Facebook-analys av

Arninge Golfklubb

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Arninge Golfklubb, baserad i Täby i Stockholms län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*67, vilket är 34 % bättre än medianen.

67

NU-poängens beståndsdelar

Engagemang
52
Följarskara
54
Frekvens
95

Några expertråd från Nischad Utbildning

Utmärkt publiceringsfrekvens! Arninge Golfklubb publicerar ett inlägg igenomsnitt 6,8 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Skaffa fler följare! Verksamheten har ganska få följare. Visst är det kul att nära och kära följer verksamheten, men det behövs en större volym för att det ska bli några affärer av det.

Kurstipset: Facebook för företag (bas-/medelnivå)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Stockholm 23 september eller Göteborg 29 september.
Fler kurstillfällen >>>

Några intressanta värdemätare värda att följa

Följare
674
Interaktioner
1,6K
Interaktioner per inlägg
25,5
Interaktioner per följare
2,4
Inlägg per vecka
6,8


Er placering på topplistorna
Täby#8
Företag i Stockholms län#27
Företag i Sverige#103
Stockholms län#651
Sverige#1 436

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Kurstipset: Facebook för företag (bas-/medelnivå)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Stockholm 23 september eller Göteborg 29 september.
Fler kurstillfällen >>>

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

Kurstips

» LinkedIn för företag i Stockholm 22 september
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Stockholm 23 september
» Instagram för företag i Stockholm 24 september
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Göteborg 29 september
» Instagram för företag i Göteborg 30 september
» LinkedIn för företag i Göteborg 1 oktober

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning har utbildat och stöttat 2 500+ verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Vi är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 3 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter på Facebook. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Sveriges juniorvänligaste golfklubb 2010 Årets golfklubb i Stockholm 2001 och 2012