58

Facebook-analys av

Renova AB

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Renova AB. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*58, vilket är 16 % bättre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Renova AB publicerar ett inlägg igenomsnitt 1,4 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
60
Följarskara
50
Frekvens
52
Följare
1,0K
Interaktioner
2,2K
Interaktioner per inlägg
37,1
Interaktioner per följare
2,1
Inlägg per vecka
1,4

Vinnarinlägg

Renova AB

Louise Christensen gillar jobbet som renhållare på Renova: ”Jag trivs med den goda sammanhållningen, friheten att planera min dag och att vara ute och träffa folk”. Nu söker vi chaufförer till sommaren. Bli en i teamet du också:

229 interaktionspoäng på 1 012 följare
Renova AB

Vi är hemma här - som ingen annan. Renova Miljö utvecklar hållbara avfallslösningar för cirka 1600 fastighetsägare i Västsverige. Vi tar hand om helheten, ser till att allt fungerar och ger dig en enklare vardag: https://www.renova.se/hemma/fastighet/

152 interaktionspoäng på 1 012 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 1)
För dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook. Välkommen till Kungsbacka 24 oktober, Skövde 8 november, Stockholm 20 november eller Norrköping 21 november.
Fler kurstillfällen >>>

Inlägg som tagits emot sämre

Renova AB

Även om höst och vinter känns långt borta, så kan man redan nu boka in sig på någon av våra öppna utbildningar. Välkommen till Renova Miljöakademi och lär dig om hållbarhet!

1 interaktionspoäng på 1 012 följare
Renova AB

Vad händer med verksamhetsavfallet? Återvunnen wellpapp till exempel används vid tillverkning av ny wellpapp. För varje återvinningscykel blir pappersfibern kortare vilket gör att den i snitt kan återvinnas 7 gånger. 2017 tog Renova Miljö emot 5500 ton wellpapp från kunder i Västsverige.…

10 interaktionspoäng på 1 012 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Underlaget för denna analys hämtades från Facebook för 4 v sedan

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning. Det här är Renova AB:s officiella Facebookkonto.