» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 255 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Artificiell intelligens revolutionerar hotellbranschen

Artificiell intelligens (AI) revolutionerar hotellbranschen och förbättrar centrala aspekter av hotellhanteringen. AI strömlinjeformar schemaläggning och utbildningsprocesser, förbättrar intäktsförvaltningen och SEO och marknadsföringsstrategier förlitar sig på AI för att förbättra online synlighet. Chattbotar används för kundservice och finns hos många hotellleverantörer idag. Generativ AI kan skapa nytt innehåll, såsom ljud, kod, bilder etc. Förbättringar i intäktsprognosens noggrannhet är betydande för hotellintäktsförvaltningen, men det finns ytterligare AI-användningsfall som kan förbättra kundrelationer. AI kan optimera energieffektivitet och hållbarhet genom att justera termostater i gästrum och anpassa belysning och konstverk för att skapa en skräddarsydd miljö. AI kan förbättra hur hotell hanterar vardagliga operationer.

Direktlänk Dela Hospitality Net fördjupade 29 mars
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare