71

Facebook-analys av

Ateljé Hilda Matilda

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Ateljé Hilda Matilda, baserad i Töreboda i Västra Götalands län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*71, vilket är 41 % bättre än medianen.

NU-poängens beståndsdelar

Engagemang
51
Följarskara
79
Frekvens
83

Några expertråd från Nischad Utbildning

Utmärkt publiceringsfrekvens! Ateljé Hilda Matilda publicerar ett inlägg igenomsnitt 5,1 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Kurstipset: Avancerad Facebook för företag
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 5 december, Göteborg 11 december, Malmö 10 mars eller Stockholm 24 mars.
Fler kurstillfällen >>>

Några intressanta värdemätare värda att följa

Följare
3,6K
Interaktioner
48,5K
Interaktioner per inlägg
108
Interaktioner per följare
13,6
Inlägg per vecka
5,1

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Kurstipset: Avancerad Facebook för företag
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 5 december, Göteborg 11 december, Malmö 10 mars eller Stockholm 24 mars.
Fler kurstillfällen >>>

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

Kurstips

» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Göteborg 27 november
» LinkedIn för företag i Stockholm 28 november
» Avancerad Facebook för företag i Stockholm 5 december
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Varberg 10 december
» Marknadsföring i sociala medier i Stockholm 10 december
» Avancerad Facebook för företag i Göteborg 11 december
» Facebook for businesses i Unknown 22 januari
» Marknadsföring i sociala medier i Göteborg 28 januari
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Malmö 30 januari
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Stockholm 4 februari

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning har utbildat och stöttat 2 300+ verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Vi är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 3 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Egengjorda Betongalster, unika presenter, gammalt blir nytt Välkomna!