55

Facebook-analys av

Halmstad Brygghus

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Halmstad Brygghus, baserad i Halmstad i Halland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*55, vilket är 10 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Halmstad Brygghus publicerar ett inlägg igenomsnitt 2,4 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
50
Följarskara
52
Frekvens
55
Följare
3,1K
Interaktioner
5,1K
Interaktioner per inlägg
72,5
Interaktioner per följare
1,7
Inlägg per vecka
2,4

Vinnarinlägg

Halmstad Brygghus

Även om inte vädret visar det så är påsken ett säkert vårtecken. Givetvis vill vi fira denna högtid med en påskmust! Som vanligt när det gäller must ifrån oss så är den bryggd på egen sockerlag där vi drar ner på det vita sockret och istället använder större andel råsocker.…

237 interaktionspoäng på 3 060 följare
Halmstad Brygghus

Stort tack till alla som gjorde årets julölspremiär till ett oförglömligt minne! Ingen nämnd och ingen glömd. ????

214 interaktionspoäng på 3 060 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Halmstad Brygghus
1 interaktionspoäng på 3 060 följare
4 mån sedan
Halmstad Brygghus
8 interaktionspoäng på 3 060 följare
5 mån sedan

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Halmstad Brygghus är ett mikrobryggeri på Slottsmöllan med stor passion för hantverksöl. Man hittar våra produkter hos lokala systembolagen och krögare.