57

Facebook-analys av

A6 Golfklubb

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från A6 Golfklubb, baserad i Jönköping i Jönköpings län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*57, vilket är 15 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. A6 Golfklubb publicerar ett inlägg igenomsnitt 4,8 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
52
Följarskara
51
Frekvens
64
Följare
1,8K
Interaktioner
3,7K
Interaktioner per inlägg
37,5
Interaktioner per följare
2,1
Inlägg per vecka
4,8

Vinnarinlägg

A6 Golfklubb

Nu har vi spårat blå slinga. Perfekta skidspår . Tack Micke Ottosson för ett fantastiskt jobb. A6 Golfklubb levererar även vintertid.

150 interaktionspoäng på 1 782 följare
A6 Golfklubb

Våra härliga veteraner (eldsjälar) har börjat arbetet att stänga ute vildsvinen. Ett tufft och krävande arbete men humöret är på topp som vanligt. Vilket engagemang och sammanhållning!

127 interaktionspoäng på 1 782 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 1)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Halmstad 2 maj, Mölndal 3 maj, Varberg 4 maj eller Skövde 9 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

A6 Golfklubb

Finns mycket att fundera över och mycket av detta kommer vi att diskutera den 19 november och när vinterträningarna kör igång. Du har väl inte glömt att anmäla dig på ”min golf” Höst Kick-Off 19 november.

Vinterträning del 9

Videon handlar om Vinterträning del 9

0 interaktionspoäng på 1 782 följare
A6 Golfklubb
1 interaktionspoäng på 1 782 följare
4 mån sedan

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

En fantastisk klubb – med härlig miljö och närhet till det mesta ...