51

Facebook-analys av

Ystads Allehanda

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Ystads Allehanda, baserad i Ystad i Skåne. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*51, vilket är 2 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Ystads Allehanda publicerar ett inlägg igenomsnitt 72,4 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Ystads Allehanda för oengagerande inlägg. De 31 682 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Ystads Allehanda. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
4
Följarskara
81
Frekvens
100
Följare
31,7K
Interaktioner
93,3K
Interaktioner per inlägg
59,4
Interaktioner per följare
2,9
Inlägg per vecka
72,4

Vinnarinlägg

Ystads Allehanda

TÄVLINGSDAGS: Vintermys på Hotell Mossbylund med någon du tycker om. Nu kan du vinna en övernattning för två med tillgång till spa, 3-rättersmiddag samt frukost. Allt du behöver göra är att gärna GILLA Ystads Allehandas Facebooksida, gärna DELA det här inlägget samt SVARA på…

8 461 interaktionspoäng på 31 682 följare
Ystads Allehanda

Sommarkortet kommer att bli gratis för ungdomar som slutat årskurs sex i grundskolan upp till årskurs två i gymnasiet.

Skånetrafiken ger gratis sommarkort till unga - Ystads Allehanda

Sommarkortet kommer att bli gratis för ungdomar som slutat årskurs sex i grundskolan upp till årskurs två i gymnasiet. Då kan de åka gratis i hela Skåne med kollektivtrafiken från 15 juni till 15 augusti.

1 089 interaktionspoäng på 31 682 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Ystads Allehanda

Flera år lång diskussion på väg att lösas.

Efter protesterna – avtal om vatten snart påskrivet - Ystads Allehanda

I flera år har frågan om hur avtalet mellan Tomelilla och Simrishamns kommuner om vattenleveranser från borran i Brösarp ska se ut stötts och blötts. Nu är avtalet färdigt att skrivas på.

0 interaktionspoäng på 31 682 följare
Ystads Allehanda

Här är olycksstatistiken för kommunen.

Efter otäcka krocken – detta orsakar flest tågolyckor - Ystads Allehanda

Tågolyckan som skedde strax utanför Skurup i söndagseftermiddag var av det ovanligare slaget. Och kommunen har under åren varit relativt förskonade från olyckor. Föraren är nu anmäld för vårdslöshet i trafik.

0 interaktionspoäng på 31 682 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Sydöstra Skånes största lokaltidning. Vi bevakar Ystad, Simrishamn, Sjöbo, Skurup och Tomelilla kommun.