57

Facebook-analys av

Mormor Julias Mat & Dryck

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Mormor Julias Mat & Dryck, baserad i Borgholm i Kalmar län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*57, vilket är 13 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Mormor Julias Mat & Dryck publicerar ett inlägg igenomsnitt 4,5 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Få följare. Verksamheten har ganska få följare. Visst är det kul att nära och kära följer verksamheten, men det behövs en större volym för att det ska bli några affärer av det.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Mormor Julias Mat & Dryck. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
52
Följarskara
50
Frekvens
63
Följare
983
Interaktioner
1,6K
Interaktioner per inlägg
16,3
Interaktioner per följare
1,7
Inlägg per vecka
4,5

Vinnarinlägg

Mormor Julias Mat & Dryck

Tusen tack alla fina som gästat oss under 2017 och nu den sista veckan! Vi har världens bästa gäster!???????????? Nu tar Mormor Julia lite vintervila och laddar batterierna inför vår & sommar!???????????? Tisdagen den 20/2 öppnar vi upp för lunch igen! Hoppas vi ses då!????Puss & Kram!????????????

92 interaktionspoäng på 983 följare
Mormor Julias Mat & Dryck

Hallå alla vänner! Nu är det snart slut på vintervilan och vi är så glada och taggade för att öppna nästa tisdag den 20:e!???? Vi kommer tills vidare ha öppet tisdag-lördag 11 30-16 00, dvs. lunch i veckan & brunch på lördagarna!???????? Nytt lunchpris: 95:-, 10 st. lunchkuponger: 890:-…

70 interaktionspoäng på 983 följare
Kurstipset: Facebook för företag 1
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Helsingborg 24 april, Kristianstad 26 april, Halmstad 2 maj eller Mölndal 3 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Mormor Julias Mat & Dryck
4 interaktionspoäng på 983 följare
4 mån sedan
Mormor Julias Mat & Dryck

Dan före Dopparedan!????Idag stänger vi kl 16 Varmt Välkomna på JULBRUNCH!????⛄️❤️❤️

5 interaktionspoäng på 983 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.