71

Facebook-analys av

Stena Recycling AB

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Stena Recycling AB, baserad i Jönköping i Jönköpings län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*71, vilket är 41 % bättre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Stena Recycling AB publicerar ett inlägg igenomsnitt 0,8 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Få följare. Verksamheten har ganska få följare. Visst är det kul att nära och kära följer verksamheten, men det behövs en större volym för att det ska bli några affärer av det.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Stena Recycling AB. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
90
Följarskara
51
Frekvens
39
Följare
945
Interaktioner
677
Interaktioner per inlägg
61,5
Interaktioner per följare
0,7
Inlägg per vecka
0,8

Vinnarinlägg

Stena Recycling AB

Stena Recycling går in som sponsor i den stora seglingstävlingen och blir Volvo Ocean Race hållbarhetspartner. Tävlingen fokuserar i år på att skapa uppmärksamhet kring plasten i världshaven och vilken skada nedskräpningen innebär. - Plastmaterial är en utmaning, men för oss som är…

148 interaktionspoäng på 945 följare
Stena Recycling AB

8 tips för hållbar resurshantering Avfall är resurser menar Malin Baltzar, Stena Recycling, som är chef för affärsområdet Hållbara affärer. Hon brinner för resursoptimering, design för återvinning och cirkulär ekonomi. Vi bad henne om några handfasta råd för smart resurshantering.…

8 tips för hållbar resurshantering

Läs om Malin Baltzars, chef för avdelningen Hållbara affärer på Stena Recycling, handfasta råd för hållbar resurshantering i industrin.

68 interaktionspoäng på 945 följare
Kurstipset: Facebook för företag 1
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Helsingborg 24 april, Kristianstad 26 april, Halmstad 2 maj eller Mölndal 3 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Stena Recycling AB

En klänning tillverkad av svensk gran och tall. Kan den vara svaret på hur våra kläder ska bli mer hållbara? Tillsammans med företag inom flera branscher tillverkar forskare nu textil i papper, med fokus på återvinning och cirkulära flöden. Läs mer här:

Papperskläder ska göra klädindustrin mer hållbar - Tidningen Extrakt

En klänning tillverkad av svensk gran och tall. Kan den vara svaret på hur våra kläder ska bli mer hållbara?

43 interaktionspoäng på 945 följare
Stena Recycling AB
44 interaktionspoäng på 945 följare
4 mån sedan

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Tillsammans skapar vi värde för ett hållbart samhälle.