32

Facebook-analys av

Campus Varberg

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Campus Varberg, baserad i Varberg i Halland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*32, vilket är 35 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Campus Varberg publicerar ett inlägg igenomsnitt 2,2 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Campus Varberg för oengagerande inlägg. De 4 234 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Campus Varberg. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
5
Följarskara
53
Frekvens
54
Följare
4,2K
Interaktioner
1,3K
Interaktioner per inlägg
19,4
Interaktioner per följare
0,3
Inlägg per vecka
2,2

Vinnarinlägg

Campus Varberg

Nu är ansökan till vårens utbildningsstart för yrkeshögskoleutbildningen Järnvägsprojektör öppen. Sista dag för ansökan är den 4 december och utbildningen startar den 29 januari 2018. Sökande ges även möjlighet att läsa upp behörighet i matematik 2 genom en förberedande kurs på…

Järnvägsprojektör – Yrkeshögskoleutbildning – Campus Varberg

Järnvägen utgör en väsentlig del av ett långsiktigt hållbart samhälle och det är en stor utmaning att hitta personal med rätt kompetens....

159 interaktionspoäng på 4 234 följare
Campus Varberg

Idag uppmärksammade vi Karin Ylander, Susanna Svensson, Cornelia Kandell och Marina Wintliden som läser till Medicinska sekreterare lite extra. Innan jul gjorde de en fantastisk insats när de räddade livet på en polis som under en utryckning drabbades av ett skjukdomstillstånd och körde av…

95 interaktionspoäng på 4 234 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Campus Varberg
0 interaktionspoäng på 4 234 följare
3 mån sedan
Campus Varberg

Idag är sista dag för att göra intresseanmälan till de lediga studentlägenheterna på Östergården. Kom ihåg att du måste vara anmäld till vår bostadskö för att kunna göra en intresseanmälan och att du måste göra en intresseanmälan för varje lägenhet du är intresserad av.…

0 interaktionspoäng på 4 234 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Campus Varberg är en av Sveriges ledande aktörer för yrkesinriktad utbildning. Vi har till och med fått stå modell för många andra utbildningssatsningar.