59

Facebook-analys av

Östgötatrafiken

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Östgötatrafiken, baserad i Linköping i Östergötland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*59, vilket är 18 % bättre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Östgötatrafiken publicerar ett inlägg igenomsnitt 1,0 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Östgötatrafiken för oengagerande inlägg. De 22 451 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Östgötatrafiken. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
48
Följarskara
71
Frekvens
50
Följare
22,5K
Interaktioner
8,0K
Interaktioner per inlägg
333
Interaktioner per följare
0,4
Inlägg per vecka
1,0

Vinnarinlägg

Östgötatrafiken

Glädjande nyhet till alla hundar! Har du en matte eller husse som försöker trycka ned dig i en väska när ni åker buss? Nu åker alla hundar, oavsett storlek, gratis på bussen! Läs om alla våra förändringar:

1 747 interaktionspoäng på 22 451 följare
Östgötatrafiken

Så här ser ett äkta lucia-tåg ut! ???? Dock bjuder inte Östgötapendeln på skönsång MEN vi har andra kvalitéer: ????95% av alla avgångar är i tid! ????Av våra 3100 avgångar varje månad är det endast 1% som ställs in! ????Nu har vi fler avgångar på söndagar!

824 interaktionspoäng på 22 451 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Östgötatrafiken
15 interaktionspoäng på 22 451 följare
4 mån sedan
Östgötatrafiken
24 interaktionspoäng på 22 451 följare
3 mån sedan

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Välkommen till Östgötatrafiken. Här hittar du både information och tips rörande din resa. Vi svarar på dina frågor mån-fre 7-19 och lör-sön 10-16.