Marknadsföring i sociala medier

Workshop med Linda Björck

En Crash Course i digital marknadsföring

Praktisk, handgriplig heldagsworkshop

Sociala medier har exploderat och en aktiv och relevant närvaro kan ofta vara skillnaden mellan ett bra år eller neddragningar. Allt fler företag slåss om uppmärksamheten och det är viktigare än någonsin att förstå hur helheten fungerar.

Detta är en helhetsutbildning där du lär dig att strategiskt och på smartaste sätt hitta och leda en intresserad person mot ett köp (konvertering), genom olika kanaler som samverkar.

Workshopen passar alla som på ett eller annat sätt arbetar med företagets marknadsföring, oavsett nivå (sociala media-gurus inriktade mot konvertering, undantaget), och som behöver lära sig arbeta mer effektivt och mot tydligare mål för att få ut maximalt, av varje satsad krona!

Kursledaren Linda Björck berättar vad du kan förvänta dig

Röster från några kursdeltagare

Varför just denna workshop?

Nästan all information inför kundens köp hämtas idag från nätet och sociala medier. Rekommendationer tragglas, tester lusläses och dina tilltänkta kunder skapar sig med största sannolikhet en bild utifrån helheten av er som företag! Spelar ingen roll om ni säljer t-shirts, oljeriggar, konsulttjänster, är en kommun eller klipper pudlar. Känslan av er som leverantör, sätts idag på social media, och du måste verkligen ha kontroll på hur ni uppfattas, för att lyckas!

Så oavsett om du använder bilder, handsignaler, videos, putslustigheter eller Stories så måste ditt budskap ta sig förbi allehanda algoritmer och filter och dessutom "fånga" tilltänkta kunder så pass mycket, att du i slutändan får till en konvertering. Den tuffa sanningen är den, att om dina budskap inte i första hand är anpassade för algoritmerna, så spelar ditt slit framför datorn nästan ingen som helst roll, då ytterst få av personerna i din målgrupp, kommer få se det du postat.

Men misströsta ej, det är ingen raketforskning men skillnaden mellan de som kan, och de som gissar är idag enorm. Sluta posta på konstiga tider och i fel format, sluta tro att punktinsatser fungerar långsiktigt. Lär dig förstå helheten, se sambanden och led kunden automatiskt genom köp-processen på olika plattformar, ha kontroll på dina målgrupper, jobba strategiskt och ta till dig de knepen du lär dig på denna heldag så kommer du lyckas.

Du får lära dig:

  • Nå dina mål (tjäna pengar, informera, bygga varumärke, fler och mer lönsamma kunder m.m.)
  • Algoritmer och filter, hur når du fram
  • Skillnaden mellan digital och traditionell marknadsföring
  • Strategin – grunden för att lyckas
  • Sätta mätbara mål & KPI:er
  • Skapa relevant och engagerande innehåll, som ger resultat
  • Jobba tidseffektivt med enkla verktyg
  • Bearbeta och led intresserade mot ett köp (på olika plattformar som samverkar)

Jobbar ni bara med Facebook, gå någon av våra Facebook-workshopar. Samma sak med LinkedIn och Instagram. Men önskar du lära dig att leda intresserade kunder på smartaste sätt mot ett köp genom olika kanaler som samverkar, så är detta workshopen att börja med. Erfaren eller nybörjare spelar ingen roll, du kommer efter heldagen veta vilken kanal eller kanaler som passar just ert företag och produkt/tjänst bäst.

Varje kursdeltagare får tillgång till vår mycket omtyckta Alumni-grupp på Facebook med fler än 1 400 medlemmar, där man kan ställa frågor till våra experter och även övriga kursdeltagare.

Förutsättningar

Du jobbar över WiFi på egen dator.
Klockslag: 08:45-16:00
Investering: 6 450 kr exkl. moms. Lunch och fika ingår.

Kursledaren Linda Björck

Linda Björck är en av landets främsta LinkedIn-experter och utbildad social media-manager med många nöjda kunder i bagaget. Hon är en van föreläsare och konsult. Med glimten i ögat guidar hon dig igenom den digitala marknadsföringsdjungeln för att bombardera dig med kunskap och höja ditt resultat.

Röster från tidigare deltagare

  Har gått tre kurser; Facebook 1 och 2 med Rickard Eriksson, samt Marknadsföring i sociala medier med Linda Björck. Har fått många bra och konkreta tips som snabbt kan omsättas i praktik. Dessutom får man tillgång till Alumni-gruppen, där gänget snabbt svarar på frågor. Rekommenderas!   - Tatjana på Skånska Dagbladet
  Jag gick precis Marknadsföring i sociala medier med Linda Björck. Det var verkligen en super kursdag! Linda är påläst, duktig på att förmedla och pedagogisk i sitt upplägg. Hon varierar dagen och är hela tiden intressant! Jag vet precis vilka kanaler jag ska lägga krut på nu och vilka jag ska skippa för våra olika varumärken. Det är guld värd!   - Charlotte på Brokamp.se
  Linda har en förmåga att fånga in hela gruppen oavsett kunskapsnivå och förkunskaper inom sociala medier. Efter kursen fick jag med mig fantastiskt bra tips och många användbara länkar och material att jobba vidare med.   - Anna på CMA Research
  Kursen jag gick var Marknadsföring i sociala medier med Linda Björk. Under kursen fick jag många råd och tips på vad jag skulle tänka på och vilka verktyg jag kunde använda. Linda är väldigt kompetent och kunnig.   - Magnus på Safe Solutions
  Linda kombinerar ett strukturerat och pedagogiskt förhållningssätt med lyhördhet för deltagarnas nivå och behov. Utifrån sin gedigna kunskap och professionella erfarenhet ledde hon oss tryggt och engagerat igenom det som tidigare känts oklart och krångligt för oss kursdeltagare. Jag rekommenderar varmt Lindas utbildningar om sociala medier.   - Kerstin på Balsam Konsult
  Lindas heldagsutbildning gav en väldigt bra bild av hur ett företag kan arbeta med sociala medier, hur man ska navigera i denna djungel där det finns så mycket man kan göra. Genom utbildningen fick man en helhetsbild och kunde därmed förstå vad som passar just det egna företaget. Dagen var fylld med både innehållsrik information och praktiskt arbete med fokus på det egna företaget. Denna mix gjorde att många diskussioner och frågor uppkom vilket Linda gärna utvecklade och vävde in i sin presentation.   - Mikaela på Highfive

Aktuella kursorter

Har du frågor kring våra workshopar, hör gärna av dig till vår utbildningssamordnare Fredrik Sunmo (08-24 62 00 / [email protected]) eller använd chatten längst ned till höger på denna sida.

Investering: 6 450 kr exkl. moms
Klockslag: 08:45-16:00

Norrköping 11 mars
Magnentus BuildingBoka Norrköping
Stockholm 28 april
Hotel CBoka Stockholm
Helsingborg 14 maj
MindparkBoka Helsingborg
Halmstad 19 maj
Grand HotelBoka Halmstad

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning har utbildat och stöttat 2 500+ verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Vi är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 3 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Se vårt kursutbud