43

Facebook-analys av

Svenskt Kött

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Svenskt Kött, baserad i Stockholm i Stockholms län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*43, vilket är 15 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Svenskt Kött publicerar ett inlägg igenomsnitt 7,0 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Svenskt Kött för oengagerande inlägg. De 20 132 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Svenskt Kött. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
7
Följarskara
69
Frekvens
72
Följare
20,1K
Interaktioner
14,4K
Interaktioner per inlägg
96,3
Interaktioner per följare
0,7
Inlägg per vecka
7,0

Vinnarinlägg

Svenskt Kött

Det sägs att det går åt 15-16 000 liter vatten för att producera ett kilo nötkött, stämmer det? Kolla här! Edit: Läs mer om informationen bakom grafiken här:

2 260 interaktionspoäng på 20 132 följare
Svenskt Kött

Svenskt Kött introducerar ett nytt djur - fläskharen! En världssensation som kan bli en ny favorit under påsken. Fläskharen är här! Nu får lammet och äggen en konkurrent på påskbordet. Svenskt Kött har tillsammans med forskare på SLU avlat fram ett nytt djur med unika köttegenskaper.…

1 230 interaktionspoäng på 20 132 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Svenskt Kött

Den här veckan har Maycon och Emma på Tangara Farm hand om vårt Instagram-konto. Följ med :-)

0 interaktionspoäng på 20 132 följare
Svenskt Kött

Dags för skolstart i Antibiotikaskolan. Kunskap när och var du vill.

Svenskt Kött – Antibiotikaskolan

Sex lektioner om antibiotika och resistens för skolungdomar i högstadiet och gymnasiet.

2 interaktionspoäng på 20 132 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Svenskt kött är det hållbara valet. För konsumenten, för bonden, för klimatet och för Sverige. www.svensktkott.se