» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 145 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Taboola är ett amerikanskt teknikföretag som grundades 2007. Det specialiserar sig på att erbjuda innehållsrekommendationer, native advertising och sponsrade länkar på webbplatser. Taboolas plattform använder avancerade algoritmer och maskininlärning för att analysera användarnas beteende och erbjuda relevant och engagerande innehåll baserat på deras intressen. Företaget samarbetar med tusentals utgivare och annonsörer över hela världen för att öka trafik och intäkter. Taboola är känt för sin widget, som ofta visas i form av en rad med artiklar eller annonser under eller bredvid webbplatsens huvudsakliga innehåll.

Senaste nytt kring Taboola

Artificiell intelligens förändrar reklamlandskapet

Reklamlandskapet genomgår en metamorfos, drivet av den ständigt utvecklande kraften hos artificiell intelligens (AI). AI transformerar sättet varumärken når och engagerar publiken, från hyper-personliga kampanjer till realtids optimering. AI analyserar stora mängder data för att skapa detaljerade profiler av potentiella kunder, vilket möjliggör lasertargeterad annonsleverans. Algoritmer övervakar ständigt kampanjprestanda, justerar bud, format och meddelanden i realtid för maximal effekt. AI verktyg genererar annonskopia, personifierar bilder och videor och komponerar till och med musik, vilket effektiviserar den kreativa processen. AI identifierar och eliminerar bedrägliga klick och intryck, skyddar reklambudgetar och säkerställer kampanjintegritet.

Direktlänk Dela PC-Tablet fördjupade 11 februari
2 400+ svenska företag och offentliga verksamheter har gått vår kurs "AI på jobbet".

NYTimes stämmer OpenAI för att använda nyheter utan att betala

New York Times (NYTimes) stämmer OpenAI för att använda offentligt tillgängliga nyheter för att träna sin AI utan att betala eller ge kredit. Detta liknar en situation för ett decennium sedan där Meta (då Facebook) lanserade Instant Articles, vilket innebar att publicera innehåll på Facebook utan att betala mycket (eller någonting alls) till utgivare. OpenAI kan välja att stödja journalistik och högkvalitativt innehåll, eller att inte göra det. Om de största webbplatserna i världen blockerar OpenAI eller kräver att deras data tas bort, skulle OpenAI bli mindre värdefullt. Men OpenAI kan också vara en revolutionerande kraft och kanske inte kan ignoreras. OpenAI överväger att betala upp till 5 miljoner dollar för att licensiera innehåll från utgivare för att träna sin AI. OpenAI har möjlighet att använda sin teknologi för att nå hundratals miljoner användare genom partnerskap med företagskonton över hela världen och ta betalt för det. Det kan potentiellt generera intäkter på 100 miljarder dollar per år till OpenAI.

Direktlänk Dela Adgully fördjupade 6 februari

Israelisk startup Fine transformerar mjukvaruutveckling med AI-agenter

Det israeliska startföretaget Fine använder generativ AI och avancerade Large Language Models (LLMs) för att omvandla mjukvaruutvecklingscykeln. Fine underlättar skapandet av AI-agenter, vilket låter utvecklare skapa sina egna virtuella team och öka deras utvecklingshastighet med upp till 10 gånger. Företaget, grundat 2023 av Haggai Hofland, Jonathan Harel och Dan Leshem, hjälper mjukvaruutvecklare att bygga mjukvara med AI-agenter och banar väg för övergången till Software 3.0. Med hundratals användare som redan utnyttjar Fine och bidrar till en öppen samling av agenter, ligger fokus nu på anpassning och samarbete. Fine erbjuds gratis till enskilda utvecklare och genom en platsbaserad prissättning för företag.

Direktlänk Dela Startup Hub AI fördjupade 13 september

Taboola.com får positiva analytikerrekommendationer och visar stark tillväxtpotential

Enligt en nyligen rapport från Bloomberg.com har Taboola.com Ltd (NASDAQ:TBLA), en plattformsoperatör baserad på artificiell intelligens, fått en genomsnittlig rekommendation av ´Moderate Buy´ från sju analytiker som för närvarande täcker företaget. En analytiker har rått att behålla aktien, medan sex har rekommenderat att köpa den. Analytiker har satt ett genomsnittligt målpris på $4.77 för Taboola.com under nästa år baserat på deras betyg på aktien under det senaste året. Taboola.com har också visat motståndskraft i termer av sin marknadsposition, med en 52-veckors låg av $1.52 och en 52-veckors hög av $4.45. Företaget har en snabb kvot och aktuell kvot på 1.55 vardera, vilket indikerar dess förmåga att effektivt möta kortsiktiga förpliktelser.

Direktlänk Dela Beststocks fördjupade 16 augusti

K Health planerar att expandera sin AI-teknologi i sjukhus med nya strategiska investerare

Digital hälso-startupen K Health planerar att expandera sin artificiella intelligens-teknologi i sjukhus, med nya strategiska investerare som Cedars-Sinai. K Health använder AI för att analysera patienters symptom och medicinska historik och föreslå en medicinsk diagnos baserad på jämförelser med andra patienter. K Health har över 3,1 miljoner patienter i 48 stater i USA och erbjuder primärvård, akutvård och vissa barnläkartjänster, samt behandling av kroniska sjukdomar. Företaget hade en omsättning på 52 miljoner dollar förra året, men är ännu inte lönsamt. K Health har nyligen ingått ett partnerskapsavtal med det södra Kalifornien-baserade hälso-systemet Cedars-Sinai för att använda sin teknologi för virtuella akut- och primärvårdstjänster.

Direktlänk Dela Forbes Media fördjupade 17 juli

En ny forskningsrapport ger en grundlig analys av Ad Networks-industrin, med hänsyn till marknadstrender, tillväxtfaktorer, svårigheter och möjligheter. Rapporten ger insikter och betydande höjdpunkter som kan hjälpa intressenter, investerare och beslutsfattare att förstå den nuvarande situationen och potentiella utvecklingar inom Ad Networks-industrin. Rapporten fokuserar på marknadens storlek och tillväxt, konkurrenssituation, geografisk översikt, marknadssegmentering, innovativa teknologier och uppfinningar, och marknadsprognos. Nyckelspelare på marknaden inkluderar Google, Microsoft Ads, Facebook (Meta), Apple Search Ads (ASA), Yahoo Ad Tech, Amazon Ads, Taboola, TikTok Ads, Snapchat Ads, Twitter Business, Spotify Ads, Epom, LinkedIn Ads, Media.net, Telegram Ads, InMobi, Audience Targeting, AdRoll, SXM Media, Perpetua, Primis och ClickAdu.

Euanticorruption.com fördjupade 30 juni

Ny forskningsrapport ger insikter och prognoser för reklamplattformsindustrin 2023-2031

En nyligen lanserad forskningsrapport med titeln ´2023-2031 Reklamplattformsindustrins Nyckelinsikter och Prognoser´ finns tillgänglig hos OrbisResearch.com. Rapporten ger en grundlig analys av reklamplattformsindustrin, med hänsyn till marknadstrender, tillväxtfaktorer, svårigheter och möjligheter. Studien erbjuder insiktsfull information och betydande höjdpunkter som kan hjälpa intressenter, investerare och beslutsfattare att förstå den nuvarande situationen och potentiella utvecklingar inom reklamplattformsindustrin. Rapporten analyserar också marknadens storlek och tillväxt, konkurrenssituation, regionala översikter och marknadssegmentering baserat på olika variabler.

Direktlänk Dela Euanticorruption.com fördjupade 30 juni

AI förbättrar klickfrekvenser inom digital marknadsföring

Artificiell intelligens (AI) har påverkat olika branscher, från hälsovård till finans, och dess användningsområden fortsätter att expandera. Ett område där AI har haft särskilt stor inverkan är inom digital marknadsföring, specifikt i förutsägelsen av klickfrekvenser (CTR). Genom att använda AI och maskininlärningsalgoritmer kan företag bättre förutsäga CTR och optimera sina annonseringsstrategier, vilket i slutändan leder till mer trafik och konverteringar. AI-driven CTR-prediktion har blivit ett ovärderligt verktyg för företag inom olika branscher, och hjälper dem att optimera sin annonsering, e-handel, innehållsmarknadsföring, sociala medier och e-postmarknadsföring.

Direktlänk Dela DTG Reviews fördjupade 18 juni

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare