46

Facebook-analys av

GD.se

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från GD.se, baserad i Gävle i Gävleborg. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*46, vilket är 8 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. GD.se publicerar ett inlägg igenomsnitt 46,5 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar GD.se för oengagerande inlägg. De 17 657 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för GD.se. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
4
Följarskara
66
Frekvens
100
Följare
17,7K
Interaktioner
5,5K
Interaktioner per inlägg
31,7
Interaktioner per följare
0,3
Inlägg per vecka
46,5

Vinnarinlägg

GD.se

Den folkkära Ockelboprofilen Susanne "Tussen" Formgren har gått bort.

Ockelboprofilen Susanne "Tussen" Formgren har avlidit

Ockelboprofilen Susanne "Tussen" Formgren har gått bort. Det meddelar hennes dotter via Facebook. "Min älskade mamma har lämnat oss idag. Sov gott. Jag...

284 interaktionspoäng på 17 657 följare
GD.se

[+] Tack vare personliga tillskott från Mikael Lindholm och hans son Elias Lindholm kan företaget bakom Lindholms möbler räddas.

NHL-proffset Elias Lindholm räddar möbelföretaget – pappan: "Man får vara beredd att satsa"

Tack vare personliga tillskott från Mikael Lindholm och hans son Elias Lindholm kan företaget bakom Lindholms möbler räddas. – Har man en verksamhet får...

181 interaktionspoäng på 17 657 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

GD.se

[+] Cykelsäsongen är här. Välj rätt pump! ???? ♀️

Stort test: Av 16 golv- och minipumpar – här är cykelpumparna som är bäst och sämst

Många minipumpar marknadsförs med att klara höga lufttryck. Men i praktiken är det nästan omöjligt att pumpa upp ett smalare däck med dem, visar...

0 interaktionspoäng på 17 657 följare
GD.se

[+] Bakom kulisserna på SIF ????⚽

Dagarna innan premiären – en kväll efter jobbet med SIF: "Det är slitigt att hinna med ibland alltså, att orka"

Sandvikens IF bygger för att någon gång, gärna 2020, hamna i superettan. 23 spelare – elitsatsande men de flesta fortfarande inte fotbollsspelare på...

0 interaktionspoäng på 17 657 följare

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Tipsa om nyheter: Skicka mejl till [email protected] eller [email protected] Ring: 026-15 96 01 eller 026-15 96 12. gd.se är webbplatsen.