44

Facebook-analys av

Dalakraft

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Dalakraft, baserad i Rättvik i Dalarna. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*44, vilket är 13 % sämre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Dalakraft publicerar ett inlägg igenomsnitt 3,7 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Dalakraft för oengagerande inlägg. De 11 216 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Dalakraft. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
20
Följarskara
60
Frekvens
60
Följare
11,2K
Interaktioner
10,4K
Interaktioner per inlägg
105
Interaktioner per följare
0,9
Inlägg per vecka
3,7

Vinnarinlägg

Dalakraft

Vi kan stolt presentera Dalakraft NoCord! Världens första trådlösa skarvsladd för hemmabruk med hela 15 meters räckvidd - tillverkad i Dalarna! Försäljning börjar hösten 2018. Edit: April april.

2 204 interaktionspoäng på 11 216 följare
Dalakraft

Gott Nytt År önskar vi alla våra kunder!

754 interaktionspoäng på 11 216 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Dalakraft

Tobias vill släppa sitt första kommersiella dataspel och ta sig vidare i sin vision om den nordiska spelmarknadens utveckling. Läs mer och rösta på Tobias och alla andra bidrag i Ung dalakraft.

Tobias Svenblad

BESKRIVNING En efter en dödas framgångsrika bankmän, advokater och politiker i en följd av brutala mord. En seriemördare har stigit fram ur skuggorna men förblir lika svårfångad som hemlig, och kryptiska ledtrådar lämnas kvar på brottsplatsen till alla som har sinnet att tackla dem.…

0 interaktionspoäng på 11 216 följare
Dalakraft

Idag och i morgon är det 60+ mässa på Lugnets sportcenter i Falun och vi finns på plats. Kom och träffa oss och tävla om fina priser. Vi berättar gärna mer om solceller och hur du kan göra din egen el.

60plus Mässan

60plus Mässan. Årets mässa för dig senior 60+.

0 interaktionspoäng på 11 216 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Kundkontakt är online vardagar 8-21 samt helger 10-14. Vi finns också på tel 0771 48 80 00 eller www.dalakraft.se.