52

Facebook-analys av

Wannborga Restaurang, Bränneri & Vingård

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Wannborga Restaurang, Bränneri & Vingård, baserad i Borgholm i Kalmar län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*52, vilket är 4 % bättre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Wannborga Restaurang, Bränneri & Vingård publicerar ett inlägg igenomsnitt 0,8 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
52
Följarskara
51
Frekvens
42
Följare
1,4K
Interaktioner
511
Interaktioner per inlägg
34,1
Interaktioner per följare
0,4
Inlägg per vecka
0,8

Vinnarinlägg

Wannborga Restaurang,…

Den 2:a januari 2018 startar försäljningen av Wannborga whisky - en liten batch på endast 300 flaskor, varav varje flaska är numrerad. Denna whisky kan beställas till ett Systembolag nära Dig. Den som väntar på något gott... #wannborgapåöland #wannborgabränneri #gårdsbränneri…

139 interaktionspoäng på 1 412 följare
Wannborga Restaurang,…

Vi på Wannborga önskar alla en riktigt god jul och gott nytt år!!

70 interaktionspoäng på 1 412 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 1)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Halmstad 2 maj, Mölndal 3 maj, Varberg 4 maj eller Skövde 9 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Wannborga Restaurang,…

https://www.instagram.com/p/BbM9w0lD5P6/

Wannborga on Instagram: “Förra helgen plockade vårt skördeteam in de sista druvorna här på Wannborga vingård. Årets skörd blev c

44 Likes, 8 Comments - Wannborga (@wannborga.se) on Instagram: “Förra helgen plockade vårt skördeteam in de sista druvorna här på Wannborga vingård. Årets skörd ”

17 interaktionspoäng på 1 412 följare
Wannborga Restaurang,…

Värmande i vinterkylan - Wannborga Whisky samt Wannborga Neptuni 2015 kan köpas/beställas från och med idag hos Systembolaget, för mer info se: https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?searchquery=wannborga Systembolagets beskrivning av Wannborga Whisky: ”Maltig smak med fatkaraktär, inslag…

58 interaktionspoäng på 1 412 följare

Interaktioner per inlägg

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Vinodling, vintillverkning, sprittillverkning