56

Facebook-analys av

Trädplockaren i Halland

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Trädplockaren i Halland, baserad i Halmstad i Halland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*56, vilket är 12 % bättre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Trädplockaren i Halland publicerar ett inlägg igenomsnitt 1,4 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
55
Följarskara
52
Frekvens
51
Följare
1,9K
Interaktioner
870
Interaktioner per inlägg
87,0
Interaktioner per följare
0,5
Inlägg per vecka
1,4

Vinnarinlägg

Trädplockaren i Halland

Trädplockaren önskar alla kunder,vänner och följare en God Jul och ett gott nytt år

177 interaktionspoäng på 1 933 följare
Trädplockaren i Halland

Äntligen har vi fått tillbaka våran #king65:å efter 5 månader hos doktorn.

104 interaktionspoäng på 1 933 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 1)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Halmstad 2 maj, Mölndal 3 maj, Varberg 4 maj eller Skövde 9 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Trädplockaren i Halland

Vi har glasat-grävt-lyft-kört granris+åkt bärgningsbil dena veckan. Bra blandning i vanlig ordning ????????

54 interaktionspoäng på 1 933 följare
Trädplockaren i Halland

Det nya året började med en rivstart delux ????????. Hoppas det håller i sig i resten av vintern bara..

61 interaktionspoäng på 1 933 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.