58

Instagram-analys av

Smålands Turism

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Instagram-aktiviteter från Smålands Turism, baserad i Jönköping i Jönköpings län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*58, vilket är 16 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Smålands Turism publicerar ett inlägg igenomsnitt 4,0 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
55
Följarskara
51
Frekvens
61
Följare
1,4K
Interaktioner
1,6K
Interaktioner per inlägg
67,3
Interaktioner per följare
1,1
Inlägg per vecka
4,0

Vinnarinlägg

Smålands Turism

Idag fortsätter filmandet. Store Mosse nationalpark där Carina guidar Darren på en snöskovandring. #storemosse #nationalpark #visitsweden #småland #snöskor #darrenturner #gnosjö #värnamo #gislaved #vaggeryd

105 interaktionspoäng på 1 420 följare
Smålands Turism

Tusen tack till alla er som kom och bidrog till #storacykeldagen2017 ! Tack oxå till alla inspirerande talare, dagens moderator @emmaigelstrom ???????? och till @adelfors Vi tar med oss många kloka tankar att jobba vidare med! Småland har alla förutsättningar att bli en cykeldestination att…

96 interaktionspoäng på 1 420 följare
Kurstipset: Instagram för företag
Måste-kunskaper för dig som vill nå kvinnor och unga vuxna i Sverige. Välkommen till Norrköping 16 oktober, Uppsala 18 oktober, Lund 25 oktober eller Göteborg 6 november.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Smålands Turism

Du vet väl att du kan nå hela världens kunder genom att göra dina aktiviteter bokningsbara online? Den 18 januari anordnar vi tillsammans med Visit Östergötland en heldag med onlinebokningsplattformen Bókun som sägs vara en av anledningarna till Islands stora framgångar som besöksmål. Det…

37 interaktionspoäng på 1 420 följare
Smålands Turism

Missa inte! Vi har fortfarande ett fåtal platser kvar till årets cykelkonferens Stora cykeldagen! Spännande föredrag och intressanta diskussioner utlovas! Är du företagare inom besöksnäringen, offentligt anställd eller bara väldigt engagerad i cykling och cykelturism så är det här dagen…

38 interaktionspoäng på 1 420 följare

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.