52

Facebook-analys av

Lilla Hotellet i Västervik

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Lilla Hotellet i Västervik, baserad i Västervik i Kalmar län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*52, vilket är 4 % bättre än medianen.

NU-poängens beståndsdelar

Engagemang
54
Följarskara
52
Frekvens
51

Några expertråd från Nischad Utbildning

Publicera oftare! Lilla Hotellet i Västervik publicerar ett inlägg igenomsnitt 0,6 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Skaffa fler följare! Verksamheten har ganska få följare. Visst är det kul att nära och kära följer verksamheten, men det behövs en större volym för att det ska bli några affärer av det.

Kurstipset: Facebook för företag (bas-/medelnivå)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Stockholm 19 november, Göteborg 27 november, Varberg 10 december eller Malmö 30 januari.
Fler kurstillfällen >>>

Några intressanta värdemätare värda att följa

Följare
637
Interaktioner
1,4K
Interaktioner per inlägg
32,5
Interaktioner per följare
2,2
Inlägg per vecka
0,6

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Kurstipset: Facebook för företag (bas-/medelnivå)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Stockholm 19 november, Göteborg 27 november, Varberg 10 december eller Malmö 30 januari.
Fler kurstillfällen >>>

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

Kurstips

» Instagram för företag i Göteborg 5 november
» Instagram för företag i Stockholm 6 november
» Instagram för företag i Malmö 12 november
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Stockholm 19 november
» Instagram för företag i Borås 20 november
» LinkedIn för företag i Göteborg 21 november
» Avancerad Facebook för företag i Malmö 26 november
» Facebook för företag (bas-/medelnivå) i Göteborg 27 november
» LinkedIn för företag i Stockholm 28 november
» Avancerad Facebook för företag i Stockholm 5 december

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning har utbildat och stöttat 2 300+ verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Vi är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 3 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Lilla Hotellet erbjuder ett prisvärt boende i trivsam omgivning. Från hotellet är det nära till centrum och aktiviteter. Vårt mål är att erbjuda våra gäster bekvämt boende och god service till en så liten kostnad som möjligt.