52

Facebook-analys av

Gröna Lund

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Gröna Lund, baserad i Stockholm i Stockholms län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*52, vilket är 3 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Gröna Lund publicerar ett inlägg igenomsnitt 7,1 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Gröna Lund för oengagerande inlägg. De 232 871 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Gröna Lund. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
5
Följarskara
100
Frekvens
72
Följare
232,9K
Interaktioner
79,8K
Interaktioner per inlägg
496
Interaktioner per följare
0,3
Inlägg per vecka
7,1

Vinnarinlägg

Gröna Lund

Nu har vi slagit upp portarna för Halloween på Gröna Lund! Välkommen till en rysligt kul upplevelse för hela familjen ???? ???? ????

3 077 interaktionspoäng på 232 871 följare
Gröna Lund

All kärlek till Markoolio och Tobbe Trollkarl som budade hem Gröna Lund på årets Musikhjälpen för över 350 000 kr! Pengar som oavkortat går till att stoppa handeln med barn. Dessutom väljer de att dela sin upplevelse med andra familjer ????❤️

Markoolio budade hem Gröna Lund

Tv TT För 351 101 kronor budade Marko "Markoolio" Lehtosalo och Tobias Blom hem Gröna Lund i en auktion på "Musikhjälpen". Duon får två timmar helt för sig själv på nöjesfältet men planerar att dela med sig av sitt köp. Vi tänkte att vi slår två flugor i en smäll.

2 299 interaktionspoäng på 232 871 följare
Kurstipset: Facebook för företag 2
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj eller Göteborg 25 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Gröna Lund
9 interaktionspoäng på 232 871 följare
6 v sedan
Gröna Lund

Hon är en del av den nya generationens unga, begåvade, skinn på näsan-artister i Sverige. 2015 släppte hon EP:n Chanslös och har sedan dess fortsatt gå sin egen väg och skapat drömmig, beatbaserad popsaga efter vart annan. Den 16 juli spelar hon live på Lilla Scen! Biljettinfo Det går…

17 interaktionspoäng på 232 871 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Världens bästa plats!