Facebook-analys av

Johanna Jaara Åstrand

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Johanna Jaara Åstrand, baserad i Stockholm i Stockholms län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*80, vilket är 59 % bättre än medianen.

80

NU-poängens beståndsdelar

Engagemang
69
Följarskara
100
Frekvens
70

Några expertråd från Nischad Utbildning

Utmärkt publiceringsfrekvens! Johanna Jaara Åstrand publicerar ett inlägg igenomsnitt 3,2 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Kurstipset: Avancerad Facebook för företag
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Malmö 10 mars, Stockholm 24 mars eller Göteborg 5 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Några intressanta värdemätare värda att följa

Följare
8,4K
Interaktioner
8,7K
Interaktioner per inlägg
377
Interaktioner per följare
1,0
Inlägg per vecka
3,2


Interaktioner per inlägg

Kurstipset: Avancerad Facebook för företag
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Malmö 10 mars, Stockholm 24 mars eller Göteborg 5 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

Kurstips

» Avancerad Facebook för företag i Malmö 10 mars
» Marknadsföring i sociala medier i Norrköping 11 mars
» LinkedIn för företag i Stockholm 12 mars
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Umeå 19 mars
» Avancerad Facebook för företag i Stockholm 24 mars
» LinkedIn för företag i Göteborg 25 mars
» LinkedIn för företag i Malmö 31 mars
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Malmö 22 april
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Gävle 28 april
» Marknadsföring i sociala medier i Stockholm 28 april

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning har utbildat och stöttat 2 500+ verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Vi är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 3 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter på Facebook. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Engagerad till tusen i läraryrkets utveckling, barns utveckling och annat livsviktigt! Ordförande för Lärarförbundet.