61

Facebook-analys av

Västplåt

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Västplåt, baserad i Halmstad i Halland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*61, vilket är 22 % bättre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Västplåt publicerar ett inlägg igenomsnitt 0,5 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Få följare. Verksamheten har ganska få följare. Visst är det kul att nära och kära följer verksamheten, men det behövs en större volym för att det ska bli några affärer av det.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Västplåt. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
83
Följarskara
43
Frekvens
23
Följare
600
Interaktioner
587
Interaktioner per inlägg
83,9
Interaktioner per följare
1,0
Inlägg per vecka
0,5

Vinnarinlägg

Västplåt

I dag har Västplåt haft sin fösta revision för certifiering mot SS-EN ISO 3834-3:2005 SS-EN 1090-1:2009+A1:2011, vi tackar revisor Jonas Jinnestrand från TÜV NORD GROUP för en professionell genomgång av Västplåt, stort tack till Jonathan Öberg som har hjälpt oss hela vägen på denna resa☀️????????

184 interaktionspoäng på 600 följare
Västplåt

Visste du att när företag som arbetar med svets och smide skall leverera bärande stålkonstruktioner som exempelvis trappor, räcken, stålpelare, skärmtak, mm måste CE märka dessa produkter innan leverans, då måste företaget vara certifierat för att kunna göra det, Västplåt är ett…

89 interaktionspoäng på 600 följare
Kurstipset: Facebook för företag 1
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Helsingborg 24 april, Kristianstad 26 april, Halmstad 2 maj eller Mölndal 3 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Västplåt

Vi önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År ????????

66 interaktionspoäng på 600 följare
Västplåt

När det är ☔️regniga dagar och vädret inte är på topp kan det kännas tufft att jobba utomhus men efter alla trevliga meddelanden vi får från våra nöjda kunder gör att det är värt det alla dagar i veckan, stort tack till er och trevlig helg från Västplåtgänget ☔️☀️

69 interaktionspoäng på 600 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.