52

Facebook-analys av

Mitt i Täby

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Mitt i Täby, baserad i Täby i Stockholms län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*52, vilket är 5 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Mitt i Täby publicerar ett inlägg igenomsnitt 15,4 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Mitt i Täby för oengagerande inlägg. De 2 398 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Mitt i Täby. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
26
Följarskara
52
Frekvens
100
Följare
2,4K
Interaktioner
3,7K
Interaktioner per inlägg
20,0
Interaktioner per följare
1,5
Inlägg per vecka
15,4

Vinnarinlägg

Mitt i Täby

LODJUR PÅ FILM: Cristian Villalobos från Viggbyholm fick se sitt livs första lodjur – från balkongen i Viggbyholm. – Det såg ut som en ung katt och den var väldigt fluffig i pälsen mitti.se/nyheter/cristian-fangade-lodjur/?omrade=taby

432 interaktionspoäng på 2 398 följare
Mitt i Täby

Polishunden Jaffo jagade i kapp inbrottstjuvarna i Täby – nu ställs tre män inför rätta.

Schäfern Jaffo fångade tjuvar i Täby

Tjuvarna slog till mot verkstaden i Täby. Men de hade inte räknat med polishunden Jaffo

144 interaktionspoäng på 2 398 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Mitt i Täby

Passa på att besök Karby Gård i helgen – det är nämligen sista chansen att se deras senaste utställning.

Sista helgen för konst i toppklass i Täby

Passa på att betrakta internationell konst på Karby gård den sista helgen de ställer ut

0 interaktionspoäng på 2 398 följare
Mitt i Täby

Igår kväll lyckades en kvinna skrämma bort flera killar som höll på att göra inbrott i hennes bostad i Täby.

Kvinna skrämde bort gäng av inbrottstjuvar

Igår kväll fick en kvinna syn på hur flera tjuvar försökte bryta sig in i Gribbylund

0 interaktionspoäng på 2 398 följare

Interaktioner per inlägg

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Mitt i Täby bevakar vad som händer i kommunen. Du läser oss på webben, i papperstidningen samt via Facebook, Twitter och Instagram. Tipsa oss gärna!