52

Facebook-analys av

Östenssons Livs AB

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Östenssons Livs AB. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*52, vilket är 5 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Östenssons Livs AB publicerar ett inlägg igenomsnitt 15,4 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Östenssons Livs AB för oengagerande inlägg. De 28 787 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Östenssons Livs AB. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
8
Följarskara
78
Frekvens
100
Följare
28,8K
Interaktioner
31,0K
Interaktioner per inlägg
310
Interaktioner per följare
1,1
Inlägg per vecka
15,4

Vinnarinlägg

Östenssons Livs AB

KVÄLLSTÄVLING - FÖR KAFFEÄLSKAREN - ENDAST IKVÄLL 18.00 - 23.59! I samarbete med Zoégas vill vi fira veckans kanonpris på hela bönor, endast 44,90 kr/st, med att tävla ut två kaffekvarnar: Wilfas kaffekvarn är en allroundkvarn som lämpar sig både för malning till bryggkaffe och…

2 510 interaktionspoäng på 28 787 följare
Östenssons Livs AB

KVÄLLSTÄVLING - HELGKLIPP - ENDAST IKVÄLL 18.00 - 23.59! Vi firar att vi har plockat fram några exklusiva erbjudanden som endast gäller torsdag - söndag vecka 11, fynda följande: - Färska räkor - 149 kr/kg (299 kr/kg) Finns i delidiskarna. - Färsk laxfilé, hel sida (packad) - 129 kr/kg…

2 046 interaktionspoäng på 28 787 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Östenssons Livs AB

Då har vi utsett en vinnare i samarbete med Activia. Vi firar nyheten, en god yoghurt med levande bakteriekultur, utan tillsatt socker. Denna vecka kan du köpa Activia 4-pack för endast 14,90 kr. Känner du vinnaren? Tagga gärna kompisen i en kommentar för att tipsa och gratta. Vann du?…

5 interaktionspoäng på 28 787 följare
Östenssons Livs AB

Då har vi utsett vinnarna i Popcorntävlingen tillsammans med Thepoppingcompany! Känner du någon av vinnarna? Tagga gärna kompisen i en kommentar för att tipsa och gratta! Vann du? Skicka ett meddelande till oss och berätta i vilken butik du vill hämta ut priset i. Stort grattis till: Maja…

8 interaktionspoäng på 28 787 följare

Interaktioner per inlägg

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Nio ovanligt bra affärer!