47

Facebook-analys av

VLT

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från VLT, baserad i Västerås i Västmanland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*47, vilket är 6 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. VLT publicerar ett inlägg igenomsnitt 47,5 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar VLT för oengagerande inlägg. De 14 942 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för VLT. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
7
Följarskara
64
Frekvens
100
Följare
14,9K
Interaktioner
41,9K
Interaktioner per inlägg
35,8
Interaktioner per följare
2,8
Inlägg per vecka
47,5

Vinnarinlägg

VLT

I lördags försvann Johanna Österbergs Staffordshire bullterrier Sally. Men efter fem dygn i skogen hittades Sally och vårdas nu på Strömsholms djursjukhus.

Bortsprungna Sally hittad efter fem dygn: "Det blev mycket gråt och tårar"

Det var på lördagen som Johanna Österbergs Staffordshire bullterrier Sally försvann i skogarna i Skerike. Men efter fem dygn i skogen hittades Sally och...

562 interaktionspoäng på 14 942 följare
VLT

Västerås Summer Meet har blivit utsedd till årets bästa bilträff under 2017 i en omröstning på Cruisingsverige.se.

Västerås Summer Meet utsedd till bästa bilträffen

Västerås Summer Meet har i en omröstning på Cruisingsverige.se blivit utsedd till årets bästa bilträff under 2017, det skriver P4 Västmanland.

523 interaktionspoäng på 14 942 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

VLT
0 interaktionspoäng på 14 942 följare
4 mån sedan
VLT

Veterinärerna rekommenderade en operation av fölets ena framben, som sedan resulterade i nya problem.

Operation av föl gick inte som väntat – veterinärer frias i ansvarsnämnden

Ett föl som föddes i Sörmland år 2014 visade tecken på hälta och ägarna tog med fölet till specialistdjursjukhuset i Strömsholm.

0 interaktionspoäng på 14 942 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Vestmanlands Läns Tidning, VLT. Tipsa oss genom att SMS:a till 72023 (inled meddelandet med VLT) eller mejla [email protected]! Följ oss på Twitter: Vltse