44

Facebook-analys av

Gothia Towers

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Gothia Towers, baserad i Göteborg i Västra Götaland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*44, vilket är 12 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Gothia Towers publicerar ett inlägg igenomsnitt 4,2 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Gothia Towers för oengagerande inlägg. De 31 746 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Gothia Towers. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
7
Följarskara
81
Frekvens
61
Följare
31,7K
Interaktioner
10,5K
Interaktioner per inlägg
95,0
Interaktioner per följare
0,3
Inlägg per vecka
4,2

Vinnarinlägg

Gothia Towers

Morning view from Upper House Spa ❤️

390 interaktionspoäng på 31 746 följare
Gothia Towers

Från en grym artist till en annan. Vi har precis plockat ner The Theatre för Jill, inkom kort bygger vi upp igen, denna gång för Danny Saucedo! ????????♥️ Läs en öppenhjärtlig och fin intervju med honom här: https://gothiatowers.com/danny-i-nuet/

344 interaktionspoäng på 31 746 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Gothia Towers

Lobby Fridays - och fullt upp i vårt hus! Missa inte DJ Tomas Kangasoja som uppträder i vår lobby 18-20 ???? After Work-priser i baren Twentyfourseven 17-20. Hoppas vi ses!

3 interaktionspoäng på 31 746 följare
Gothia Towers

Finfint tips från Vin & Deli ❤️

Göteborg Vin & Deli

Göteborg Vin & Deli – Göteborgs största vin- och delikatessmässa! På Svenska Mässan i Göteborg den 20-21 april 2018. Göteborgs första vin- och delikatessmässa fokuserar på att lyfta fram kvalitativa dryckes- och delikatessprodukter samt att skapa en mötesplats för både erfarna och…

4 interaktionspoäng på 31 746 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Gothia Towers in Gothenburg, one of Scandinavia´s largest hotel with 1200 hotel rooms and suites, 60 meeting rooms and 5 popular restaurants and much more!