56

Facebook-analys av

Restaurang Pappa Blå

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Restaurang Pappa Blå, baserad i Borgholm i Kalmar län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*56, vilket är 11 % bättre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Restaurang Pappa Blå publicerar ett inlägg igenomsnitt 1,2 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
54
Följarskara
51
Frekvens
51
Följare
2,1K
Interaktioner
1,8K
Interaktioner per inlägg
82,1
Interaktioner per följare
0,9
Inlägg per vecka
1,2

Vinnarinlägg

Restaurang Pappa Blå

Snart är dagen inne då dörrarna öppnas upp för våren och sommaren 2018 ???????????? Vi ses på fredag ???? Kl. 16.00 är ni varmt välkomna☺️ #pappablå #pappabla #öland #borgholm #äntligen #öppning

251 interaktionspoäng på 2 079 följare
Restaurang Pappa Blå

Varmt välkomna imorgon! ???? Våra öppettider är: Fredag: 16.00 - 21.00 Lördag: 12.00 - 21.00 Söndag: 12.00 - 20.00 Alla är superladdade och ikväll äter vi årets första pizzor ????

216 interaktionspoäng på 2 079 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Restaurang Pappa Blå

HELG MENY. Förrätt: Vitlöksgratinerade sniglar. Varmrätt: Filé black and white. (Fläskfilé och oxfilé serveras med bearnaisesås och rödvinssky smaksatt med tryffel samt råstekt potatis.) Efterrätt: Husets Daimtårta. Varmrätt 209kr Tvårätters 254kr Trerätters 299kr Välkomna!

17 interaktionspoäng på 2 079 följare
Restaurang Pappa Blå

Hej! Vi önskar er alla en trevlig fortsättning på det nya året???? Våren närmar sig med stormsteg och om några månader öppnar vi upp igen. Vi på Pappa Blå i Borgholm söker nu medarbetare till vårt team inför våren/sommaren 2018. Vi ser att du är en serviceinriktad, glad och…

75 interaktionspoäng på 2 079 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Restaurang. À la carte, pizza, bar.