59

Instagram-analys av

Willa Nordic

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Instagram-aktiviteter från Willa Nordic, baserad i Halmstad i Halland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*59, vilket är 18 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Willa Nordic publicerar ett inlägg igenomsnitt 2,5 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
56
Följarskara
56
Frekvens
56
Följare
6,8K
Interaktioner
10,7K
Interaktioner per inlägg
412
Interaktioner per följare
1,6
Inlägg per vecka
2,5

Vinnarinlägg

Willa Nordic

Hus från Willa Nordic. Se fler bilder och hus på vår hemsida: www.willanordic.se #willanordic #arkitektritadehus #modernahus #newengland

712 interaktionspoäng på 6 753 följare
Willa Nordic

RÖSTA FRAM ÅRETS HUS 2018 FRÅN WILLA NORDIC Du som är med och tävlar deltar i utlottningen av fina priser. Gå till www.willanordic.se för att se fler bilder och hus #willanordic #modernarchitecture #modernahus #scandinaviandesign

654 interaktionspoäng på 6 753 följare

Förlorarinlägg

Willa Nordic

Hus från Willa Nordic. Se fler bilder och hus på www.willanordic.se #willanordic #modernarchitecture #modernahus #scandinaviandesign

214 interaktionspoäng på 6 753 följare
Willa Nordic

Hus från Willa Nordic. Se fler bilder och hus på www.willanordic.se #willanordic #modernarchitecture #modernahus #scandinaviandesign

216 interaktionspoäng på 6 753 följare

Interaktioner per inlägg

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.