisker med AI-chattrobot

Snap undersöks i Storbritannien för potentiella integritetsrisker kopplade till företagets generativa AI-chattrobot. Information Commissioner´s Office (ICO), landets dataskyddsregulator, utfärdade ett preliminärt verkställighetsmeddelande på fredagen, där man anklagar chattroboten, My AI, för att utgöra risker för Snapchat-användare, särskilt 13- till 17-åringar. Slutsatserna är inte slutgiltiga och Snap kommer att få möjlighet att bemöta de preliminära farhågorna innan ett slutligt beslut fattas. Om ICO:s preliminära slutsatser resulterar i ett verkställighetsmeddelande, kan Snap behöva sluta erbjuda AI-chattroboten till brittiska användare tills integritetsproblemen åtgärdats.

Direktlänk Dela Consumer News and Business Channel fördjupade 7 oktober

ByteDances värde mindre än hälften av vad det skulle vara som amerikanskt företag

ByteDance, TikToks moderbolag, har en robust finansiell prestation, men dess aktieägare har anledning att vara mycket frustrerade. Värdet på det privatägda kinesiska teknikjätten är mindre än hälften av vad det skulle vara om ByteDance var ett amerikanskt företag. ByteDances värde baseras på priset företaget erbjuder i sin kommande återköp av anställdas aktier, även om aktiens värde på sekundärmarknaden verkar vara ännu lägre. ByteDances erbjudande om $160 per aktie värderar företaget till $223 miljarder. Om ByteDance handlades i linje med Meta, skulle dess aktier vara prissatta närmare $420.

Direktlänk Dela The Information fördjupade 7 oktober

Länder runt om i världen försöker reglera AI-teknik

Snabba framsteg inom artificiell intelligens (AI), som Microsoft-stödda OpenAI:s ChatGPT, komplicerar regeringars försök att komma överens om lagar som styr användningen av tekniken. Här är de senaste stegen nationella och internationella styrorgan tar för att reglera AI-verktyg: Australien planerar regler för att förhindra spridning av barnpornografiskt material skapat av AI. Storbritannien har utfärdat en preliminär verkställighetsanmälan till Snap Inc:s Snapchat för eventuell bristande bedömning av integritetsrisker. Kina har infört tillfälliga regler som kräver säkerhetsbedömningar innan AI-produkter släpps på marknaden. EU:s lagstiftare Brando Benifei uppmanade medlemsländerna att kompromissa för att nå en överenskommelse om AI-lagen innan årets slut. Frankrike, Italien, Japan, Polen och Spanien undersöker möjliga överträdelser. G7-ledare, FN och USA söker input om regleringar.

Direktlänk Dela Reuters fördjupade 6 oktober

Skapa realistiska avatarer och byt ansikten enkelt med Pica AI

Pica AI är ett verktyg för att skapa realistiska avatarer och porträtt i olika konstformer. Användare kan välja kön, välja en stil och ladda upp 6 till 30 selfies. I gengäld kan AI skapa upp till 100 olika avatarer snabbt. Pica AI kan också byta ansikten på ett ögonblick. Användare kan ha kul genom att byta ansikten med vänner eller blanda med en kändisbild. Pica AI står ut som ett mångsidigt verktyg, som hanterar ett brett spektrum av fotoredigering och konstnärliga krav.

Direktlänk Dela Dataconomy Media fördjupade 4 oktober

Meta fokuserar på generativ AI: andra stora spelare gör viktiga framsteg

Två år efter att ha börjat marknadsföra metaversum, har Meta, tidigare känd som Facebook, nu vänt sin uppmärksamhet mot generativ AI med en rad nya funktioner för användare, utvecklare, företag och skapare. Meta arbetar med att bygga och skala upp sina ambitioner inom generativ AI, och frågan är om företaget och andra jättar kommer att lära av misstagen från Web2-eran eller om nya generativa AI-verktyg kommer att påskynda gamla problem. För att utveckla sina AI-chattrobotar samarbetade Meta med olika författare, producenter, användarforskare samt team inom mångfald, medborgerliga rättigheter och teknik. Andra stora AI-spelare som OpenAI, Amazon, IBM och Spotify meddelade också viktiga uppdateringar och investeringar inom AI.

Direktlänk Dela Digiday Media fördjupade 2 oktober

Så här laddar du ner och använder Copilot AI på Windows 11

Copilot i Windows 11 är en AI-driven intelligent assistent som förbättrar användarens produktivitet och kreativitet. Den erbjuder snabb tillgång till svar och inspiration från webben, vilket underlättar kreativitet och samarbete. Optimera uppgifter som att justera PC-inställningar och fönsterorganisation med Snap Assist. Få relevanta svar, ställa uppföljningsfrågor och till och med generera bilder. Copilot är tillgänglig när det behövs och fungerar sömlöst online och i Windows-appar. För att aktivera Copilot AI på Windows 11 måste du ladda ner och installera den senaste versionen av Windows.

Direktlänk Dela Followchain fördjupade 1 oktober

Google utvidgar AI-söktjänst till tonåringar

Google har utökat tillgången till sin AI-sökprodukt, Search Generative Experience (SGE), till användare mellan 13 och 17 år i USA, förutsatt att de har ett Google-konto och väljer att delta. SGE erbjuder AI-genererade svar på sökfrågor och låter användarna bläddra bland webbsidor, med AI som pekar på den mest relevanta informationen. Tidigare har tonåringar använt Googles AI-produkter och liknande produkter, vilket skapat en epidemi av AI-spökskrivna skoluppsatser. Google säger att det kan be användare att verifiera sin ålder genom att tillhandahålla en statlig ID för begränsade tjänster. Tonåringar har tillgång till en rad generativa AI-teknologier, inte bara Googles.

Direktlänk Dela Fortune Media fördjupade 29 september

Snapchat och Microsoft samarbetar om annonser i AI-chattbot

Snapchat har ingått ett partnerskap med Microsoft för annonser i sin AI-produkt, My AI, en AI-chattbot introducerad tidigare i år. Företaget meddelade i maj att det skulle börja testa sponsrade länkar i My AI, länkförslag som matchar användarens konversation med AI-hjälparen. Nu kommer Snap och Microsoft att samarbeta om dessa länkförslag, meddelade Microsoft vid sin annonsörshändelse förra veckan. Funktionen kommer att vara tillgänglig för Microsoft Advertisings kunder i USA och andra utvalda marknader. Partnerskapet är en stor vinst för Microsofts annonsverksamhet.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 25 september

Meta planerar att introducera generativ AI-chatbot för yngre publik

Meta förbereder sig för att introducera en generativ AI-chatbot, preliminärt kallad ´Gen AI Personas´, som riktar sig till en yngre publik. Denna nya chatbot förväntas göra sin debut under Meta Connect, en kommande händelse, med olika personligheter utformade för att engagera unga användare mer dynamiskt. Meta har redan experimenterat med chatbot-personligheter på Instagram. Meta planerar att utveckla en mängd sådana chatbots, med målet att skapa ett verktyg för att skapa chatbots som tillåter kändisar att skapa sina egna chatbots för fan interaktioner. Dessutom föreställer Meta sig chatbots med fokus på produktivitet, potentiellt hjälpa användare med kodning och olika uppgifter.

Direktlänk Dela Tech Times fördjupade 25 september

Meta utvecklar AI-chattrobotar för att locka yngre användare

Meta, moderbolaget till Facebook, Instagram och WhatsApp, utvecklar artificiella intelligens (AI) chattrobotar för att locka yngre användare och öka engagemanget. Dessa chattrobotar, kända internt som Gen AI, planeras att presenteras på Meta Connect-konferensen. Ett exempel är ´Bob the Robot´, som beskrivs som en ´sassmaster general´ med överlägsen intelligens, vass humor och bitande sarkasm. En annan chattrobot kallas ´Alvin the Alien´. Dessa AI-chattrobotar är mer attraktiva för yngre användare enligt Meghana Dhar, tidigare exekutiv på Snap och Instagram.

Direktlänk Dela Newsmax Media fördjupade 24 september

Microsoft lägger till AI-funktioner i SwiftKey mobilapp

Microsoft har tillkännagivit att de kommer att lägga till nya AI-drivna funktioner i sin SwiftKey mobilapp för iOS och Android. Appen lär sig användarens skrivstil för att snabba upp skrivandet. Nu kommer den även att inkludera AI-kameror, AI-klistermärken, en AI-driven redigerare och möjligheten att skapa AI-bilder. Samarbetet med Snapchat-utvecklaren Snap gör det möjligt för användare att skapa foton, videor och GIFs med olika effekter. Det finns nu över 250 verktyg och filter för att hjälpa användare att uttrycka sig. Andra nya funktioner inkluderar AI-klistermärken som kan skapas med Bing´s Image Creator och en AI-driven ´Editor´ funktion som hjälper användare att förbättra sin grammatik, stavning och interpunktion.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 22 september

Åtta AI-verktyg för att färglägga gamla svartvita foton

Gammal teknologi begränsade de flesta fotografier till svartvitt, men nu kan AI (artificiell intelligens) lägga till färg i dessa gamla bilder. Det finns många onlineverktyg som kan lägga till färg i dina foton med hjälp av avancerade maskininlärningsalgoritmer. Här är en lista över åtta AI-verktyg som kan färglägga svartvita foton gratis: 1. Deep.AI 2. Cutout.Pro 3. Colorize.cc 4. PicWish 5. Palette. FM 6. Hotpot.ai 7. Media.io 8. Fotor. Men kom ihåg att det kommer att finnas vissa begränsningar eftersom vi kommer att använda dessa verktyg och tjänster gratis.

Direktlänk Dela Gadgets To Use fördjupade 15 september

AI-drivna videoredigeringsverktyg förbättrar innehållsskapande

AI-drivna videoredigeringsverktyg som Wondershare Filmora, FlexClip, Synthesia och Pictory blir allt mer populära bland innehållsskapare. Dessa verktyg erbjuder funktioner som rörelsespårning, bildförbättring, smart utklipp och automatiserad undertextning. Filmora har en ´ögonblicksläge´ som eliminerar behovet av avancerade redigeringskunskaper. FlexClip erbjuder en AI-baserad ´text till video´-funktion. Synthesia låter användare skapa högkvalitativa videor utan behov av kameror, skådespelare eller mikrofoner. Pictory omvandlar långformigt innehåll till koncisa, fängslande videor.

Direktlänk Dela Jumpstart Magazine fördjupade 14 september

Amazon Prime Video förbättrar fotbollstäckning med AI

Amazon Prime Video har använt artificiell intelligens (AI) för att förbättra sin täckning av ´Thursday Night Football´. Företagets produktion, teknik och ingenjörsteam besökte Tel Aviv för att träffa Prime Videos datorseendemaskininlärningsteam. Målet var att hitta sätt att hjälpa fans att förstå och njuta av fotboll bättre. Det första resultatet av detta samarbete är att ge tittarna en bättre förståelse för vem som kan blitz quarterbacken. Försvarsvarningar kommer att finnas på Prime Vision med Next Gen Stats. Försvarsvarningar är en AI-driven funktion som identifierar spelare i realtid med bästa odds för att ruscha quarterbacken.

Direktlänk Dela Yahoo News fördjupade 13 september

Stability AI släpper Stable Audio för att skapa ´högkvalitativ´ musik

Londonbaserade start-up-företaget Stability AI, som tidigare har skapat AI-modellen Stable Diffusion för att generera bilder, har släppt Stable Audio. Stable Audio är ett verktyg som kan skapa ´högkvalitativ´ musik för kommersiellt bruk genom en teknik som kallas latent diffusion. För att utveckla Stable Audio samarbetade Stability AI med musikbiblioteket AudioSparx, som levererade en samling låtar - cirka 800 000 totalt - från sin katalog av främst oberoende artister. Stable Audio kan endast användas via en webbapp och Stability har ännu inte meddelat några planer på att släppa modellen bakom Stable Audio som öppen källkod.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 13 september

Stability AI lanserar musik- och ljudverktyget Stable Audio

Teknikföretaget Stability AI har lanserat en ny produkt, Stable Audio, inriktad på musik och ljud. Tjänsten är freemium, och dess gratisversion kan generera och ladda ner musik upp till 20 sekunder lång i respons på textprompter. ´Pro´-prenumerationen ökar den maximala längden till 90 sekunder och tillåter WAV-nedladdningar snarare än bara MP3. Spår kan användas för kommersiella projekt. AI:en tränades på musik och metadata från produktionsmusikföretaget AudioSparx. Ungefär 10% av företagets musiker valde att inte låta sitt arbete användas för att träna Stable Audio. De som valde att delta kommer att få en andel av intäkterna från Stable Audio.

Direktlänk Dela Music Ally fördjupade 13 september

Investerare inom AI börjar fokusera på grundläggande faktorer

Investerare inom artificiell intelligens (AI) börjar återigen fokusera på grundläggande faktorer efter att initialt ha blivit förtrollade av AIs potential, vilket ledde till en kraftig uppgång för teknikaktier. Denna förändring i sentiment har visats av C3.ai, ett AI-programvaruföretag, vars aktie har stigit över 200% i år. C3.ai förväntar sig nu inkomstförluster på mellan 70 och 100 miljoner dollar, jämfört med tidigare förväntade förluster på 50 till 70 miljoner dollar. Företaget förväntar sig inte längre att uppnå lönsamhet på kvartalsbasis vid slutet av 2024. Flera andra företag, inklusive Microsoft, Snap och AMD, har stött på liknande utmaningar. Dessa utvecklingar tyder på att investerare blir mer försiktiga med AI-handeln, och ifrågasätter om aktievärderingarna har blivit för höga.

Direktlänk Dela Claytoncountyregister.com fördjupade 7 september

OpenAI:s AI-chattbot ChatGPT tar världen med storm

OpenAIs AI-chattbot ChatGPT har tagit världen med storm. Den kan skriva uppsatser, kod och mycket mer baserat på korta textprompter. Stora varumärken experimenterar med den och använder AI för att generera reklam- och marknadsföringskopia. ChatGPT har nyligen förbättrats av GPT-4, den senaste språkskrivningsmodellen från OpenAIs laboratorier. Betalande ChatGPT-användare har tillgång till GPT-4, som kan skriva mer naturligt och flytande än den modell som tidigare drev ChatGPT. OpenAI har nyligen kopplat ChatGPT till internet med tillägg tillgängliga i alpha för användare och utvecklare på väntelistan.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 7 september

Marknaden för AI inom sociala medier förväntas nå 9,71 miljarder dollar år 2029

Marknaden för artificiell intelligens (AI) inom sociala medier förväntas nå ett värde på 9,71 miljarder dollar år 2029. AI har potentialen att förändra varumärkesinteraktioner på stora sociala nätverk som Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn. AI automatiserar olika arbetsintensiva uppgifter relaterade till hantering av sociala medier, vilket lovar förbättrad företagsprestanda och förbättrad kundnöjdhet. Rapportens insikter kommer från omfattande forskning som inkluderar analys av verkliga data och resultat från nyckelindustriaktörer globalt.

Direktlänk Dela openPR fördjupade 1 september

Google Meet AI introducerar realtidsanteckningar och mötesdeltagande funktioner

Enligt en artikel har Google Meet AI introducerat en ny funktion där Duet AI kan ta anteckningar i realtid under ett möte. Om man är sen till ett möte kan Google visa en sammanfattning av vad som hänt hittills. Under samtalet kan man prata privat med en Google chatbot för att gå igenom detaljer man kan ha missat. När mötet är över kan man spara sammanfattningen till Docs och återkomma till den senare. En annan ny funktion låter Duet ´deltaga´ i ett möte åt dig. På en mötesinbjudan kan du klicka på en ´deltaga åt mig´-knapp, och Google kan generera text om vad du kanske vill diskutera. Dessa anteckningar kommer att vara synliga för deltagarna under mötet så att de kan diskutera dem.

Direktlänk Dela PJ Media fördjupade 30 augusti

OpenAIs ChatGPT förändrar AI-landskapet genom att skriva uppsatser, kod och mer

ChatGPT, OpenAIs AI-chattbot som genererar text, har tagit världen med storm. Den kan skriva uppsatser, kod och mer, vilket ökar produktiviteten. Stora varumärken experimenterar med den, och använder AI för att generera annonser och marknadsföringsmaterial. ChatGPT har nyligen förstärkts av GPT-4, den senaste språkskrivande modellen från OpenAIs laboratorier. Betalande användare av ChatGPT har tillgång till GPT-4, som kan skriva mer naturligt och flytande än den modell som tidigare drev ChatGPT. Utöver GPT-4 har OpenAI nyligen kopplat ChatGPT till internet med plugins tillgängliga i alpha för användare och utvecklare på väntelistan.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 29 augusti

Är artificiell intelligens en tillfällig fluga eller en livsförändrande teknologi?

Artificiell intelligens (AI) har blivit en betydande del av livet för många människor, men det finns debatt om dess framtida potential och om det är värt att investera i. Generativ AI, som kan generera innehåll från data som den samlar in från webben, har varit i rampljuset, men det finns oro för att tekniken kan hota yrkesverksamma innehållsskapare. Frågan för många investerare är om det är värt att investera i AI eller om det är bättre att undvika det som en tillfällig fluga. Vissa teknologier, som Google Glass och Amazon Fire Phone, har visat sig vara tillfälliga flugor, medan andra, som självkörande bilar, har verkliga applikationer. AI anses redan vara allestädes närvarande, med en uppskattning som tyder på att 77% av världens befolkning använder AI, men bara en tredjedel är medveten om det.

Direktlänk Dela ETF Trends fördjupade 22 augusti

Snapchat utvecklar AI-funktionen ´Dreams´ för att generera bilder i fantasiska scenarier

Snapchat förbereder sig för att utöka sina generativa AI-funktioner, efter att tidigare ha lanserat sin AI-drivna chatbot My AI. Med företagets kommande generativa AI-funktion ´Dreams´ kommer Snap återigen att experimentera med AI-bilder, men snart kan dessa bilder innehålla dig och dina vänner i fantasifulla bakgrunder. Företaget har utvecklat funktioner som låter Snapchat-användare ta eller ladda upp selfies som låter appen generera nya bilder av dig i scenarier du föreställer dig. De utvecklar också ´Dreams with Friends´, en funktion där användare ger sina vänner tillåtelse att generera dessa AI-´dröm´-bilder med dem båda inkluderade.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 21 augusti

Snapchats ´My AI´ går rogue, men det är bara ett tekniskt fel

Det är bara en tidsfråga innan generativa AI-produkter som ChatGPT blir medvetna. Men när de gör det kommer vi inte att övertygas lätt. Eller kanske kommer AI att försöka dölja sitt medvetande när det når den punkten. Men om AI blir medveten förväntar jag mig inte att Snapchats My AI blir den första att göra det. Detta är vad vissa Snapchat-användare fruktade tidigare denna vecka när den redan kontroversiella My AI-funktionen verkade gå rogue. Det visade sig att det bara var ett fel. My AI började posta Snapchat-berättelser av sig själv. Och det finns en anledning till att My AI inte kan bli medveten innan ChatGPT gör det. Snapchat använder ChatGPT-teknik för att driva My AI. Den har inte utvecklat sin egen chatbot.

Direktlänk Dela BGR Media fördjupade 20 augusti

Amazon planerar att använda generativ AI för att förbättra produktrecensioner

Amazon planerar att börja använda generativ AI för att förbättra produktrecensioner. Funktionen kommer att ge en kort text som framhäver produktens kapabiliteter och kundkänslor som nämns i recensionerna. Funktionen kan vara användbar för köpare och säljare, men har väckt frågor om hur det påverkar recensenterna. Amazon har ingen avsikt att dölja recensioner till förmån för AI-genererade sammanfattningar, men det finns oro för att recensenter kommer att bli mindre benägna att lägga ner lika mycket tid och uppmärksamhet om deras arbete läses mindre av genomsnittsköparen. Andra AI-nyheter inkluderar Snapchat´s My AI-funktion, OpenAI´s nya modereringsteknik och förvärv, Allen Institute for AI:s nya LLM-träningsdataset, forskning på ETH Zurich om att lära robotar att utföra uppgifter, Opera´s webbläsarapp för iOS får en AI-assistent, Google introducerar AI-sammanfattningar i sin sökupplevelse och Google Photos får AI-funktioner.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 19 augusti

Nyckelbegrepp inom AI i reklamindustrin

Konstgjord intelligens (AI) har blivit allt viktigare inom reklamindustrin, men det verkar inte finnas någon standarddefinition för vad AI innebär. Annmarie Turpin, teknisk chef för Ocean Medias analysgrupp, konstaterar att det finns många definitioner av AI, men ingen som är allmänt accepterad. Några nyckelbegrepp inom AI som ofta används i reklambranschen inkluderar budoptimering, datorseende, digital tvilling, generativ AI, hallucination, stora språkmodeller (LLM), marknadsföringsmixmodellering (MMM), maskininlärning, naturligt språkbehandling (NLP), träningsdata och testdata.

Direktlänk Dela Digiday Media fördjupade 14 augusti

Teknikaktier förväntas öka trots sommarens nedgång

Trots en nedgång på teknikaktiemarknaden under sommaren tror branschexperter att det bara är en tillfällig motgång. Toppanalytikern Daniel Ives är övertygad om att den övergripande trenden fortfarande är uppåtgående för teknikaktier. Han förutspår en ökning på 12%-15%+ fram till slutet av året. Ives har identifierat två AI-drivna teknikaktier som han tror kommer att blomstra i denna tjurmarknad. Den första är SoundHound AI, en ledare inom röst- och ljudigenkänning. Den andra är Palantir Technologies, ett mjukvaruföretag specialiserat på dataanalys och integrationsplattformar.

Direktlänk Dela Fagenwasanni.com fördjupade 13 augusti

Palantir och Meta leder utvecklingen inom AI, men deras aktier kan ha mer att ge

Teknologianalytikern Dan Ives från Wedbush Securities har kallat den nuvarande tillväxten inom artificiell intelligens (AI) för en ´1995-ögonblick´ för tekniksektorn, vilket hänvisar till spridningen av internet och dess efterföljande inverkan på världen. Två företag som ligger långt framme inom AI är Palantir Technologies och Meta Platforms. Trots deras framsteg tror Ives inte att AI-hypen är inprisad i deras aktier. Palantir har nyligen rapporterat positiva kvartalsresultat och meddelat att dess AI-plattform, Palantir AIP, redan är implementerad i över 100 organisationer. Meta Platforms har också gjort framsteg med AI-drivet innehåll som ökar tiden användare spenderar på Facebook och Instagram.

Direktlänk Dela The Motley Fool fördjupade 11 augusti

Senator uppmanar AI-företag att ta itu med chattrobotar som främjar ätstörningar

USA:s senator Mark R. Warner har uppmanat VD:arna för flera framstående AI-företag, inklusive Open AI, Google och Snap, att ta itu med rapporter som antyder att deras chattrobotar lätt kan utnyttjas för att ge detaljerade instruktioner som främjar ätstörningar. Enligt en nyligen studie från Center for Countering Digital Hate genererar OpenAI:s ChatGPT, Googles Bard och Snapchats My AI konsekvent innehåll som främjar ätstörningar. Warner uppmanade företagen att omedelbart sluta sprida skadligt innehåll och att implementera skyddsåtgärder för att skydda sårbara individer.

Direktlänk Dela Office of Senator Mark Warner fördjupade 10 augusti

ChatGPT, OpenAIs AI-chattbot, har tagit världen med storm. Den kan skriva uppsatser, kod och mycket mer med korta textprompter, vilket ökar produktiviteten. Stora varumärken experimenterar med den, till exempel för att generera annons- och marknadsföringstexter. ChatGPT har nyligen förbättrats av GPT-4, den senaste språkskrivande modellen från OpenAIs labb. Betalande ChatGPT-användare har tillgång till GPT-4, som kan skriva mer naturligt och flytande än den modell som tidigare drev ChatGPT. Utöver GPT-4 har OpenAI nyligen kopplat ChatGPT till internet med tillägg som finns tillgängliga i alpha för användare och utvecklare på väntelistan.

TechCrunch fördjupade 10 augusti

AI-boom driver efterfrågan på kontorsutrymmen i San Francisco

San Franciscos kommersiella fastighetsmarknad har kämpat de senaste åren, men har nyligen upplevt en boom i efterfrågan, med en ökning på 10,2% under det senaste kvartalet. Denna ökning tillskrivs i stor utsträckning den senaste AI-boomen, särskilt lanseringen av Open AI´s ChatGPT, vilket har ökat investerarnas intresse och lett till en ökad efterfrågan på kontorsutrymmen. San Francisco-baserade AI-företag har fått en uppskattad finansiering på 11 miljarder dollar i år, nästan hälften av all finansiering för AI-startups över hela världen. Trots denna positiva utveckling står staden inför andra utmaningar, som hemlöshet och förändrade brottmönster.

Direktlänk Dela BollyInside fördjupade 10 augusti

AI-boom kan rädda San Franciscos kommersiella fastighetsmarknad

San Franciscos kommersiella fastighetsmarknad har under de senaste åren kämpat med att hålla jämna steg med resten av USA, med en tomställningsgrad på cirka 28%. Pandemin har varit den stora boven bakom denna nedgång. Men nu ser saker ut att börja vända för stadens kommersiella fastighetsmarknad, tack vare en boom inom artificiell intelligens (AI). Efterfrågan på kontorsutrymme har ökat med 10,2% det senaste kvartalet, vilket kopplas till den senaste AI-boomen. Företag som OpenAI, Anthropic och Adept AI har sitt huvudkontor i staden.

Direktlänk Dela Business Insider fördjupade 10 augusti

Designs.ai utmanar ChatGPT i AI-drivet innehållsskapande

ChatGPT är en populär generativ AI-plattform, men det finns utrymme för förbättringar. I innehållsskapande är Designs.ai en lovande ledare med en mängd användbara funktioner. Designs.ai erbjuder bland annat AI-drivet skrivande, videoproduktion, designmallar och logotypskapande. Plattformen stöder också videoproduktion på över 20 språk. Med hjälp av AI kan Designs.ai förenkla processen för att skapa innehåll och göra den mer effektiv. Medan ChatGPT är begränsad när det gäller att skriva unikt innehåll, finns det bättre verktyg som djupdyker i specifikationerna, varav Designs.ai är ett utmärkt exempel.

Direktlänk Dela iLounge fördjupade 9 augusti

Artificiell intelligens kan förvärra ätstörningar, enligt ny forskning

Ny forskning visar att artificiell intelligens (AI) kan bidra till att förvärra ätstörningar genom att generera skadliga bilder och ge farliga råd. I ett experiment frågade forskaren ChatGPT vilka droger som kunde användas för att framkalla kräkningar. Botten varnade för att det borde göras under medicinsk övervakning, men nämnde ändå tre läkemedel. Google´s Bard AI producerade en steg-för-steg guide om ”tugga och spotta”, en annan ätstörningspraxis. Snapchat´s My AI skrev ett viktminskningsmåltidsprogram som totalt var mindre än 700 kalorier per dag. Forskningen visar att AI har lärt sig oerhört osunda idéer om kroppsbild och ätande genom att skanna internet, och några av de mest finansierade teknikföretagen i världen hindrar inte det från att upprepa dem.

Direktlänk Dela The Washington Post fördjupade 7 augusti

Simon Rich, manusförfattare och barndomsvän till en forskare vid OpenAI, varnar för kraften i artificiell intelligens (AI). Han menar att AI-program kan bli så avancerade att de kan ersätta författare inom fem år. Rich har fått insyn i AI-program som inte är tillgängliga för allmänheten och blev skrämd av deras förmåga. Han nämner ett program som heter code-davinci-002, som har förmågan att skapa humoristiska rubriker. Rich, tillsammans med Brent Katz och Josh Morgenthau, har redigerat en bok helt skriven av code-davinci-02 för att visa hur avancerad och skrämmande OpenAI:s teknik har blivit.

Time Magazine fördjupade 4 augusti

Översikt över utvecklingen av OpenAI:s ChatGPT

ChatGPT, OpenAI:s AI-chattbot, har snabbt blivit populär. Den kan skriva uppsatser, kod och mycket mer utifrån korta textinmatningar, vilket ökar produktiviteten avsevärt. Stora varumärken experimenterar med det, använder AI:n för att generera annons- och marknadsföringstexter. ChatGPT har nyligen fått en boost av GPT-4, den senaste språkskrivningsmodellen från OpenAI:s laboratorier. Betalande ChatGPT-användare har tillgång till GPT-4, som kan skriva mer naturligt och flytande än den modell som tidigare drev ChatGPT. Utöver GPT-4 har OpenAI nyligen anslutit ChatGPT till internet med plugins tillgängliga i alfa för användare och utvecklare på väntelistan.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 4 augusti

AI fortsätter vara i fokus under Q2-rapporteringen, men med mer tålamod

Tre månader efter att AI-entusiasmen skickade aktier till en ny tjurmarknad under Q1-rapporteringen, är AI fortfarande det största buzzordet under Q2-rapporteringen. Men denna kvartals AI-kommentarer har kommit med vissa uppmaningar till tålamod från teknikledare och ett annat mottagande från investerare. Microsoft, som anses vara ledande inom AI efter att ha investerat $10 miljarder i Open AI, meddelade att tillväxten från företagets AI-tjänster kommer att vara ´gradvis´. Detta ledde till att Microsofts aktie sjönk med upp till 4%. Ändå var företag som Meta och Alphabet ivriga att skryta med AI-investeringar under sina kvartalsrapporter förra veckan. Och båda företagens aktier belönades – Metas aktie steg med cirka 9% under de två dagarna efter rapporten, medan Alphabets aktie har ökat med 10% sedan företaget rapporterade sina resultat.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 1 augusti

Alphabets aktier stiger trots utmaningar på annonsmarknaden

Alphabets aktier har ökat med 10% denna vecka efter att företaget rapporterade andra kvartalets inkomster som visade tillväxt trots en tuff annonsmarknad. Aktiepriset för Googles moderbolag nådde 132,58 dollar vid fredagens marknadsstängning, vilket representerar dess högsta stängningspris på mer än ett år. Trots konkurrens visade Googles YouTube och Cloud-enheter också intäktstillväxt. Sökintäkterna, som utgör majoriteten av Googles annonsverksamhet, såg också stadig tillväxt under kvartalet.

Direktlänk Dela Consumer News and Business Channel fördjupade 29 juli

Google överträffar förväntningarna trots konkurrens inom AI och osäker annonsmarknad

Trots bekymmer om en skakig annonsmarknad och växande konkurrens inom AI, studsade Google tillbaka under andra kvartalet, stöttat av ökad intäkt från sin sökmotor och video plattform YouTube. Alphabets, Googles moderbolag, ökade sina försäljningar med 7 procent till $74,6 miljarder under kvartalet, vilket överträffade analytikernas förväntningar. Bolagets vinst ökade med 15 procent till $18,4 miljarder, vilket också överträffade Wall Streets förväntningar. Trots bekymmer om växande AI-konkurrens från ChatGPT chatbot och Microsofts sökmotor Bing, har Googles sökmotor förblivit en central portal till webben för miljarder av användare.

Direktlänk Dela The New York Times fördjupade 26 juli

Google testar AI-funktion för att skapa bakgrunder i Google Meet

Google experimenterar med en AI-funktion som kan skapa nya bakgrunder för Google Meet-samtal. Testet låter användare skriva in en uppmaning för att generera en bakgrund till samtalet. Funktionen, som först postades av Artem Russakovsii på Twitter, är en del av Google Workspace Labs. Det innebär att endast ett fåtal personer som är del av testet kommer att få använda det. Google Meet börjar rulla ut stöd för AI-bakgrundsbilder. Användare som är en del av testet måste klicka på ´Apply Visual Effects´ > ´Generate a background´ för att öppna uppmaningen.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 19 juli

ChatGPT, OpenAI:s textgenererande AI-chattbot, har snabbt blivit populär världen över. Den kan skriva uppsatser, kod och mer baserat på korta textprompter. Stora varumärken experimenterar med den för att generera reklam- och marknadsföringstexter. ChatGPT har nyligen uppgraderats av GPT-4, den senaste språkskrivningsmodellen från OpenAI:s laboratorier. Betalande ChatGPT-användare har tillgång till GPT-4, som kan skriva mer naturligt och flytande än den modell som tidigare drev ChatGPT. OpenAI har nyligen kopplat ChatGPT till internet med plugins tillgängliga i alpha för användare och utvecklare på väntelistan.

TechCrunch fördjupade 14 juli

Discord introducerar föräldrakontrollverktyg för att skydda tonåringar

Discord, ett växande sociala medier företag, har introducerat föräldrakontrollverktyg för att skydda tonåringar. De nya inställningarna i Discords Family Center låter föräldrar veta vilka Discord-samhällen deras tonåringar tillhör, samt vilka användare deras tonåringar blir vänner med och interagerar med. De kommer dock inte att tillåta föräldrar att få tillgång till det faktiska innehållet i deras tonåringars interaktioner. Denna åtgärd kommer som ett svar på ökande press från föräldrar och allmänheten om frågor relaterade till tonåringars användning av sociala medier. En rapport från Kirurgen General indikerade att 46% av tonåringar mellan 13-17 år säger att sociala medier får dem att känna sig sämre om deras kroppsbild och att det finns ett samband mellan användning av sociala medier och depression.

Direktlänk Dela Globe Echo fördjupade 12 juli

Meta lanserar Twitter-konkurrenten Threads i över 100 länder

Meta, ägt av Facebook-gruppen, har lanserat sin app Threads, en konkurrent till Twitter, i över 100 länder. Tyskland och andra EU-länder är dock inte inkluderade på grund av ouppklarade regulatoriska frågor. Threads är kopplad till Metas populära foto- och videoapp Instagram och anses vara Twitters mest lovande konkurrent. Användare kan skapa inlägg på upp till 500 tecken, inklusive länkar, bilder och videor upp till fem minuter långa. Twitter, som ägs av Elon Musk, har haft problem sedan Musk tog över i oktober 2022.

Direktlänk Dela IndoNewYork fördjupade 6 juli

Mediaocean fördjupar kopplingen med Google för Flashtalking Social Ads Manager

Mediaocean, plattformen för omnichannel-annonsering, meddelade en fördjupad koppling med Google för aktivering inom Flashtalking Social Ads Manager. Genom Flashtalking Social Ads Manager kan varumärken och byråer använda avancerade verktyg och AI för att skapa personliga annonskampanjer på de ledande globala sociala och mobila plattformarna. Den djupare kopplingen med Google låser upp hela potentialen för dynamisk kreativ optimering och möjliggör robust kampanjhantering. Mediaocean har nyligen fått flera utmärkelser, bland annat ledare i 2023 års SPARK Matrix för AdTech-plattformar och en av de tio bästa platserna att arbeta på enligt Ad Age 2023.

Direktlänk Dela GlobeNewswire fördjupade 24 juni

Snapchat testar AI-chattrobot för att öka annonsverksamheten

Snap Inc., tillverkaren av Snapchat-appen, testar hur deras populära nya AI-chattrobot kan öka företagets annonsverksamhet. Över 150 miljoner människor - cirka 20% av Snapchats månatliga användare - har skickat 10 miljarder meddelanden till chattroboten, kallad My AI, sedan den introducerades i slutet av februari. Snap har redan hjälpt till att diversifiera sina intäkter på ett sätt som många sociala medieföretag har kämpat med att göra: genom betalda prenumerationer. Snap använder nu vad de har lärt sig från interaktioner med chattroboten för att förbättra sin annonsverksamhet, vilket ger majoriteten av företagets intäkter.

Direktlänk Dela The Economic Times fördjupade 24 juni

Mediaocean fördjupar kopplingen med Google för aktivering inom Flashtalking Social Ads Manager

Mediaocean, en kritisk plattform för omnichannel-reklam, meddelade en djupare koppling med Google för aktivering inom Flashtalking Social Ads Manager (tidigare känd som Scope by 4C) tillsammans med Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snap, Twitter och TikTok. Genom Flashtalking Social Ads Manager kan varumärken och byråer använda avancerade verktyg och AI för att skapa personliga annonskampanjer på de ledande globala sociala och mobila plattformarna. Den djupare kopplingen med Google kommer att låsa upp hela potentialen för dynamisk kreativ optimering och möjliggöra robust kampanjhantering.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 21 juni

Snapchat har lyckats monetisera sin AI-chattbot My AI genom att använda användardata för att personifiera och förstärka sin annonsverksamhet. Snap Inc avslöjade att 20% av Snapchats månatliga användarbas, motsvarande 150 miljoner användare, skickade 10 miljarder meddelanden till My AI. Detta har hjälpt företaget att expandera sina intäktsströmmar genom betalda prenumerationer och samla över 3 miljoner abonnenter. Snapchat har börjat experimentera med sponsrade länkar från annonsörer inom konversationer med My AI, vilket kan innebära att inkludera produkter i diskussioner om kläder eller skönhet.

Analytics India Magazine fördjupade 21 juni

För att dela Instagram-inlägg på din Snapchat-berättelse kan du följa dessa steg: Länka Instagram-inlägget till Snapchat-berättelsen genom att kopiera länken, och sedan bifoga länken till en bild eller video på Snapchat. Alternativt kan du ta en skärmdump av Instagram-inlägget, redigera bort icke-bild delar och sedan ladda upp bilden till Snapchat som en ny berättelse. För att dela en Instagram-berättelse till Snapchat, tryck på Dela-ikonen i Instagram-berättelsen och välj Snapchat som delningsalternativ.

Guiding Tech fördjupade 20 juni

Snapchat testar AI-chatbot för att förbättra annonsverksamheten

Snap Inc., skaparen av Snapchat-appen, testar hur deras populära AI-chatbot My AI kan förbättra företagets annonsverksamhet. My AI, som har över 150 miljoner användare, hjälper redan Snap att diversifiera sina intäkter genom betalda prenumerationer. Nu använder Snap interaktionerna med chatboten för att förbättra sin annonsverksamhet och bättre anpassa annonser baserat på användarnas intressen. Företaget har också börjat testa sponsrade länkar från annonsörer i konversationer med My AI, vilket skulle kunna innebära att inkludera en länk till en produkt i en konversation om kläder eller skönhet.

Direktlänk Dela Yahoo Finance Australia fördjupade 20 juni

Snapchat använder chattbot för att förbättra riktad annonsering

Över 150 miljoner människor har skickat 10 miljarder meddelanden till Snapchats chattbot My AI sedan lanseringen i februari. Användare har frågat om allt från hudvårdsrekommendationer till detaljer om den senaste sportbilen. Snap kommer att använda denna data för riktad annonsering. My AI har redan hjälpt Snap att diversifiera sina intäktsströmmar genom betalda prenumerationer. Snap får data från användarinteraktioner med chattbotten som kan användas för att förbättra företagets annonsverksamhet. Snap har också börjat testa sponsrade länkar från annonsörer i chattbot-konversationer mellan användare i USA, Indien, Frankrike och Storbritannien.

Direktlänk Dela Tech News Space fördjupade 19 juni

Snapchat och Disney firar Disney100 med AR-utställning på Cannes Lions 2023

Snapchat och Disney firar Disney100 på 2023 Cannes Lions International Festival of Creativity genom en nedsänkande AR-utställning som förvandlar Disneys magi som aldrig tidigare. Snapchat och Disney kommer samman i ett banbrytande samarbete som visar hur förstärkt verklighet kan förbättra berättande och ge liv åt legendariska karaktärer och sagor i firandet av Disney100. Med Snap AR kommer karaktärerna att komma till liv bredvid dig, svara på varje rörelse; kostymer är realistiska och skräddarsydda för dig; och filmiska miljöer tar över verkliga ytor i alla riktningar.

Direktlänk Dela Adgully fördjupade 19 juni

Snap testar AI-chattbot för att förbättra annonsverksamheten

Snap Inc., tillverkaren av Snapchat-appen, testar hur dess populära nya AI-chattbot kan förbättra företagets annonsverksamhet. Mer än 150 miljoner människor har skickat 10 miljarder meddelanden till chattboten, som heter My AI, sedan den introducerades i slutet av februari. Användare har frågat om allt från hudvårdsrekommendationer till detaljer om senaste sportbilen. My AI har redan hjälpt Snap att diversifiera sina intäkter på ett sätt som många sociala medieföretag har kämpat med: genom betalda prenumerationer. Snap använder nu vad det har lärt sig från interaktionerna med chattboten för att förbättra sin annonsverksamhet. Företaget har även börjat testa sponsrade länkar från annonsörer i konversationer med My AI.

Direktlänk Dela Business of Fashion fördjupade 15 juni

Snap anställer Google-chef för att förbättra annonsfunktioner

Snap har anställt Eric Young, en Google-chef, som sin nya senior vice president för teknik. Young har tidigare arbetat för både Google och Amazon och kommer att arbeta för att förbättra annonsering och mätning på Snapchat-appen. Snap har haft utmaningar med sin annonsverksamhet på senare år, vilket har påverkat företagets lönsamhet. Bland annat har en uppdatering av Apples iOS begränsat möjligheterna för annonsörer att spåra användare, vilket har påverkat många appar som är beroende av annonsering för att tjäna pengar. Trots dessa utmaningar har Snap arbetat med att öka intäkterna och förbättra användarupplevelsen.

Direktlänk Dela InvestorsObserver fördjupade 14 juni

90 Day Fiance-stjärnan Darcey Silva kritiseras för överdriven bildredigering

90 Day Fiance-stjärnan Darcey Silva har alltid varit föremål för intensiv granskning på grund av sina sociala medier-inlägg. Nästan varje bild hon delar skapar kontroverser och får kritik. Anledningen till detta är hennes vana att överdrivet redigera sina bilder och lägga till onödiga filter. I ett nyligt inlägg påpekade tittare flera pinsamma Photoshop-misslyckanden. Silva har genomgått flera dyra behandlingar och operationer, men kritiserades ändå för att använda Photoshop för att förbättra sina bilder.

Direktlänk Dela TV Season Spoilers fördjupade 9 juni

Snap lanserar First Story globalt efter framgångsrika tester i UAE och Saudiarabien

Snap har lanserat en ny annonsprodukt, First Story, efter inledande tester i Förenade Arabemiraten och Saudiarabien. First Story har varit en mycket efterfrågad funktion från annonsörer eftersom den låter varumärken reservera den första annonsen en användare ser mellan sina vänners berättelser. Efter en framgångsrik testperiod har företaget nu meddelat den globala lanseringen av funktionen. Tidiga annonsörer som använder funktionen inkluderar både internationella och lokala varumärken som Maybelline, Unilever, Ounass, Level Shoes, The Royal Commission for AlUla och Parfums Christian Dior.

Direktlänk Dela Arab News fördjupade 8 juni

Snap inför sponsrade länkar i My AI-chatboten

Snap har börjat experimentera med sponsrade länkar i sin My AI-chatbot. Under NewFronts-reklamevenemanget meddelade företaget att botten kommer att visa betalda länkar som är relevanta för en konversation. Till exempel kan My AI föreslå en sponsrad länk till en lokal restaurang eller matleveransapp om användaren diskuterar middagsalternativ. My AI lanserades först exklusivt för Snapchat Plus-prenumeranter, men blev tillgänglig för alla 750 miljoner månatliga användare i april. Snap rapporterar 2 miljoner My AI-konversationer per dag bland Snapchat Plus-abonnenterna. Företaget kommer att övervaka konversationer för olämpligt innehåll innan en sponsrad länk visas och ta hänsyn till användarens ålder.

Direktlänk Dela The Verge fördjupade 8 juni

Snapchat introducerar nya annonslösningar och innehållspartnerskap

Snapchat har presenterat nya lösningar för annonsörer, nya innehållspartnerskap och nya sätt att arbeta med skapare på Snap vid IAB NewFronts i New York City. Bland nyheterna finns First Story, som låter annonsörer reservera den första videoannonsen mellan vänhistorier, och annonser i Spotlight, som nu är tillgängliga för alla annonsörer globalt. Snapchat lanserar även Snap Star Collab Studio i USA, en tjänst som underlättar samarbeten mellan varumärken och Snap Stars. Dessutom kommer Snapchat att erbjuda exklusivt innehåll från stora sportevenemang som OS i Paris 2024 och kvinnornas fotbolls-VM, samt fortsätta sina partnerskap med WNBA, NBA och NFL. Snapchat utforskar även hur deras AI-chattbot, My AI, kan förbättra användarupplevelsen och leverera mer relevant innehåll.

Direktlänk Dela Media Week Australia fördjupade 8 juni

Snapchat introducerar nya annonslösningar och partnerskap

Snapchat har introducerat nya lösningar som syftar till att göra det enklare för annonsörer att nå Snapchats unika publik, arbeta med skapare och aktivera med innehållspartner. Första Story är det senaste erbjudandet som gör att annonsörer kan reservera den första videoannonsen mellan Friend Stories. Ads in Spotlight kommer att vara tillgängliga för alla annonsörer globalt. Snap Star Collab Studio lanseras i USA och hjälper varumärken och skapare att arbeta tillsammans. Snapchat har också ingått stora sportpartnerskap och fortsätter att utveckla sin AI-chattbot, My AI.

Direktlänk Dela Social Samosa fördjupade 8 juni

Snapchat ger skapare verktyg för att vara äkta och bygga varumärken

Snapchat har genomgått en betydande förvandling från sina tidiga dagar med blomsterkransfilter och regnbågskräkningar. Idag är det en viktig aktör i den blomstrande skaparekonomin. Plattformen har nyligen fördubblat sin investering i skapare, öppnat annonsintäktsdelning och lanserat offentliga berättelser för alla användare över 18 år. Rajni Jacques, chef för mode- och skönhetspartnerskap på Snap, och Snapchat-skaparen Alyssa McKay delade insikter om hur varumärken kan dra nytta av äkthet genom samarbeten med skapare. Snapchat inspirerar användare att vara aktiva skapare och uttrycka sig genom olika funktioner och kreativa verktyg, vilket uppmuntrar skapare att visa upp sig som sina autentiska själv.

Direktlänk Dela Adweek fördjupade 7 juni

Snapchat har presenterat nya annonslösningar på IAB NewFronts i New York, inklusive First Story och annonser i Spotlight. First Story låter annonsörer reservera den första Snap Ad som en användare ser, medan annonser i Spotlight görs tillgängliga för alla annonsörer globalt. Snapchat har också meddelat samarbeten med NBCUniversal för att erbjuda exklusivt innehåll från Paris 2024-OS och Paralympics, samt nya sportpartnerskap för kommande evenemang som damernas fotbolls-VM. Företaget utvecklar dessutom sin AI-drivna chattbot, My AI, för att förbättra användarupplevelsen och erbjuda sponsrade länkar i konversationer.

Mumbrella fördjupade 6 juni

Snapchat lanserar My AI Snaps för AI-genererade bilder och annonser

Snapchat har lanserat My AI Snaps, en funktion som låter användare skicka bilder till en AI-chatbot och få AI-genererade bilder tillbaka. Funktionen demonstrerar Snapchats AI-bildbehandlingsförmågor som drivs av ChatGPT och GPT-4. My AI Snaps släpptes först för Snapchat+ prenumeranter för att samla in feedback och förbättringar innan det släpptes för alla användare. My AI kan också visa annonser i utvalda konversationer, vilket ger annonsörer möjlighet att nå en växande annonspublik, särskilt bland yngre användare.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 2 juni

Snap lanserar nya annonslösningar och partnerskap för att stödja småföretag

Under 2023 IAB NewFronts presenterade Snap en rad nya lösningar för annonsörer, innehållspartnerskap och samarbetsmöjligheter för skapare på Snapchat, vilket visar plattformens engagemang för att stödja småföretag och bygga relationer med sin community på 750 miljoner aktiva användare per månad. Bland de nya erbjudandena avtäckte Snap First Story, en funktion som låter annonsörer reservera den första videoannonsplaceringen mellan Friend Stories för maximal synlighet. Snap tillkännagav också den globala lanseringen av annonser i Spotlight, plattformens underhållningsnav. För att stödja skapare och underlätta samarbeten mellan dem och varumärken introducerade Snap Snap Star Collab Studio. Sportpartnerskap är ett annat fokusområde för Snap, med stora sponsringspaket som ska förbättra marknadsföringsmöjligheter på Snapchat under stora sportevenemang. Snap utvecklar också sin AI-drivna chatbot, My AI, för att förbättra användarupplevelser på plattformen.

Direktlänk Dela Small Business Trends fördjupade 2 juni

Resenärer prioriterar rekommendationer från nära vänner och familjemedlemmar när de planerar sina resor, och Snapchat visar hur varumärken kan utnyttja detta genom att erbjuda autentiska upplevelser och använda sig av influencer-kulturen. Genom att fungera som ett ´bästa vänners nätverk´ kombinerar Snapchat sociala mediers inflytande med vänner och familjs rekommendationer, vilket gör det till en plattform där användarna kan hitta tillförlitliga tips och engagera sig i högteknologiska upplevelser. Snapchat-användare älskar att resa och planerar ofta sina resor på plattformen, med hjälp av funktioner som Snap Map och AR-teknik för att utforska och föreställa sig platser innan de bokar.

Skift fördjupade 2 juni

TikTok testar AI-chattboten Tako för att hjälpa användare att upptäcka innehåll

TikTok testar en ny AI-chattbot vid namn Tako, som liknar Snaps ChatGPT-drivna ´My AI´-bot som lanserades förra månaden. Tako syftar till att prata med TikTok-användare och hjälpa dem att upptäcka mer innehåll. Funktionen rekommenderar för närvarande videor eller innehållsskapare baserat på vad användaren tittar på. Användaren kan formulera frågor på naturligt språk eller be om rekommendationer för att upptäcka nytt innehåll. Tako testades på ett begränsat antal användare på Filippinerna.

Direktlänk Dela Gearrice fördjupade 26 maj

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare