47

Facebook-analys av

Östras Bröd

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Östras Bröd, baserad i Halmstad i Halland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*47, vilket är 7 % sämre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Östras Bröd publicerar ett inlägg igenomsnitt 0,1 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
57
Följarskara
51
Frekvens
6
Följare
1,4K
Interaktioner
1,4K
Interaktioner per inlägg
43,8
Interaktioner per följare
1,0
Inlägg per vecka
0,1

Vinnarinlägg

Östras Bröd

Tävlingen är avslutad. Många var nära och någon satt nästan exakt rätt antal som var: 2 906st. Men det räckte inte med att bara gissa rätt antal man skulle gilla vår sida också, vilket tyvärr många missade. Lars Karlslind gissade på 2 800 kavring och gillar vår sida, så Lars är…

237 interaktionspoäng på 1 439 följare
Östras Bröd

Lansering idag! Nu har du chansen att njuta av en rykande färsk nyhet. Bröd utan inkråm, enbart skalk. Limited edition – det gäller att passa på för brödet kommer bara att finnas under en extremt begränsad tid på grund av den kluriga tillverkningsprocessen. Så tagga och dela för att…

141 interaktionspoäng på 1 439 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 1)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Halmstad 2 maj, Mölndal 3 maj, Varberg 4 maj eller Skövde 9 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Östras Bröd
10 interaktionspoäng på 1 439 följare
3 mån sedan
Östras Bröd

Tävlingen är avslutad! Cykla med stil i vår???? ♀️????, va med i vår tävling! Du har till fredag på dig, lycka till!

12 interaktionspoäng på 1 439 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Stenugnsbageriet - När bröd smakar som bäst!