56

Instagram-analys av

Em home

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Instagram-aktiviteter från Em home, baserad i Halmstad i Halland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*56, vilket är 12 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Em home publicerar ett inlägg igenomsnitt 4,0 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
51
Följarskara
51
Frekvens
61
Följare
1,8K
Interaktioner
2,8K
Interaktioner per inlägg
61,0
Interaktioner per följare
1,6
Inlägg per vecka
4,0

Vinnarinlägg

Em home

Vare sig du gillar fräscha pasteller eller mer mustiga färger så är båda helt rätt i vår. På Em home har vi prydnadskuddar för alla smaker och på bilden ser du några av våra nyheter, Pure Velvet och Pure Crinkled. Just nu har vi dessutom 20% rabatt på prydnadskuddar, så passa på att…

99 interaktionspoäng på 1 777 följare
Em home

Äntligen är våren här och det är dags att flytta ut. Solen börjar börjar värma på riktigt och utemöbler gör sitt intåg i våra trädgårdar och uterum! Weldon hörnsoffa är en av säsongens alla nyheter – perfekt för vårt nordiska klimat med sina allväders­dynor! #emhome…

91 interaktionspoäng på 1 777 följare

Förlorarinlägg

Em home

När inredaren Jimmy Schönning arbetade med matprogram i tv växte en önskan om en egen servis fram. Till slut tog det skepnad av en servis av ljus och mörker, likt Yin & Yang. Kontrasterna bildar en enhet på det dukade bordet, och får en kontrastrik svart/sandvit kombination med rundade och…

37 interaktionspoäng på 1 777 följare
Em home

Trenton är en nätt och lättplacerad soffa vars stil enkelt kan varieras med prydnadskuddar, plädar och mattor. En soffa med skön sittkomfort och fina detaljer såsom rundade hörn och konade ben i ek. Och framförallt passar den in i alla hem. Finns även i flera utföranden. #emhome #soffa…

37 interaktionspoäng på 1 777 följare

Interaktioner per inlägg

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.