50

Facebook-analys av

Onlinepizza

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Onlinepizza, baserad i Stockholm i Stockholms län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*50, vilket är 0 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Onlinepizza publicerar ett inlägg igenomsnitt 3,5 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Onlinepizza för oengagerande inlägg. De 97 168 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Onlinepizza. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
7
Följarskara
100
Frekvens
59
Följare
97,2K
Interaktioner
25,4K
Interaktioner per inlägg
268
Interaktioner per följare
0,3
Inlägg per vecka
3,5

Vinnarinlägg

Onlinepizza

When dreams come true! ???????? Många restauranger har erbjudit våra kunder godis och annat gott gott länge och nu har vi glädjen att presentera ytterligare en riktigt söt hjälte, nämligen Hemmakväll! Varmt välkomna in i familjen! ???????????????? Tagga någon som kommer bli riktigt lycklig…

2 619 interaktionspoäng på 97 168 följare
Onlinepizza

OMG! ???????? Det kan aldrig bli för mycket ost, right?! ????????

1 344 interaktionspoäng på 97 168 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Onlinepizza

Du har väl inte missat att prova vårt spel?? ????✌ Om det är du som får högst high score vinner du 300 kr att handla för hos oss! Ny chans varje månad! Du hittar det här: www.onlinepizza.se/hero

Onlinepizza lanserar retrospel

Den digitala konceptbyrån Another state har på uppdrag av Onlinepizza utvecklat spelkonceptet "Kung Fu Pizza Hero".

7 interaktionspoäng på 97 168 följare
Onlinepizza

VINNARNA av biljetter till Melodifestivalen i Örnsköldsvik är inga mindre än ???? Kicki Östman ???? Jessica Olsson ???? Katarina Kling ???? George Daibess Ni vinner två (2) biljetter var till Melodifestivalen i Örnsköldsvik nu på lördag 19:30! Skicka ett meddelande till oss här på…

10 interaktionspoäng på 97 168 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Beställ hem restaurangmat online från 1400-tals restauranger via oss. Vi finns på FB vardagar 9-17. Kundtjänst: [email protected] eller ring till 08 - 55 11 72 11, ange ordernr.