68

Facebook-analys av

Liberalerna

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Liberalerna, baserad i Stockholm i Stockholms län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*68, vilket är 35 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Liberalerna publicerar ett inlägg igenomsnitt 10,5 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Liberalerna för oengagerande inlägg. De 26 274 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Liberalerna. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
48
Följarskara
76
Frekvens
84
Följare
26,3K
Interaktioner
39,4K
Interaktioner per inlägg
240
Interaktioner per följare
1,5
Inlägg per vecka
10,5

Vinnarinlägg

Liberalerna

En ny religiös skola tillåts nu öppna i Borås. Ägaren tycker det är okej med kvinnomisshandel, att män ska få vara gift med flera fruar och att sharialagar ska få finnas parallellt i Sverige. Svensk skola ska tvärtom vara en plats där den som lever i hederskultur ska få möta frihet.…

3 053 interaktionspoäng på 26 274 följare
Liberalerna

Fröken Friman var liberal. Miniserien som nu sänds på SVT bygger på en kvinna som hette Anna Whitlock. Hon var med i rösträttsrörelsen, startade och drev en friskola och grundade handelskollektivet Svenska Hem som är det TV-serien kretsar kring. Hon var även medlem i det liberala partiet.…

976 interaktionspoäng på 26 274 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Liberalerna

Man kan inte förbjuda allt som är dåligt. #Sverigesliberalaparti

Majoritet vill förbjuda rökning utomhus - P4 Kristianstad

Nu står det klart att en majoritet i riksdagen vill förbjuda rökning på en rad platser utomhus, något som regeringen har föreslagit. Moderaterna – som ...

26 interaktionspoäng på 26 274 följare
Liberalerna

Del 24 av 24: Cecilia Wikström ???? #kvinnodagenheladagen

36 interaktionspoäng på 26 274 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Sveriges liberala parti.