43

Facebook-analys av

bblat.se

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från bblat.se, baserad i Köping i Västmanland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*43, vilket är 13 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. bblat.se publicerar ett inlägg igenomsnitt 31,3 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar bblat.se för oengagerande inlägg. De 5 897 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för bblat.se. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
6
Följarskara
55
Frekvens
100
Följare
5,9K
Interaktioner
17,6K
Interaktioner per inlägg
23,3
Interaktioner per följare
3,0
Inlägg per vecka
31,3

Vinnarinlägg

bblat.se

Efter filmen Tårtgeneralen ökar turismen i Köping. Nyfikna vill se platserna som visas i filmen – och försäljningen av smörgåstårtor och "halvor" har mångdubblats. ????????

Bivurbagaren redo för turism i "Tårtgeneralens" fotspår – och kommunen hakar på

Filmen Tårtgeneralen bidrar redan till att turismen ökar i Köping. Nyfikna vill se platserna som visas i filmen – och försäljningen av smörgåstårtor och...

363 interaktionspoäng på 5 897 följare
bblat.se

Café Två Skator i Arboga och Skeppshandelns Stenugnsbageri i Köping är två av 338 kaféer som listas i det prestigefyllda White Guide Café 2018. Vilket är ditt favoritfik? ????☕

Två Skator och Stenugnsbageriet nominerade i White Guide

Återigen finns Café Två Skator i Arboga och Skeppshandelns Stenugnsbageri i Köping med i White Guides lista över bästa kaféer.

296 interaktionspoäng på 5 897 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

bblat.se

Var rädda om er i jultrafiken! [+] För dig som är prenumerant eller Pluskund

Här är de farligaste vägarna i jultrafiken – flera döda och svårt skadade senaste åren

Jul- och nyårshelgerna är en av de mest trafikintensiva perioderna under året – statistiskt lär runt 15 personer omkomma och 1 200 skadas de närmsta tre...

0 interaktionspoäng på 5 897 följare
bblat.se

Byggandet av Åbrinken har pågått under drygt ett år och nu ska lägenheterna byggas ännu snabbare. [+] För dig som är prenumerant eller pluskund

0 interaktionspoäng på 5 897 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Välkommen till Bärgslagsbladet/Arboga Tidnings officiella sida på Facebook! Vad tycker du vi ska uppmärksamma? Tipsa oss genom att SMS:a till 72023 (inled meddelandet med BBLAT) eller mejla [email protected]