45

Facebook-analys av

Östersunds kommun

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Östersunds kommun, baserad i Östersund i Jämtland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*45, vilket är 9 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Östersunds kommun publicerar ett inlägg igenomsnitt 12,3 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Östersunds kommun för oengagerande inlägg. De 11 909 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Östersunds kommun. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
10
Följarskara
61
Frekvens
90
Följare
11,9K
Interaktioner
17,7K
Interaktioner per inlägg
57,8
Interaktioner per följare
1,5
Inlägg per vecka
12,3

Vinnarinlägg

Östersunds kommun

Att vara en eldsjäl handlar mycket om att se bortanför sig själv, och se andras behov före sina egna. Att vilja något för en annan. 23 årige Jesper Lindgren har hittills samlat in 200 000 kronor till välgörenhet via sin årliga gala Stjärnfall, som drog fullt hus i Östersund i helgen.…

Stjärnfallsgalan

Det började som ett gymnasieprojekt. Nu anordnar 23-åriga Jesper Lindgren sin fjärde Stjärnfallsgala i à stersund för att hjälpa människor att leva på lika vi...

617 interaktionspoäng på 11 909 följare
Östersunds kommun

Vill du känna att du gjort något viktig efter en dag på jobbet? Catarina och hennes kollegor behöver fler arbetskamrater. Nu söker vi timvikarier till hemtjänsten. Välkommen att söka via länken: etjanster.ostersund.se/OSD_3_004

615 interaktionspoäng på 11 909 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Östersunds kommun

Snö- och sandrapport 24 november God förmiddag! Hoppas att alla har hämtat sig efter gårdagens busväder. Idag är det sandning som gäller på gator och gång- och cykelvägar på alla områden i Östersund, Frösön och Brunflo. Dessutom är det hyvling och jämning av vägarna på Frösön,…

0 interaktionspoäng på 11 909 följare
Östersunds kommun

Idag stänger vi tidigare så passa på innan kl 16.00

0 interaktionspoäng på 11 909 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Här läggs nyheter från Östersunds kommun upp. Du kan kontakta oss via den här sidan, ställa frågor och komma med synpunkter.