56

Instagram-analys av

Selected By Ella

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Instagram-aktiviteter från Selected By Ella, baserad i Halmstad i Halland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*56, vilket är 12 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Selected By Ella publicerar ett inlägg igenomsnitt 3,7 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Få följare. Verksamheten har ganska få följare. Visst är det kul att nära och kära följer verksamheten, men det behövs en större volym för att det ska bli några affärer av det.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Selected By Ella. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
55
Följarskara
46
Frekvens
59
Följare
642
Interaktioner
608
Interaktioner per inlägg
27,6
Interaktioner per följare
0,9
Inlägg per vecka
3,7

Vinnarinlägg

Selected By Ella

Tack för den här tiden????❤️ Nu är webshopen stängd och i butiken ekar det tomt????. Jag har valt att stänga min butik då det inneburit för mycket stress och press, min kropp började säga ifrån och jag vill inte bara köra på till det är för sent. Jag är jättetacksam för alla er…

64 interaktionspoäng på 642 följare
Selected By Ella

God Jul & Gott nytt år✨✨✨ Tusen tack till alla som följt oss och handlat av oss genom åren????❤️ #selectedbyella

54 interaktionspoäng på 642 följare
Kurstipset: Instagram för företag
Måste-kunskaper för dig som vill nå kvinnor och unga vuxna i Sverige. Välkommen till Norrköping 16 oktober, Uppsala 18 oktober, Lund 25 oktober eller Göteborg 6 november.
Fler kurstillfällen >>>

Förlorarinlägg

Selected By Ella

Sista exet gåvagn med klossar från plantoys nu -50% rabatt. 395kr (ordpris 789kr) gäller endast i butik! Först till kvarn????????????????????????

8 interaktionspoäng på 642 följare
Selected By Ella

Det börjar tömma rejält nu???????????????????????? detta är de sista plaggen som är kvar från Filemon kid. -50% rabatt, skynda fynda???????? www.selectedbyella.se Butiken är öppen idag 13-18, tis-Tors 9-14. Välkomna!!

16 interaktionspoäng på 642 följare

Interaktioner per inlägg

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.