Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Dogs of Pegasus, baserad i Limmared i Västra Götaland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng* på 57, vilket är 14 % bättre än medianen.
Bra publiceringsfrekvens. Dogs of Pegasus publicerar ett inlägg igenomsnitt 10,0 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.
Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Dogs of Pegasus för oengagerande inlägg. De 5 691 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.
Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Dogs of Pegasus. Vi har kurser för alla stora sociala medier.
Hörrni, det här är ju helt galet!! ???? Igår pratade jag med en reporter som skulle skriva en notis om gårdagens adventspromenad för Jahira Dog Project i Borås Tidning, och fick då uppskatta hur mycket vi lyckats samla in eftersom jag inte visste än. Jag tänkte att var vi ca 100 personer…
???? Tänk dig att du är ute och går med någon du känner och plötsligt kommer en främmande person fram och piper och kvider på ett okänt språk, sträcker fram handen och försöker ta i dig. ???? Du blir först förbryllad, men sen? Vad känner du sen? Vad gör du åt saken? ???? Nästa…
Lite av varje denna förmiddag. ☘️ Mot balans. ♥️
???? För exakt ett år sedan befann jag mig på sheltret, frustrerad och ledsen men också mer motiverad än någonsin, och skrev detta inlägg om hunden Lewis. ✍️ Det var en stor sorg att se honom så, men istället för att lägga locket på och låtsas som att han inte fanns eller ännu…
Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.
Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.
Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.
NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:
Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.