48

Facebook-analys av

Borås Tidning

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Borås Tidning, baserad i Borås i Västra Götaland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*48, vilket är 4 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Borås Tidning publicerar ett inlägg igenomsnitt 60,2 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Borås Tidning för oengagerande inlägg. De 23 065 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Borås Tidning. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
3
Följarskara
72
Frekvens
100
Följare
23,1K
Interaktioner
43,8K
Interaktioner per inlägg
27,6
Interaktioner per följare
1,9
Inlägg per vecka
60,2

Vinnarinlägg

Borås Tidning

HISTORISK: Jesper Nelin tar guld i vinter-OS – skicka din grattishälsning till boråsaren!! ????????????

Nelin och skidskyttelaget tar guld i vinter-OS - Borås Tidning

Herrlaget satte en fenomenal slutpunkt på de svenska skidskyttarnas OS. Fredrik Lindström avgjorde guldstriden mot Norges Emil Hegle Svendsen på slutsträckan – och ordnade det sjätte blågula guldet i Pyeongchang. Det är den första medaljen i ett vinter-OS till en sjuhäradsidrottare och…

820 interaktionspoäng på 23 065 följare
Borås Tidning

Lager 157 öppnar butik i Borås – här ska den ligga: "Drömlokaler" - Borås Tidning

Gällstadsföretaget Lager 157 öppnar en ny butik i Viared i augusti. Något som kommer att innebära ett tiotal nyanställningar. ”Vi får ett riktigt grymt läge”, säger marknadschefen Mattias Wik.

733 interaktionspoäng på 23 065 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Borås Tidning

Ni har väl inte missat Politiskt med Hanna Grahn? Premiäravsnittet finns här:

0 interaktionspoäng på 23 065 följare
Borås Tidning

#Metoo: "Det är frågor som vi av nödvändighet behöver komma till rätta med"

Enkäten visar – mer diskriminering på Textilhögskolan - Borås Tidning

Nästan var femte anställd på Textilhögskolan har utsatts för könsdiskriminering det senaste året, enligt den senaste medarbetarenkäten. Och nu träder ytterligare en anställd fram och berättar om den utbredda tystnadskulturen.

0 interaktionspoäng på 23 065 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Välkommen till Sjuhärads största mediahus. Här får du senaste nyheterna om Borås och Sjuhärad.