Marknadsföring i sociala medier

Workshop med Linda Björck

Allt fler företag slåss om uppmärksamheten i sociala medier och det är viktigare än någonsin att lära sig hantera de olika kanalerna för att attrahera både följare och kunder.

Kursledaren Linda Björck berättar vad du kan förvänta dig

Röster från några kursdeltagare

Sociala medier är här för att stanna vare sig vi vill det eller inte! De senaste åren har visat oss att skillnaden mellan de som kan och de som inte kan, har vuxit enormt. Antingen får man en riktigt bra effekt av sin digitala marknadsföring eller så tappar man kunder. Nästan allt utbyte av tjänster, varor och information idag utgår på ett eller annat sätt från nätet, vare sig vi är införstådda med det eller inte.

Det allt handlar om på sociala medier (extremt kortfattat) är hur man når en exakt framtagen målgrupp med ett genomtänkt och för målgruppen anpassat budskap med text och bild/video. Svårigheten är att budskapet även måste ta sig förbi allehanda algoritmer och filter och dessutom beröra tilltänkta kunder så pass mycket att man får till en konvertering, med bästa ROI. Det låter väl som en barnlek?

Räds ej, vi tar det varligt!

Målsättningen med denna workshop på basnivå är att rent handgripligen hitta ett funktionellt sätt att jobba med sociala medier i företaget, på ett vinstgivande och effektivt sätt.

Kursen passar dig som idag inte får något vettigt resultat av din möda eller nyligen kommit igång med företagets sidor. Under denna heldagsworkshop med vår fantastiska Linda Björck, kommer du lära dig hur du:

  • Skapar relevant och engagerande innehåll som ger resultat
  • Hur du sätter mätbara mål
  • Bygger varumärket
  • Vilka sociala medier som är bäst att synas i för just ditt företag
  • Strategin – grunden för att lyckas
  • Jobbar uppstyrt för att spara tid och återanvända material
  • Kombinerar olika sociala medier för bästa genomslag
  • LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter m.m.

Tips på vägen: Olika sociala medier lämpar sig för olika inlägg även om mottagaren är samma! Tänk på att det är vad dina kunder förväntar sig och efterfrågar som du ska göra. Därför är det viktigt att du tänker utifrån och in och alltid har läsaren i fokus.

En fantastisk baskurs som alla borde gå! Gör rätt från början och sluta gissa!

Vi har även workshopar i Facebook (bas-/medelnivå resp. avancerad nivå), Instagram och LinkedIn.

Varje kursdeltagare får tillgång till vår mycket omtyckta Alumni-grupp på Facebook med fler än 1 100 medlemmar, där man kan ställa frågor till våra experter och även övriga kursdeltagare.

Förutsättningar

Du jobbar över WiFi på egen dator.
Klockslag: 08:45-16:00
Investering: 6 450 kr exkl. moms. Lunch och fika ingår.

Kursledaren Linda Björck

Linda Björck är en av landets främsta LinkedIn-experter och utbildad social media-manager med många nöjda kunder i bagaget. Hon är en van föreläsare och konsult. Med glimten i ögat guidar hon dig igenom den digitala marknadsföringsdjungeln för att bombardera dig med kunskap och höja ditt resultat.

Röster från tidigare deltagare

  Linda kombinerar ett strukturerat och pedagogiskt förhållningssätt med lyhördhet för deltagarnas nivå och behov. Utifrån sin gedigna kunskap och professionella erfarenhet ledde hon oss tryggt och engagerat igenom det som tidigare känts oklart och krångligt för oss kursdeltagare. Jag rekommenderar varmt Lindas utbildningar om sociala medier.   - Kerstin på Balsam Konsult
  Har gått tre kurser; Facebook 1 och 2 med Rickard Eriksson, samt Marknadsföring i sociala medier med Linda Björck. Har fått många bra och konkreta tips som snabbt kan omsättas i praktik. Dessutom får man tillgång till Alumni-gruppen, där gänget snabbt svarar på frågor. Rekommenderas!   - Tatjana på Skånska Dagbladet
  Kursen jag gick var Marknadsföring i sociala medier med Linda Björk. Under kursen fick jag många råd och tips på vad jag skulle tänka på och vilka verktyg jag kunde använda. Linda är väldigt kompetent och kunnig.   - Magnus på Safe Solutions
  Jag gick precis Marknadsföring i sociala medier med Linda Björck. Det var verkligen en super kursdag! Linda är påläst, duktig på att förmedla och pedagogisk i sitt upplägg. Hon varierar dagen och är hela tiden intressant! Jag vet precis vilka kanaler jag ska lägga krut på nu och vilka jag ska skippa för våra olika varumärken. Det är guld värd!   - Charlotte på Brokamp.se
  Linda har en förmåga att fånga in hela gruppen oavsett kunskapsnivå och förkunskaper inom sociala medier. Efter kursen fick jag med mig fantastiskt bra tips och många användbara länkar och material att jobba vidare med.   - Anna på CMA Research
  Lindas heldagsutbildning gav en väldigt bra bild av hur ett företag kan arbeta med sociala medier, hur man ska navigera i denna djungel där det finns så mycket man kan göra. Genom utbildningen fick man en helhetsbild och kunde därmed förstå vad som passar just det egna företaget. Dagen var fylld med både innehållsrik information och praktiskt arbete med fokus på det egna företaget. Denna mix gjorde att många diskussioner och frågor uppkom vilket Linda gärna utvecklade och vävde in i sin presentation.   - Mikaela på Highfive

Aktuella kursorter

Har du frågor kring våra workshopar, hör gärna av dig till vår utbildningssamordnare Fredrik Sunmo (08-24 62 00 / [email protected]) eller använd chatten längst ned till höger på denna sida.

Investering: 6 450 kr exkl. moms
Klockslag: 08:45-16:00

Göteborg 28 januariBoka Göteborg
Malmö 6 februariBoka Malmö
Norrköping 11 marsBoka Norrköping
Stockholm 28 aprilBoka Stockholm
Helsingborg 14 majBoka Helsingborg

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning har utbildat och stöttat 2 300+ verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Vi är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 3 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Se vårt kursutbud