66

Facebook-analys av

Poppels Bryggeri

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Poppels Bryggeri. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*66, vilket är 32 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Poppels Bryggeri publicerar ett inlägg igenomsnitt 3,6 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Poppels Bryggeri för oengagerande inlägg. De 42 972 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Poppels Bryggeri. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
44
Följarskara
92
Frekvens
59
Följare
43,0K
Interaktioner
84,3K
Interaktioner per inlägg
937
Interaktioner per följare
2,0
Inlägg per vecka
3,6

Vinnarinlägg

Poppels Bryggeri

GULDFEBER PÅ SMÖF! Projekt 011 - New England IPA vann GULDSKUMMET på SMÖF. Otroligt kul att vår resa till New England i våras har genererat till ett så uppskattat resultat! Skål och tack till alla!!! Vår numera guldvinnande New England IPA släpps på Systembolaget 3 november i begränsad upplaga.

3 972 interaktionspoäng på 42 972 följare
Poppels Bryggeri

Efter fem år sedan första ölen bryggdes tog vi idag emot diplom av Dagens Industri som det sjunde snabbast växande företag i Västra Götaland. Stort tack till alla er ölhjältar som uppskattar våra öl, stöttar och sprider ordet om Poppels. Tack!

3 145 interaktionspoäng på 42 972 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Poppels Bryggeri

Premiärkväll! För snart tre veckor sedan bryggde vi tillsammans med våra bryggarvänner på Alefarm Brewing och ALL IN BREWING en Double Dry Hopped Farmhouse Ale som nu är redo att avnjutas. Detta vill vi fira tillsammans med er på Brewers Beer Bar torsdag 23 november där vår nya…

36 interaktionspoäng på 42 972 följare
Poppels Bryggeri
44 interaktionspoäng på 42 972 följare
3 mån sedan

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Ett litet bryggeri med stor kärlek till hantverket. Våra öl finns på över 400 systembolag och kan beställas flaskvis till alla andra. Frågor? Hör av dig!