Ökad lönsamhet och en hållbar ekonomisk utveckling. Det är huvudmålet för de företag som ingår i utvecklingsprojektet CoTourism på Visit Blekinge.
- Här har Nischads utbildningar varit en viktig nyckel i projektet - som verkligen har blivit en framgångssaga. Konkret, pedagogiskt och stort fokus ökad lönsamhet. Jag kan varmt rekommendera Nischad Utbildning, säger Lotta Johansson, projektledare på Visit Blekinge.
I spåren efter corona har Visit Blekinge startat ett utbildningsprojekt i digital marknadsföring för länets besöksnäringsföretag.
- Vi stödjer små- och medelstora företag inom besöksnäringen i Blekinge. Nischad Utbildning vann vår upphandling som utbildningsföretag och det har blivit riktigt, riktigt bra! Vi har ett 50-tal företag som får gå kostnadsfria utbildningar inom Facebook, Instagram, Google Ads, Google Analytics, TripAdvisor samt några bokningssystem, berättar Lotta.
Lotta Johansson, projektledare
Pandemin har fått många av företagen att förstå vikten av att bli mer digitala.
- Men samtidigt är tiden knapp, vi har många enmans- eller fåmansföretag. Därför har upplägget på Nischads utbildningar varit oerhört uppskattat. Kurserna är digitala och allt spelas in så att man har möjlighet att gå in och kika i efterhand. Dessutom så har de ju en briljant idé med fortsatt experthjälp i Alumni-gruppen på Facebook. Alla har fått individuell hjälp och snabba svar. Det märks att gänget på Nischad verkligen är sanna eldsjälar som alltid gör det lilla extra för sina kursdeltagare – de är lyhörda och har stort tålamod!
En annan uppskattad del är det stora fokuset på konkreta exempel och på att skapa ökad försäljning.
- Det är ju trots allt det som är målet. Hur man med begränsad budget kan öka sin lönsamhet. Det är så himla roligt att se hur de nya kunskaperna exemplifieras ute hos företagen och i deras flöden. Till exempel följer jag ett av företagen som investerat i en bastuflotte och lade ut en mindre reklamkampanj på Facebook och Instagram. Snabbt fick de 10-15 rejäla bokningar. Så himla roligt! Jag måste säga att hela det här projektet har blivit en riktig framgångssaga, avslutar Lotta Johansson.
Text: Christine Björklund · Foto: Cecilia Jägenmark
Om artikelserien Nischad Alumni
I vår artikelserie Nischad Alumni berättar våra kursdeltagare och kunder om deras upplevelser och handgripliga resultat efter att ha genomgått våra utbildningar. Våra kurser fokuserar helt och hållet på konvertering, att företag och offentliga verksamheter ska kunna nå ut och knyta ihop säcken till minsta möjliga kostnad. Oavsett om de säljer produkter eller tjänster, oavsett om de riktar sig till privatpersoner eller andra företag, och oavsett om de vill sälja något eller få människor att ta till sig deras information.
Samtliga kursdeltagare får även tillgång till kapitelindelade videorepriser av kurserna, så att de i lugn och ro kan gå tillbaka och se vilken knapp som klickades på. Dessutom får de löpande stöd i vår Alumni-grupp på Facebook. Vi lämnar inte dig som kursdeltagare vind för våg, vi vill se att du får resultat!
Hittills har 10 000+ företag och offentliga verksamheter gett oss förtroendet. Välkommen in i gänget!
Kika gärna på vårt kursutbud nedan: