48

Facebook-analys av

Sko Dej Öland Köpstad

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Sko Dej Öland Köpstad, baserad i Färjestaden i Kalmar län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*48, vilket är 3 % sämre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Sko Dej Öland Köpstad publicerar ett inlägg igenomsnitt 1,4 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Sko Dej Öland Köpstad för oengagerande inlägg. De 1 518 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Sko Dej Öland Köpstad. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
40
Följarskara
51
Frekvens
51
Följare
1,5K
Interaktioner
322
Interaktioner per inlägg
7,5
Interaktioner per följare
0,2
Inlägg per vecka
1,4

Vinnarinlägg

Sko Dej Öland Köpstad

Vill du också sälja skor i sommar????????????? Vi på SKO DEJ söker sommarpersonal!! Vi behöver dig som är snabb i fötterna, glad, pigg och säljinriktad. Du behöver kunna hålla ett högt tempo med ett leende på läpparna???? Tidigare erfarenhet av butiksarbete är ett plus. Kom in med ditt…

21 interaktionspoäng på 1 518 följare
Sko Dej Öland Köpstad

Godbitar från Bullboxer????????

18 interaktionspoäng på 1 518 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 1)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Borås 22 maj, Norrköping 23 maj, Visby 24 maj eller Göteborg 28 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Sko Dej Öland Köpstad
0 interaktionspoäng på 1 518 följare
3 mån sedan
Sko Dej Öland Köpstad

VINTERREA! Start Annandagen kl 10.00! Nu pressar vi priserna ännu mer på skor och väskor från kända varumärken. Välkommen!

1 interaktionspoäng på 1 518 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Bra skor till bra priser – sedan 1979