50

Facebook-analys av

Breakit

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Breakit, baserad i Stockholm i Stockholms län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*50, vilket är 0 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Breakit publicerar ett inlägg igenomsnitt 57,1 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Breakit för oengagerande inlägg. De 33 940 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Breakit. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
1
Följarskara
83
Frekvens
100
Följare
33,9K
Interaktioner
22,0K
Interaktioner per inlägg
18,5
Interaktioner per följare
0,6
Inlägg per vecka
57,1

Vinnarinlägg

Breakit

De senaste månaderna har vi i det tysta byggt upp en fejkad profil på Instagram. Vi har köpt följare, kommentarer och likes. Målet? Att lura annonsörerna. (Spoiler: Vi lyckades!) ????

Jag skapade en fejk-stjärna på Instagram för 5000 spänn – sen blåste jag annonsörerna

Vår reporter Towe Boström har levt ett dubbelliv.

490 interaktionspoäng på 33 940 följare
Breakit

Hon drog igång hemma i lägenheten i Kinna – nu kommer det riktigt stora genombrottet.

Nya mode-stjärnan landade just ett drömavtal – på 130 miljoner (!)

Nu lyfter det för mode-entreprenören från Kinna.

310 interaktionspoäng på 33 940 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 16 maj, Malmö 17 maj, Göteborg 25 maj eller Malmö 26 september.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Breakit

Gör inte om samma misstag.

Poddsystrarnas största misstag: Lyssnat för mycket på kaxiga män

"Zlatan sålde nyligen ett vitaminvattenföretag. Det pratar inte folk om".

0 interaktionspoäng på 33 940 följare
Breakit

Toppar och dalar – Breakit listar det som hände under techåret.

Höjdare och fiaskon – så minns vi det fantastiska techåret 2017

Framgångar och fiaskon – och hen var årets papegoja.

0 interaktionspoäng på 33 940 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Nyhetssajten som bevakar den digitala industrin. Vi hjälper dig dagligen få järnkoll på svenska techbolag och startups! Breakit har utsetts till "Årets digitala tidskrift 2017".